۴۴۳۴۱۷
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

مهم‌ترین شغل‌های ایجادشده به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها بخش اعظم زندگی جوانان را پوشش می‌دهند و تقریبا می‌توان گفت از زمانی که جوانان امروزی فعالیت اینترنتی خود را آغاز کردند، درگیر این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

وب‌سایت عصر ارتباط - میثم لطفی: اگر شما در گروه سنی نوجوان و جوان به سر می‌برید، احتمال زیادی وجود دارد که در یک یا چند شبکه اجتماعی حساب کاربردی داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی این روزها بخش اعظم زندگی جوانان را پوشش می‌دهند و تقریبا می‌توان گفت از زمانی که جوانان امروزی فعالیت اینترنتی خود را آغاز کردند، درگیر این پلتفرم‌ها بوده‌اند.
هر فرد از صبح که بیدار می‌شود تا شب که دوباره به خواب می‌رود، بخش اعظم زندگی خود را به گشت‌وگذار در همین پلتفرم‌ها اختصاص می‌دهد و حتی بررسی‌های جدید نشان داده است جوانان به‌طور میانگین روزانه چهار تا پنج ساعت از زندگی خود را با حضور در همین فضاها پشت‌ سر می‌گذارند.
تويیتر، فیس‌بوک، اسنپ‌چت، اینستاگرام و سایت‌هایی از این دست که کاربران فراوانی را به سمت خود جذب کرده‌اند، مشاغل مرتبط با این حوزه را هم ایجاد کرده‌اند و اگر شما جزو افرادی هستید که به این فضا علاقه زیادی دارید، می‌توانید در مراکز توسعه‌دهنده شبکه‌های اجتماعی مشغول به‌کار شوید. در اینجا فهرست مهم‌ترین مشاغل مرتبط با شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید در آنها کار کنید آورده شده است.
مهم‌ترین شغل‌های ایجادشده به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی

مدیر شبکه رسانه‌ای

اگر شما جزو افرادی هستید که خود را برای مدیریت یک مجموعه مناسب می‌دانید، این بهترین پست محسوب می‌شود. شما در این شرایط بايد به موقعیت یک مدیر در شبکه اجتماعی اشراف کامل داشته باشید. مدیران شبکه‌های رسانه‌ای مسوولیت همه جوانب در کمپین‌های مربوطه را بر عهده دارد. بنابراین شما باید استراتژی‌ها، اصول بازاریابی، پیاده‌سازی سیاست‌ها و هر آنچه را مربوط به موفقیت یک پلتفرم اینترنتی عمومی می‌شود در دست بگیرید.

اگر شما برای یک شرکت کوچک کار می‌کنید، بايد مسوولیت‌های فراوانی را عهده‌دار شوید. در یک لحظه بايد به‌عنوان استراتژیست اصلی شرکت حاضر شوید و لحظه بعد استراتژی‌های تعریف‌شده را عملیاتی کنید. اگر برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید باید این مساله را به‌خوبی بدانید که برخی کارمندان زیر نظر شما ممکن است نتوانند مسوولیت‌های خود را در این زمینه به‌خوبی انجام دهند و شما باید آنها را آموزش دهید.

متخصص شبکه رسانه‌ای

اگر شما در حوزه شبکه‌های رسانه‌ای قادر به تعریف استراتژی‌های مختلف هستید و البته تمایلی به قبول کردن همه مسوولیت‌های شرکت مربوطه ندارید، بهتر است این فرصت شغلی را انتخاب کنید. متخصصان شبکه رسانه‌ای مسوولیت توسعه استراتژی‌ها و سیاست‌های شرکت را بر عهده دارند و بايد با مشتریان و نیازهای آنها روبه‌رو شوند.

البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا این موقعیت شغلی دردسرهای چندانی ندارد و شما بايد در قالب یک کاربر شبکه اجتماعی مربوطه فعالیت کنید تا دریابید چه کم و کاستی در این زمینه وجود دارد و چگونه می‌توانید نیاز دیگر کاربران شبیه به خود را شناسایی کنید. شما باید همه گفت‌وگوها و ارتباطات موجود در شبکه رسانه‌ای را زیر نظر بگیرید و از این طریق امکان تعریف سیاست‌های جدیدتر و بهتر برای پیشبرد اهداف پلتفرم خود را فراهم کنید.

هماهنگ‌کننده شبکه رسانه‌ای

شما در قالب یک هماهنگ‌کننده این وظیفه را بر عهده دارید تا مطمئن شوید پست‌ها در طول روز به‌درستی منتشر می‌شوند و هر کس در موقعیت خود فعالیت‌هایش را به‌خوبی انجام می‌دهد. در این شرایط شما بايد همه حساب‌های کاربری خود را در شبکه اجتماعی زير نظر داشته باشید و میزان فعالیت هر یک از آنها را بررسی کنید. پیام‌هایی که در یک شبکه رسانه‌ای دریافت می‌شوند اهمیت زیادی دارند و این پیام‌ها می‌توانند به‌صورت درون‌سازمانی یا از جانب مشترکان دریافت شوند.

شما به‌عنوان هماهنگ‌کننده شبکه رسانه‌ای بايد با تمام بخش‌های سازمان در ارتباط باشید و دستورات و استراتژی‌های تعریف‌شده را به آنها برسانید. یک هماهنگ‌کننده شبکه اجتماعی به‌طور میانگین در طول سال ۳۷ هزار دلار درآمد دارد و میانگین دستمزد او تا سال ۲۰۲۴ میلادی می‌تواند سالانه شش درصد افزایش یابد، بنابراین توجه كنيد پست مهمی به شما محول شده است.
مهم‌ترین شغل‌های ایجادشده به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی

تحلیلگر شبکه رسانه‌ای

اگر شما به آمار و ارقام مربوط به شبکه‌های اجتماعی تمایل فراوان دارید، بهتر است به‌عنوان تحلیلگر شبکه رسانه‌ای شغل خود را آغاز کنید. شما در این موقعیت شغلی انواع مختلف ابزارهای سنجش و تحلیل را در اختیار دارید تا به گروه‌های مختلف سازمان کمک کنید استراتژی‌های دقیق‌تری را برای فعالیت‌های خود تعریف کنند. به خاطر بسپاريد تحلیل‌هایی که انجام می‌دهید مدام در حال تغییر هستند و بنابراین باید به‌صورت مداوم شرایط را زیر نظر بگیرید و آمارهای خود را به‌روز کنید.

یک تحلیلگر شبکه اجتماعی سالانه حدود ۴۷ هزار دلار درآمد کسب می‌کند و به همین دليل می‌تواند در سطح مدیران ارشد سازمان طبقه‌بندی شود. پست شغلی شما بسیار مهم است و هر گونه عدد و رقمی که از سوی شما منتشر می‌شود، می‌تواند در سرنوشت شرکت و چگونگي فعالیت پلتفرم اجتماعی تاثیر بگذارد.

مدیر اجتماعی شبکه رسانه‌ای

اگر شما جزو کاربرانی هستید که زمان زیادی را به تعامل آنلاین با دیگر افراد اختصاص می‌دهید، در این شغل موفق خواهید بود. شما باید شخصیت کامل داشته باشید و با دانستن اصول روان‌شناسی، فعالیت خود را به‌عنوان مدیر اجتماعی شبکه رسانه‌ای به‌خوبی انجام دهید. این شغل نیازمند آن است که در موقعیت کاری خود گام‌های سریع بردارید و باید بیشتر فعالیت‌های روزانه خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. شما در این موقعیت شغلی به سوالات پاسخ می‌دهید، در گفت‌وگوهای آنلاین حضور می‌یابید و راهکارهای مختلف را پیشنهاد می‌دهید.

در برخی موارد مجبور می‌شوید که شما گفت‌وگو را آغاز کنید. ممکن است از جانب کاربران یا مخاطبان مورد انتقاد قرار بگیرید و باید از قبل پاسخ پرسش‌هاي آنها را پیش‌بینی کرده باشید.

برنامه‌ریز شبکه رسانه‌ای

اگر شما در زمینه تبلیغات مهارت دارید، قرار گرفتن در این موقعیت شغلی می‌تواند فرصت‌های جدید را پیش‌ روی شما قرار دهد. شما به‌عنوان یک برنامه‌ریز این وظیفه را بر عهده دارید تا بتوانید راه‌های جدید و کاربردی برای تبلیغات پیدا کنید و محصولات و برندهای مختلف را به سمت خود بکشانید تا در شبکه رسانه‌ای شما تبلیغ کنند و به شما پول پرداخت کنند. تعریف کانال‌های تبلیغاتی مختلف در شبکه رسانه‌ای وظیفه شما محسوب می‌شود و البته شما باید به بودجه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها هم توجه داشته باشید. تعامل دقیق شما با کمپانی‌های مختلف همان اتفاقی است که می‌تواند موقعیت‌تان را در این موقعیت شغلی رقم بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهنوش

      مطالب سایت واقعا مفید ممنون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج