۴۴۳۷۷۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ربات های زنبور عسل به کمک محیط زیست می آیند

در پی کاهش جمعیت زنبور عسل در جهان، محققان به این فکر افتادند تا برای جایگزینی زنبوران به فکر طراحی رباتی باشند تا به چرخه محیط زیست آسیبی وارد نشود.

وب سایت کلیک: در پی کاهش جمعیت ربات های زنبور عسل در جهان، محققان به این فکر افتادند تا برای جایگزینی زنبوران به فکر طراحی رباتی باشند تا به چرخه محیط زیست آسیبی وارد نشود.
ربات های زنبور عسل به کمک محیط زیست می آیند

به تازگی تعدادی از متخصصان دانشگاه فناوری ورشو در لهستان پیشبرد این طرح را بر عهده گرفته اند. آنان در چهار سال گذشته در تلاش برای طراحی و تکمیل زنبور عسل های رباتیک بوده اند که B-Droid نام دارند و می توانند برخی وظایف زنبورهای عسل واقعی را بر عهده بگیرند.

این ربات ها بسیار پیچیده بوده و از توانمندی هایی مانند یافتن گل های طبیعی و جابجایی از گلی به گل دیگر برای گرده افشانی برخوردارند.

به گفته Rafał Dalewski از همکاران این طرح، اولین آزمایش میدانی این ربات ها در سال ۲۰۱۴ صورت گرفته و آنها برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ توانسته اند گرده افشانی را با موفقیت انجام دهند. سرانجام در سال ۲۰۱۶ اولین آزمایش بررسی میزان کارآیی گرده افشانی رباتیک با موفقیت صورت گرفته است.

قرار است در پاییز امسال تست هایی برای بررسی قابلیت ربات های زنبور عسل برای گرده افشانی در حین پرواز نیز صورت بگیرد. گرده افشانی زنبورهای عسل یکی از روش های تداوم حیات و تکثیر گل ها و برخی گونه های گیاهی دیگر است و با کاهش جمعیت این حشرات مفید آینده برخی از گل ها و گیاهان به خطر افتاده و حتی خطر انقراض آنها وجود دارد.

سازندگان این ربات بعد از تکمیل ربات زنبور عسل به دنبال طراحی یک ربات کشاورز هم هستند که ظرف یک سال و نیم آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به دقت بالای آن حداکثر میزان استفاده از زمین های کشاورزی و حداکثر برداشت محصول اتفاق خواهد افتاد.

نمونه اولیه این ربات چهارچرخ که B-Droid نام دارد با موفقیت برای کاشت بذر سیر و توت فرنگی به کار گرفته شده، اما قرار است در آینده نمونه پرنده این ربات هم ساخته شود که کشاورزی در زمین های دیم و آبی را تسهیل می کند. نمونه اولیه این ربات هم که تنها قادر به چند دقیقه پرواز است، آزمایش شده است.

هر دو ربات کاملا خودکار بوده و نیاز به هدایت توسط انسان ندارند. در هر دو مورد تنها باید محدوده فعالیت ربات و ویژگی های زمین یا گل ها برای دو ربات یاد شده تشریح شود و سپس آنها وظیفه خود را با استفاده از دوربین های نصب شده و ایستگاه رایانه زمینی انجام خواهند داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج