۴۴۴۰۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بزرگترین ضربه انگلیس بر مسلمانان

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با بیان اینکه رویکرد مداخله جویانه و تفرقه افکنانه انگلیس در جهان اسلام و خاورمیانه تغییری نکرده و هر زمان مجالی یافته به این اقدامات دست زده، این کشور را سرچشمه خصومت و اختلاف افکنی بین ملت‌ها خواند.

خبرگزاری فارس: سید محمدعلی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اظهارات مداخله جویانه ترزا می نخست‌وزیر انگلیس درباره ایران در نشست شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: گرچه انگلیس در ابعاد مختلف، فاصله زیادی با دوران استعمارگری خود دارد، اما ماهیت نظام سیاسی این کشور و رویکرد مداخله جویانه و تفرقه افکنانه آن در جهان اسلام و به ویژه در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه تغییری نکرده و هر زمان که مجال و فرصتی یافته از اعمال سیاست‌های تحریک‌آمیز خود علیه منافع و مصالح ملت‌های مسلمان منطقه کوتاهی نکرده است.

وی اضافه کرد: امروزه نیز انگلیس با درک واقعیت افول اقتدار آمریکا و کاهش گرایش و توان واشنگتن برای ادامه حضور گسترده خود در این منطقه، فرصت را مغتنم شمرده و تلاش می‌کند تا بیش و پیش از سایر رقبا، زمینه حضور فعال‌تر خود را در منطقه فراهم کند.

سفیر سابق ایران در رم اضافه کرد: اقتدار و نفوذ غیرقابل انکار سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی ایران و پیروزی‌های چشمگیر ائتلاف سوریه، ایران ، عراق، روسیه و حزب‌الله علیه گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در حلب و موصل که خشم و بی‌قراری حامیان آنان از جمله واشنگتن و لندن را برانگیخته، موجب شد تا‌ نخست‌وزیر انگلیس با اتهام زنی‌های مغرضانه و بی پایه ،سخنان شرم آوری را علیه کشورمان بر زبان آورد.

حسینی گفت:‌ ایراد این اتهامات علیه جمهوری اسلامی از زبان دولتی جاری می‌شود که طی دهه‌های گذشته همواره منبع و منشاء خصومت، تجاوز، اشغالگری و اختلاف بین ملت‌ها بوده و ردپای آن چه مستقیم و چه غیرمستقیم در اسلام‌ستیزی، تفرقه افکنی، تجزیه طلبی و ایجاد فرقه‌های انحرافی وابسته همچون بهاییت و وهابیت و گروه‌های افراطی و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره آشکارا قابل مشاهده بوده است.

وی با اشاره به تبعات منفی و خسارت‌های غیر قابل جبران حاصل از حضور و نفوذ استکباری و فریبنده انگلیس در منطقه اظهار داشت: بزرگترین ضربه‌ای که انگلستان بر پیکر کشورهای اسلامی در این منطقه وارد کرد، زمینه سازی اشغال سرزمین مقدس فلسطین توسط رژیم تروریستی صهیونیستی بوده که با گذشت قریب به ۷۰ سال، همچنان مهمترین عامل بی ثباتی و ناامنی و کشتار و تجاوز در این منطقه به شمار می‌رود.

حسینی ادامه داد: انگلیس از آن زمان تاکنون راسا و یا همراه با آمریکا به منظور تضمین امنیت این رژیم جعلی تلاش کرده تا بهر نحو ممکن از توسعه، اقتدار و اتحاد کشورهای اسلامی جلوگیری کرده و بر عکس، ضعف و رخوت، تفرقه و دشمنی را در بین آنان ایجاد و تقویت کند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه ادامه داد: ندای وحدت و عزت بین مسلمانان و ابتکار تقریب و هم افزایی بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون منادی آن بوده، یکی از عوامل اصلی خصومت و دشمنی‌های صریح و بی پرده انگلیس و آمریکا علیه ایران بوده است.

سفیر سابق ایران در ایتالیا خاطرنشان کرد: واقعیت‌های موجود و اوضاع اسفناک و حوادث تلخ جاری در منطقه و جهان اسلام حکایت از آن دارد که تنها راه پیش رو برای فایق آمدن بر انبوه مشکلات، پاسخ مثبت به ندای وحدت بخش مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان همایش سی امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و توجه جدی به الزامات آن و به کارگیری تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای ایجاد وحدت و تقویت همگرایی و هم افزایی بین ملت های مسلمان و کشورهای اسلامی است؛ رویکردی الهی که دقیقا مقابل سیاست‌ها و سناریوهای شیطانی قدرت‌های استکباری و استعماری قرار دارد، آنگونه که ایشان فرمودند: «یک و نیم میلیارد مسلمان، این همه کشورهای اسلامی با این همه منابع، این نیروی انسانی فوق العاده، اگر این (مجموعه) متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنند ؛ قدرتمندان دیگر نمی‌توانند در دنیا کوس قدرت بزنند؛ آمریکا دیگر نمی‌تواند اراده خود را بر کشورها و بر دولت‌ها و بر ملت‌ها تحمیل کند؛ شبکه بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌تواند دولت‌ها و قدرت‌های گوناگون را در پنجه اقتدار خود بگیرد و آنها را در جهت راه خود و کار خود پیش ببرد. اگر مسلمان‌ها متحد باشند؛ اینطور است.اگر مسلمان‌ها متحد باشند وضع فلسطین آنچنان که امروز مشاهده می‌کنیم، نخواهد بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج