۴۴۳۶۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات اروپایی

«زمستان در راه است»؛ این جمله ای است که برای هواداران سریال گیم آف ترونز بسیار آشناست اما این آمدن زمستان می تواند معنای دیگری هم داشته باشد که اصلا معنای بدی نیست، اتفاقا وقتی صحبت از نقل و انتقالات زمستانی می شود، گاهی صحبت از اتفاقات تازه ای است که می تواند هیجان های دیگری هم در بر داشته باشد؛ هیجان هایی مثل حضور در یک تیم بزرگتر.

هفته نامه شماره یک: «زمستان در راه است»؛ این جمله ای است که برای هواداران سریال گیم آف ترونز بسیار آشناست اما این آمدن زمستان می تواند معنای دیگری هم داشته باشد که اصلا معنای بدی نیست، اتفاقا وقتی صحبت از نقل و انتقالات زمستانی می شود، گاهی صحبت از اتفاقات تازه ای است که می تواند هیجان های دیگری هم در بر داشته باشد؛ هیجان هایی مثل حضور در یک تیم بزرگتر.
واقعیت امر این است که در این فصل رقابت های اروپایی بازیکنان ایرانی، پس از سال ها، حضوری مداوم در خبرهای خوب فوتبال اروپا داشتند و توانستند خیلی ها را تحت تاثیر قرار دهد. از روسیه تا یونان، از هلند تا نروژ خبرهای خوبی از بازیکنان فوتبال ایران به گوش می رسد.

خبر گلزنی، پاس گل، حضور در تیم هفته و ... این خبرها با خبرهای بعدی تکمیل شد که بازیکنان ایرانی مورد توجه باشگاه های بزرگ اروپایی قرار گرفته اند. به همین خاطر خوشحال تر هم شدیم... حالا تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات اروپایی فاصله ای نیست، کدام یک از این شایعه ها به حقیقت می پیوندد؟ چه کسی بهترین تصمیم را می گیرد.

باز هم سردار، باز هم لیورپول

سردار آزمون در حال حاضر جذاب ترین استعداد فوتبال آسیا برای تیم های اروپایی است. لیورپول، دورتموند، آرسنال و ... تیم هایی بودند که در این مدت بارها به عنوان مقصد بعدی ستاره این روزهای فوتبال ایران معرفی شدند که با واکنش شماره 20 روستوف نیز همراه شد.
بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات اروپایی

جوان اول فوتبال ایران که توانست دروازه بایرن را نیز بگشاید بیش از پیش اکنون خواهان دارد و استعدادیابان، عملکرد او را زیر نظر گرفته اند و این مسئله روستوف را برای نگه داشتن این بازیکن دچار مشکل کرده است.

تیمی که بیشتر از سروصدای آن برای خریدن سردار آزمون به گوش می رسد، لیورپول و مربی جذاب آن یورگن کلوپ است، هر چند کلوپ چندی پیش در یک اظهار نظر، توجه به سردار آزمون را به معنای خریدن او ندانست اما رسانه های نزدیک به این باشگاه انگلیسی، او را هدف اصلی لیورپول در فصل نقل و انتقالات دانستند.

سایت AnfieldHQ که یکی از سایت های محلی و پرمخاطب بندر لیورپول محسوب می شود در خبری جالب از نهایی شدن فهرست سه نفره خریدهای زمستانی باشگاه قرمزپوش این شهر خبر داد که نام سردار آزمون در صدر این فهرست بود. بنا به نوشته سایت AnfieldHQ علاوه بر سردار آزمون، مهاجم ۲۲ ساله ایرانی که با روستوف درخشش خوبی داشته، برانت آلمانی از باشگاه لورکوزن و همچنین کوینس پرومس وینگر هلندی از باشگاه اسپارتاک مسکو دیگر گزینه های قطعی یورگن کلوپ برای تقویت خط حمله لک لک ها هستند که به احتمال زیاد به زودی راهی انگلیس خواهند شد تا پس از مراحل نهایی انتقال، قرارداد خود را با این باشگاه محبوب در ژانویه امضا کنند.

سایت AnfieldHQ از جمله منابع خبری منتسب به باشگاه لیورپول است که همواره خبرهای مورد تایید را پوشش داده و بی جهت به آن دامن نمی زند، از همین رو می توان این گونه برداشت کرد که پیوستن سردار به لیورپول، جدی تر از هر زمان دیگری در حال پیگیری است، به خصوص که با درخشش این بازیکن، روستوف موفق شد به حضورش در اروپا با صعود به یورولیگ ادامه دهد.

یک یونان دنبال کریم

این روزها کریم انصاری فرد در بورس است، تیمی در کشور یونان پیدا نمی شود که این ستاره ایرانی را در رویاهای خود تصور نکند. انصاری فرد بعد از کش و قوس فراوان از لیگ ایران دل کند و راهی اسپانیا شد تا بدترین تجربه فوتبالی اش را در اوساسونا پشت سر بگذارد. یک فصل نیمکت نشینی او را در آستانه بازگشت به فوتبال ایران قرار داده بود اما یک تصمیم فوق العاده از سوی او باعث شد تا در سوپرلیگ یونان و در تیم نه چندان مطرح پانیونیوس روزهای خوبی را پشت سر بگذارد و در دومین فصل حضورش نیز توانست همچنان شرایط مناسب خود در مسیر گلزنی را حفظ کند تا توجه تیم های مطرح یونانی نیز به او جلب شود.

کریم انصاری فرد تا آخر این فصل با باشگاه پانیونیوس قرارداد دارد. به همین دلیل این باشگاه یونانی قصد ندارد او را به عنوان بازیکن آزاد از دست دهد، به همین دلیل به او و مدیر برنامه هایش یک هفته فرصت داده تا برای تمدید قرارداد اقدام کنند. پیش از این خبر حضور او در المپیاکوس به گوش می رسد اما با وجود علاقه انصاری فرد به المپیاکوس، ممکن است این انتقال صورت نگیرد چرا که به نظر می رسد پائولوبنتو سرمربی پرتغالی المپیاکوس خود در پایان فصل قصد جدایی از این تیم را داشته باشد. ضمن این که المپیاکوس هم اکنون دو مهاجم آماده را در خدمت داردو در خط حمله احساس ضعف نمی کند.

در مقابل دو باشگاه پائوک و آاک یونان هم رسما برای جذب انصاری فرد اقدام کرده اند. خود کریم ترجیح می دهد فعلا روی بازی تمرکز کند و به پیشنهادها فکر نکند. «چند پیشنهاد رسمی به باشگاه پانیونیوس ارسال شده و باید ببینیم در نقل و انتقالات زمستانی چه اتفاقی می افتد. اکنون تمام تمرکزم روی باشگاه است و مدیر برنامه هایم هماهنگی های لازم را انجام می دهد. تا زمان قطعی شدن اسمی نمی آورم اما مطمئنا بار دیگر بهترین تصمیم فوتبالی را در این زمینه خواهم گرفت.»

آرزوهای سعید

سعید عزت اللهی با تلاشی که طی سال های گذشته داشته، توانسته پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و حالا نه تنها در تیم باشگاهی بلکه در تیم ملی کشورمان هم به یک مهره تاثیرگذار تبدیل شده است. اعتمادهای کی روش به عزت اللهی به خوبی نشان می دهد که این بازیکن جوان و آینده دار چقدر توانسته در سال های اخیر پیشرفت داشته باشد.
بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات اروپایی

اما یک مسئله باعث شده که این اواخر در رستوف کمتر به او بازی برسد. هافبک دفاعی ملی پوش روستوف که با توجه به رقیبان سرسخت و باتجربه در این تیم، فرصت چندانی برای خودنمایی به دست نیاورده است، اکنون سودای جدایی در سر دارد و بعید نیست آینده فوتبال خود را در تیم دیگری جستجو کند.

قرارداد این بازیکن با روستوف در پایان نیم فصل و بازی در لیگ قهرمانان برابر آیندهوون به پایان می رسد و او می تواند آینده اش را در تیم دیگری جستجو کند. در این بین او خواهان ادامه همکاری با روستوف است و اولویت شماره شش تیم ملی باقی ماندن در جمع این تیم است؛ در غیر این صورت او به پیشنهاداتی که از لیگ هلند و روسیه دارد نیز خواهد اندیشید.

برای بازیکنی که از نیمکت ملوان توانسته به تیم دوم اتلتیکو مادرید و در ادامه روبین کازان و روستوف بپیوندد و در ترکیب ثابت تیم ملی نیز تجربه کسب کند، ژانویه می تواند بهترین فرصت برای تصمیمی مناسب برای آینده اش تلقی شود. سعید رویاهای زیادی در سر دارد؛ رویاهای بزرگ: «شاید روزی من فوتبال ژابی آلونسو، نویر، مولر و ... را از تلویزیون نگاه می کردم و برایم الگو و اسطوره بودند اما این چرخه روزگار چرخید تا امروز به عنوان رقیب روبروی آنها قرار بگیرم. این زیبایی فوتبال است و خدا را شکر این شان سرا داشتم. شاید روزی که در انزلی بازی می کردم هرگز تصور رقابت با این حریفان را نداشتم و اکنون که این رویا به واقعیت تبدیل شده به دنبال رویاهای بزرگتر هستم و شاید روزی به آرزویم که بازی در رئال مادرید است نیز رسیدم.»

بازگشت از سرزمین سرد

حضور سوشا مکانی در نروژ اگر هیچ فایده ای نداشت، باعث شد که در ترکیب تیم ملی ایران در برابر سوریه به میدان رود. میوندالن و سوشا مکانی نیز به پایان همکاری خود رسیده اند و دروازه بان ملی پوش ایرانی این تیم بعد از عملکرد قابل قبول در ترکیب این تیم اکنون در سودای تصمیم جدیدی برای بقا در اروپا و دوری از حواشی موجود در فوتبال ایران است.

حضور دروازه بان شماره یک سابق پرسپولیس در ترکیب این تیم دسته دومی نروژ در نهایت موجب صعود آنها به سطح بالاتر نشد و به نظر می رسد مکانی نیز بعد از کسب تجربه مناسب در فوتبال اروپا اکنون رویای بزرگتری در ذهن داشته باشد. او در این باره می گوید: «با توجه به اینکه در حال حاضر لیگ نروژ تعطیل است، من به ایران آمده ام و در حال حاضر تمرینات اختصاصی خود را زیر نظر مربی خصوصی ام پیگیری می کنم.
با توجه به این که در حال حاضر هم در ایران و هم در اروپا پنجره نقل و انتقالات باز نشده است، نمی توانم درباره انتقالم به باشگاهی به طور قطع صحبت کنم اما به احتمال فراوان از باشگاه میوندالن جدا خواهم شد زیرا پیشنهادات فراوانی دارم و با توجه به قرارداد بلندمدتی که با این باشگاه نروژی دارم، باشگاه درباره پیشنهاداتم و انتقالم به باشگاه دیگر تصمیم گیری خواهد کرد. فعلا هیچ چیز درباره آینده من مشخص نیست.»

حقیقی در انتظار تصمیم

روزهای خاکستری علیرضا حقیقی پس از روزهای خوش اقبالی اش، فرا رسیده است. دروازه بانی که برخلاف تصور بسیاری موفق شد برای ایران در جام جهانی بازی کند، این روزها از تیم ملی خط خورده است؛ آن هم در حالی که سوشا مکانی با چند بازی در لیگ دسته دو نروژ، با تیم ملی مسافر مالزی شد و در بازی با سوریه، دروازه بان اول تیم ملی شد.
بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات اروپایی

واقعیت امر این است که جام جهانی برای علیرضا حقیقی چندان خوش یمن نبود. او گام به گام عقب نشینی کرد تا پیراهن شماره یک را به علیرضا بیرانوند واگذار کرد و در تیم های پرتغالی هم چندان موفق نبود. حقیقی مدت ها است که دیگر گلر اصلی تیم ملی نیست و بعد از بازی برگشت با ترکمنستان در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی که با پیروزی ۱-۳ تیم ملی همراه بود، دیگر درون دروازه قرار نگرفته؛ دیداری که ۲۱ آبان سال ۹۴ برگزار شد و علیرضا از آن به بعد دیگر درون دروازه قرار نگرفته.

علیرضا حقیقی اکنون وضعیت نامشخصی دارد و بعد از کنار رفتن از تیم مارینیمو، نیم فصل اول فوتبال اروپا را بدون تیم و با تمرینات اختصاصی پشت سر گذاشت. او که به رغم داشتن پیشنهادهایی از فوتبال ایران ترجیح داد نیم فصل را دور از فوتبال بماند و در انتظار تعطیلات ژانویه برای انتخاب جدید خود باشد، اکنون باید دید چه تیمی را خواهان خود می بیند.
آخرین اخبار حاکی از پیشنهادهایی از لیگ اسپانیا، پرتغال و هلند برای این دروازه بان است و او در تعطیلات نیم فصل باید شرایط جدید برای حضور ثابت در ترکیب تیم خواهانش را بسنجد تا بتواند در روسیه نیز شماره یک را از آن خود کند و دومین حضورش در جام جهانی را تجربه کند. فعلا که خبرهایی که از علیرضا حقیقی به گوش می رسد، سلفی های بی متنی است که می گیرد و در اینستاگرام منتشر می کند و رسانه ها هم آن را با تیتر تیپ تازه حقیقی بازنشر می دهند.

دژاگه در العربی یا در لیگ چین

اشکان دژاگه، کاپیتان فعلی تیم ملی در نیم فصل اول با توجه به مصدومیت و البته مشکلاتی که بین او و سرمربی سابق العربی وجود داشت، در ترکیب این تیم قطری به میدان نرفت و بیشتر زمان خود را به تمرینات اختصاصی پرداخت. او اکنون با تغییر در کادر فنی العربی فرصت بازگشت به این تیم را کسب کرده و در نیم فصل دوم می تواند بار دیگر به جدال در لیگ ستارگان قطر بپردازد.

العربی البته در صورتی که خواهان فسخ قرارداد با این بازیکن باشد باید غرامت سنگینی به او بپردازد و در صورت بروز این اتفاق دژاگه نیز می تواند به بازار داغ ژانویه اضافه شود. فعلا که شایعه بازگشت دژاگه به العربی وجود دارد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، او پیشنهادهایی از لیگ چین را بررسی خواهد کرد. البته گفته می شود شانس اشکان برای بازی در قطر بیشتر است. رسانه های قطری بعد از تغییر و تحولات رخ داده روی نیمکت العربی بحران زده مدعی شده بودند این ستاره ایرانی بار دیگر به فهرست اصلی العربی بازخواهد گشت.

اشکان همچنان به دور از تمرینات گروهی و به صورت اختصاصی زیر نظر مربی بدنساز باشگاه العربی تمرین می کند تا با رسیدن نقل و انتقالات ژانویه تکلیف خود با این تیم قطری را روشن کند. سایت استاد الدوحه در گزارشی پیرامون ماجرای عجیب دژاگه با العربی نوشت: «کاپیتان تیم ملی ایران در روزهایی که حضورش می توانست به تیم بحران زده العربی کمک کند با دریافت حق و حقوق قانونی به صورت انفرادی تمرین می کند و امیدوار است تا چند هفته دیگر و با رسیدن به نقل و انتقالات زمستانی تکلیف خود را مشخص کند.»

این گروه خوشحال

مسعود شجاعی در اولین حضور خود در لیگ یونان در نیمه فصل اول عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته و تصمیمی برای جدایی از این تیم ندارد و این شرایط برای رضا قوچان نژاد و هیرنوین نیز وجود دارد و مهاجم ایرانی در بازگشت به لیگ هلند و در ترکیب این تیم عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشته و بعید به نظر می رسد تصمیمی برای جدایی در نیم فصل در ذهن داشته باشد.
بازیکنان ایرانی در نقل و انتقالات اروپایی

علیرضا جهانبخش نیز به عنوان چهره ویژه آلکمار عملکرد خوبی به عنوان پاسور و گلزن در ترکیب آنها داشته و با توجه به باقی ماندن قراردادش تصمیمی برای جدایی از جمع آنها ندارد. یکی دیگر از بازیکنان موفق در اروپا، میلاد محمدی بود؛ دفاع چپ ثابت تیم ملی ایران آنقدر خوب بازی کرده است که بعید است از تیمش جدا شود. محمدی با حضور در ۱۲ بازی تیم ترک گروژنی، ۹۹۶ دقیقه حضور در میدان و سه پاس گل، یکی از بازیکنان ارزشمند این تیم در فصل جاری لیگ برتر روسیه نام گرفته است. علی کریمی بازیکن تیم دیناموزاگرب هم این اواخر چند بازی کرد تا به آینده امیدوار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج