۴۴۳۵۸۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ «حذف ردپای تاریخ»

علیرضا کاردار در روزنامه خراسان نوشت:
پژوهشگران رد پای انسان‌های اولیه به قدمت چند میلیون سال را در تانزانیا کشف کرده‌اند که هنگام عبور آنها از روی خاکستر آتشفشان به‌جا مانده‌است. بعد از خواندن این خبر فکرم هزار جا رفت! یک لحظه تصور کردم اگر این اتفاق در ایران رخ داده بود، چه می‌شد. صبح فردای کشف، مسابقه‌ای زیرپوستی بین مسئولان و مدیران مرتبط و غیرمرتبط برگزار می‌شود که چه کسی اول این خبر را رسانه‌ای کند و به نام خودش و سازمانش ثبت کند. سپس بلافاصله دور محل با نخ پلاستیکی محصور می‌شود تا کسی به آن نزدیک نشود. بعد رهگذران عبوری، عکس و فیلم می‌گیرند و با خوشحالی از این کشف بزرگ خبرش را پخش می‌کنند.

بلافاصله قاچاقچیان زحمتکش هجوم آورده و شبانه با ردشدن از زیر نخ‌های پلاستیکی، در کمال آرامش و سکوت و با کمک چکش و کلنگ و دریل و لودر سعی در کندن آن ردپاها داشته تا به خریداران برسانند. فردا صبح، وقتی مردم عادی خبردار می‌شوند و هجوم می‌آورند تا صحنه را ببینند و در کنارش چالش مانکن اجرا کنند، چشم‌شان می‌افتد به باقیمانده‌های ردپاها که چیزی در حد رد بند کفش انسانهای اولیه است. برای این که از قافله عقب نمانند، دست به‌کار شده و با کلید و خودکار و میخ و سیخ، شروع به ثبت تاریخ و نام خودشان و عشق‌شان کف ردها می‌کنند تا آیندگان باخبر شوند که چه اقوام بافرهنگی از این منطقه گذر کرده‌اند!

مجددا نوبت مسئولان است که با ابراز تاسف از این اتفاق، دلیلش را گردن کسری بودجه بیاندازند که پول نداشته‌اند تا برای حفاظت از نخ‌های محکمتری استفاده کنند. سپس با برگزاری یک مناقصه محدود، بهره‌برداری از آنجا را به نورچشمی‌ها واگذار کرده و آنها هم کنار نخ‌ها یک دکه بلیت‌فروشی که قیمت بلیتش به دلار است تاسیس می‌کنند تا علاقمندان به تاریخ و آثار باستانی بتوانند بهره ببرند. هکتارها زمین اطراف هم ناگهان صاحب پیدا می‌کند. بعد نوبت تهیه‌کنندگان نورچشمی است که بیایند آنجا فیلم و سریال بسازند و در صحنه‌ای بازیگر اصلی پایش را درست توی آن ردپا بگذارد و بعد از کات دادن، تدارکات تفاله‌های چای را به هوای این که آنجا چاه است، تویش بریزد!

در مرحله بعد کلاهبردارانی که به موقع نرسیده بودند، با جلوه‌های ویژه و دو تا اسکناس، فیلم‌هایی می‌سازند تا نشان دهند آنجا چقدر گنج‌های بیشتری هست و سپس با انتشار آنها در کانال‌ها و تبلیغ گرفتن و ارسال پیامک به مردم به قصد فروش‌شان، پول پارو می‌کنند. آخرش هم فردا صبح وقتی می‌رویم ببینیم چه خبر است، متوجه می‌شویم دیشب نگهبان حواسش نبوده و با دستمال آن خاکسترها را پاک کرده و یک اثر علمی چند میلیون ساله غبار شده رفته هوا!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج