جاباما
۴۴۳۸۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برند بلک‌بری هم چینی شد!

شرکت بلک‌بری تمام حقوق جهانی استفاده از نام و برند «بلک‌بری» را به شرکت چینی TCL فروخته است. بلک‌بری در حالی این خبر را منتشر می‌کند که چند ماه پیش گفته بود دیگر قصد ساخت گوشی موبایل ندارد و از این پس فقط روی نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که ارایه می‌کند تمرکز خواهد کرد.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: شرکت بلک‌بری تمام حقوق جهانی استفاده از نام و برند «بلک‌بری» را به شرکت چینی TCL فروخته است. بلک‌بری در حالی این خبر را منتشر می‌کند که چند ماه پیش گفته بود دیگر قصد ساخت گوشی موبایل ندارد و از این پس فقط روی نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که ارایه می‌کند تمرکز خواهد کرد.

برند بلک‌بری هم چینی شد!

طبق قراردادی که بلک‌بری با TCL‌ بسته است، این شرکت چینی تمامی مراحل طراحی، ساخت و فروش گوشی‌های بلک‌بری را بر عهده خواهد گرفت. حتی ارایه‌ی خدمات پشتیبانی گوشی‌های بلک‌بری هم از سوی TCL خواهد بود. شرکت بلک‌بری فقط نرم‌افزار گوشی‌ها و سرویس‌های امنیتی آن‌ها را تامین خواهد کرد.

با اینکه قرارداد بلک‌بری و TCL جهانی است، کشورهای «نپال»، «سری لانکا»، «هندوستان» و «اندونزی» شامل قرارداد آن‌ها نمی‌شوند. بلک‌بری در این کشورها، با شرکت‌های دیگری برای ساخت گوشی‌هایی با برند خودش قرارداد دارد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برای اولین بار نیست که شرکت TCL یک برند بزرگ گوشی را خریداری می‌کند. این شرکت در زمستان سال گذشته برند Palm‌ را هم خرید، اما هیچ دستگاهی با این برند عرضه نکرده است.

دو گوشی اخیر بلک‌بری یعنی DTEK۵۰ و DTEK۶۰‌ توسط TCL‌ ساخته شده بودند، اما با بررسی این گوشی‌ها، متوجه شدیم که آن‌ها در اصل یک Alcatel Idol ۴ هستند که یک لوگوی بلک‌بری پشت آن‌ها حک شده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج