۴۴۳۶۰۶
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

رکورد قیمت نفت ایران شکسته شد

برای نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۶ قیمت هر بشکه نفت خام صادراتی ایران با ثبت جهش قیمتی بیش از چهار دلار از مرز ۵۰ دلار عبور کرد تا یک رکورد جدید قیمتی به ثبت برسد.

خبرگزاری مهر: برای نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۶ قیمت هر بشکه نفت خام صادراتی ایران با ثبت جهش قیمتی بیش از چهار دلار از مرز ۵۰ دلار عبور کرد تا یک رکورد جدید قیمتی به ثبت برسد.

در آستانه عملیاتی شدن توافق اوپک و غیر اوپکی‌ها برای کاهش نزدیک به دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت، قیمت طلای سیاه در معاملات منتهی به نهم دسامبر با افزایشی خیره کننده در بازار روبرو شد.

بر این اساس قیمت تمامی شاخص‌های معتبر نفت خام جهان همچون برنت دریای شمال، وست تگزاس آمریکا، سبد نفتی اوپک، شاخص نفت عمان و دوبی همگی از محدوده بشکه‌ای ۵۰ دلار عبور کردند.

قیمت سبد نفتی اوپک با ثبت افزایشی حدود چهار دلار و ۲۵ سنت در محدوده ۵۰ دلار و ۶۹ سنت، قیمت نفت خام شیرین آمریکا (وست تگزاس) با ثبت افزایشی دو دلار و هفت سنتی در محدوده ۵۰ دلار و ۹۷ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ثبت افزایشی سه دلاری در محدوده ۵۲ دلار و ۴۴ سنت در بازار معامله شده است.

علاوه بر این در ادامه جهش بهای طلای سیاه در بازار، در معاملات منتهی به ۹ دسامبر ۲۰۱۶ میلادی قیمت هر بشکه نفت شاخص دوبی با ثبت چهار دلار و ۵۲ سنت در محدوده ۵۱ دلار و ۱۱ سنت و قیمت شاخص نفت عمان با ثبت چهار دلار و ۵۹ سنت در محدوده ۵۱ دلار و ۷۹ سنت در بازار داد و ستد شده است.

رکورد قیمت نفت ایران شکسته شد

همزمان با جهش بی سابقه قیمت نفت خام در بازار، بهای هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران هم در معاملات منتهی به نهم دسامبر افزایشی بیش از چهار دلاری داشته است.

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت افزایشی چهار دلار و ۲۲ سنت در محدوده ۵۰ دلار و ۸۵ سنت به مشتریان عرضه شده که افزایش قیمت نفت ایران به بشکه‌ای بیش از ۵۰ دلار برای نخستین بار بوده که در معاملات سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران اعلام کرده است: قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با ثبت افزایشی حدود چهار دلار و ۳۱ سنتی برای نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون در محدوده ۴۹ دلار و ۶۸ سنت تحویل مشتریان آسیایی و اروپایی شده است.

از سوی دیگر از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران حدود ۴۰ دلار و ۳۵ سنت و متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی کشور حدود ۳۸ دلار و ۴۰ سنت بوده که کماکان شکاف قیمتی حدود ۱۰ دلار نسبت به متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیش به ما میرسه،خوشبحال اونایی که پول نفتو میخورن

    • بدون نام

      تبریک به اختلاسگران.وبیت المال خورها نوش جانتان راستی هندوانه طلای شب یلدا آمده یادتون نره باسه قلبتون خوبه

    • عبدالله

      بابالارفتن قیمت نفت ازفردادرمجلس بحث گران کردن بنزین وبقیه اقلام شروع میشود وهمچنین منت گذاشتن چنین وچنان گویااین نفت وبنزین وارداتی است وماخودمان صاحب ان نیستیم

    • بدون نام

      متناسب با تورم البته.

    • بابی

      حالا بالا تر هم میره صبر کنید سوریه و عراق درست بشه اون وقت میبینید چی به سره خریدا را میاد

    • علیرضا

      خوشا به حال آنهایی که حقوق نجومی می گیرند. و وای بر احوال قشر ضعیفی که روز به روز سفرشان خالی تر میشود. عجب صبری خدا دارد؟

    • بدون نام

      مبارك خودشون باشه.به ما قبض گاز وبرق وآب ميرسه كه رقمهاش نجوميه.امروز قبض گاز اومد واسم بهاي گاز مصرفي 0 ريال هست مبلغ قابل پرداخت 53000 ريال اومد.جالبه نه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      رکود قیمت نفت حاصل تلاش و وحدت چندین ماهه اوپیکی ها وغیر اوپیکی هاو کاهش تولید نفت عربستان و روسیه است که نتیجه داده است اگر کاهش تولید نبود رکود قیمتی در کار نبود بلکه روز به روز قیمت کاهش پیدا می کرد پس نتیجه میگیریم همکاری و همفکری کشورها با یکدیگر چقدر به نفع یکدیگر است و دشمنی با یکدیگر چقدر به ضررهم باید درس بگیریم از این رخداد و به این سادگی از کنار ان رد نشویم.

    • بدون نام

      خوش به حال اونایی که باید بخورند و بدزدندوببرند وبذل وبخشش کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج