جاباما
۴۴۳۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چگونه فرش‌هاي خانه را نونوار كنيم

موكت‌ها و فرش‌هاي خانه از جمله مهم‌ترين اثاث خانه محسوب مي‌شوند كه تميزي و آراستگي آن‌ها در جلوه خانه و زيباتر به‌نظر رسيدن آن بسيار موثر است. نكاتي كه مي‌خوانيد كاربردي‌ترين شيوه‌ها براي افزايش جلوه خانه شماست.

چگونه فرش‌هاي خانه را نونوار كنيم

چگونه فرش‌هاي خانه را نونوار كنيم
  • اگر سال‌هاست از موكت خانه‌تان استفاده مي‌كنيد و اين موكت به مرور زمان پرز‌هايي را به‌خود جذب كرده، بهترين راه آن است كه با يك كيسه زبر روي موكت بكشيد تا پرز آن از بين برود.
  • براي از بين بردن لك جوهر روي فرش يا موكت استفاده از ماست بسيار مناسب است. ماست را روي لكه ريخته و پس از يكي، دو دقيقه آرام آن را با قاشقي تميز از سطح فرش جمع كنيد.
  • بهترين شيوه براي جارو كردن فرش‌ها و موكت‌هاي پرزدار استفاده از برس‌هاي گردي است كه امكان تخليه گرد و غبار از ميان پرزهاي فرش را دارد.
  • اگر فرش يا موكت كوچكي داريد كه مي‌خواهيد آن را در منزل بشوييد دقت داشته باشيد آن را در جهت خوابش بشوييد و برس را از تمام جهت‌ها روي آن نكشيد.
  • اگر بخشي از وسايل سنگين مثل كمد، ميز يا مبل‌هاي چندنفره روي فرش‌تان قرار دارد حتما از ضربه گيرهاي كوچك و شيشه‌اي براي جلوگيري از كوبيدگي فرش استفاده كنيد. اگر امكان جابه جايي وسايل منزل را داريد حتما جاي اثاثيه سنگين را تغيير دهيد.
  • براي حفظ پاكيزگي فرش‌ها سعي كنيد همواره يك پادري كوچك در محل ورودي هر اتاق يا سالن قرار دهيد. اين پادري به جذب آلودگي‌ها كمك كرده و باعث مي‌شود غبار و كثيفي كمتري به فرش‌ها و موكت‌ها برسد.
  • دقت كنيد هنگام جا به جا كردن كمد، بوفه يا ميز تلويزيون به فرش يا موكت آسيب نزنيد. بهترين راه حل استفاده از يك مقواي مستحكم ميان چرخ‌ها و فرش است.
  • مراقب باشيد نور خورشيد به‌صورت مستقيم روي قالي يا موكت نباشد. اين نور به مرور موجب تغيير رنگ فرش مي‌شود.
  • براي جلوگيري از آلودگي فرش‌ها در طول سال يكي، دو بار آن‌ها را با شامپو فرش و به‌صورت سطحي بشوييد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج