۴۴۴۲۸۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

با رازهای مرموزترین سریال ۲۰۱۶ آشنا شوید!

سریال تریلر جدید بریت مارلینگ درباره زنی نابینا که بینایی خود را دوباره به دست می آورد ناگهان و بدون هیچ اعلام قبلی در نت فلیکس استریم شد. آیا این سریال «چیزهای عجیب» بعدی خواهد بود؟

روزنامه بانی فیلم: سریال تریلر جدید بریت مارلینگ درباره زنی نابینا که بینایی خود را دوباره به دست می آورد ناگهان و بدون هیچ اعلام قبلی در نت فلیکس استریم شد. آیا این سریال «چیزهای عجیب» بعدی خواهد بود؟

به نقل از گاردین، معجزه‌ها بنا بر طبیعت شان غیرطبیعی هستند. بنابراین وقتی زنی نابینا که گم شده بود ناگهان در حالی دوباره ظاهر می‌شود که بینایی خود را به دست آورده، مردم را می‌ترساند. شخصیت پرِری (Prairie) در این هفت سال کجا بود؟ چطور نابینایی او درمان شد؟ زخم‌های عجیب روی کمرش چه هستند؟ این ها تنها سوال های ابتدایی برای ورود به دنیای «The OA» سریال درام مرموز جدیدی هستند که این هفته تقریبا بی خبر توسط نت فلیکس منتشر شد.
با رازهای مرموزترین سریال 2016 آشنا شوید!

این غول صنعت استریمینگ کاملا از هرگونه پوشش رسانه‌ای برای «The OA» جلوگیری کرد و کاری کرد تا هیچ مصاحبه یا نقدی بعد از انتشار سریال در مورد آن بیرون داده نشود. رفتاری درست معادل استریمینگ یک آلبوم سورپرایز سبک بیانسه. تریلر گنگ و مبهمی که دوشنبه گذشته از سریال منتشر شد، یکی از تنها نکاتی بود که می شد دال بر وجود آن دید.
بریت مارلینگ، ستاره و یکی از چهره‌های سریال می‌گوید «شاید چون ما وقت خیلی زیادی را صرف کشف کردن پاسخ های معماها و رازهای مان می کنیم، بعد خیلی نسبت به ان‌ها حس محافظت پیدا می کنیم.» او این تجربه را با این مقایسه می کند که به تماشای فیلمی در یک فستیوال بروید آن هم در حالیکه تنها عنوان فیلم را می دانید. او می‌گوید «گفتیم ارایه چنین تجربه ای به مخاطبان می تواند جالب باشد. اینکه با کمترین اطلاعات با سرعت وارد یک داستان مرموز شوند.» اگر داستان تا حدی مرموز بود که در محتوا گم شد چطور؟ «باید ببینیم چطور پیش می رود.»

مارلینگ که در جدیدترین پروژه‌اش یعنی سریال کمدی پلیسی «بابیلون» محصول چنل۴ بریتانیا نقش یک متخصص ارتباطات مردمی را بازی می کرد، تا به حال با نوشتن فیلمنامه‌هایی به شهرت رسیده که مفهوم های عمیق و فلسفی را با بودجه فیلم های مستقل درهم می‌امیزند. او و دیگر فیلمنامه نویس و کارگردان «The OA» یعنی زال باتمانگلیج ایده اولیه سریال - که جیسون آیزکس هم در آن نقش‌آفرینی می کند - را هنگام نوشتن مشترک فیلمنامه پروژه های مستقل از جمله «آوای صدای من» و «شرق» شکل دادند.
با رازهای مرموزترین سریال 2016 آشنا شوید!
مارلینگ می گوید: «راستش مدت زیادی را فقط به خاطر لذت خودمان صرف حساب کردن عددی بخش‌های تکنیکی ایده سریال کردیم و آن موقع حتی ضرورتا نمی دانستیم که این داستان می‌تواند خانه ای پیدا کند. واقعا کارهای تحقیق مان را خوب انجام دادیم.»

درست وقتی که فکر می کنید رئالیسم مستندوار «The OA» را درک کرده‌اید - یعنی جامعه ای محلی که به خاطر یک بازگشت غیرعادی از مسیر عادی خود جدا می شود - می‌بینید که سریال به چیزی بسیار تعجب آور و فلسفی تر تبدیل می شود. اولین بخش از اتفاق های عجیب سریال در همان اپیزود اول وارونه هیجان انگیزش به وقوع می پیوندد. باتمانگلیج می گوید: «من و بریت هرگز سریال تلویزیونی نساخته بودیم بنابراین با تاریخ آن خیلی آشنا نیستیم. بنابراین داستان تا حدی نا آرام به نظر می رسد چون نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است بعد بیفتد. این برای مردم عجیب خواهد بود، اما امیدواریم هیجان انگیز هم باشد.»
با رازهای مرموزترین سریال 2016 آشنا شوید!

سریال «The OA» با ساختار فلش بک وار و مجموعه ای از صحنه‌های خاص خود - از جمله دختری جوان که وارد دریاچه ای یخ زده می شود، اجرای زیبای گیتار در هاوانا و یک پیک‌نیک بداهه روی میز کالبدشکافی - نام خود را به لیستی طولانی از سریال‌های بهت آور از جمله «تویین پیکس» و «گمشدگان» اضافه می کند، اما از بسیاری از آن ها تیره و تارتر است.
مارلینگ می‌گوید: «بخش بسیاری از سریال ما به اکتشاف در آسیب روحی روانی می پردازد. اگر از یک تجربه هولناک جان سالم به در ببرید، آیا باعث می شود برای خودتان و بقیه خطرناک باشید؟ یا باعث می شود شما کسی شوید که می‌تواند به نکات خوبی اشاره کند چون چیزی تا این حد غیرعادی را تجربه کرده است؟» شخصیت پرری با بازی مارلینگ مسلما با زخم های بسیار بازمی گردد، اما وحشت زده نیست و در برخوردش با انسان و حیوان از خود وقار خاصی به نمایش می گذارد.

به چالش کشیدن بینندگان با یک مکعب روبیک تلویزیونی ریسک‌های خودش را هم دارد. نزدیک بود هزاران هواداری که هر دقیقه تئوری های جدیدی درباره «وست ورلد» ارایه می‌کردند بعضی بخش های آن را تحت تاثیر قرار دهند. اما این حقیقت که «The OA» در قالب یک سریال هشت اپیزودی در جا از طریق نت فلیکس پخش شده به این معنی است که احتمالش کم است که به همان منوال تمام اجزای آن را هم هفته به هفته از یکدیگر جدا کنند و به این ترتیب شاید این سریال بتواند مثل «چیزهای عجیب» با تعریف مردم محبوب شود.
با رازهای مرموزترین سریال 2016 آشنا شوید!
حتی اگر تئوریسین ها بتوانند بعضی از سرنخ های آن را کشف کنند، باتمانگلیج مطمئن است که سریال می تواند دوام بیاورد و می گوید آن ها سعی کرده اند کاری کنند پروژه «در برابر زلزله مقاوم» باشد.

او می گوید: «اینجا در لس آنجلس، ساختمان ها باید بتوانند تکان بخورند. امیدوارم سریال را طوری طراحی کرده باشیم که بتواند به شیوه ای مثبت با فشار دنیای واقعی ارتباط برقرار کند و از هم نپاشد.»

مارلینگ هم انتظار یک پاسخ عمیق را دارد و می گوید: «قرار است تمام قطعات طوری کنار هم بیایند که در پایان به شما حسی عمیق بدهند. امیدوارم یک تزکیه احساسی واقعی به وجود بیاید که به جای اینکه روشن فکرانه باشد، بیشتر غریزی و اولیه باشد.»

خب پس حالا که سریال پخش شده، آن ها بالاخره می توانند بگویند «The OA» مخفف چیست؟ مارلینگ می‌گوید: «عنوان سریال دعوتی است برای آمدن و کشف کردن رازهای آن. تا اینجا نگفتیم مخفف چیست…»

پیش نمایش سریال پنج شنبه در لس آنجلس برگزار شد و در آن مارلینگ توضیحات بیشتری ارایه کرد. او در اشاره به اینکه پیش از پخش سریال عملا هیچ اطلاعاتی درباره آن در دسترس نبود، گفت «وقتی نمی توان هیچ یک از رازهای سریال را آشکار کرد، آدم از کدام زاویه وارد داستان می شود؟»
با رازهای مرموزترین سریال 2016 آشنا شوید!

او می گوید وقت زیادی را صرف دنبال کردن یک مرد نابینا گذراند تا گذشته شخصیتش را بهتر درک کند. او گفت: «من و زال وقتی مشغول نوشتن فیلمنامه بودیم روی بسط دادن این دنیا کار کردیم. من کمی وقت صرف دنبال کردن یک مرد فوق العاده گذراندم که وقتی در اواخر دوران نوجوانی اش بود نابینا شد. یادگیری اکتشاف دنیا به نحوی متفاوت و از طریق مجموعه ای متفاوت از حس‌ها یک در پشتی عالی برای ورود به روان شخصیت بود. کار بزرگی بود.»

و مسلما هم بزرگ بود چون به گفته مارلینگ و باتمانگلیج، فقط کامل کردن پروسه فیلمبرداری حدود پنج ماه طول کشید و این در حالی است که پیش نمایش سریال، پایانی بر سال‌ها کار و آماده سازی بود. باتمانگلیج می‌گوید: «می‌خواستیم به نحوی رمان نوشتن را تمرین کنیم، فقط در قالب یک داستان با فرمت طولانی روی صفحه تلویزیون.»

مارلینگ اضافه کرد: «به نظرم به خاطر اینکه وقت خیلی زیادی را صرف نوشتن این داستان کردیم و مسلما وقت زیادی هم برای خلق کردن یک دنیا و تمام شخصیت هایش کردیم، من اجازه پیدا کردم کارهای آماده سازی خوبی انجام بدهم. وقتی زمان این رسید که من در حقیقت این شخصیت را به تصویر بکشم، خیلی کارها از قبل انجام داده شده بود.»

«The OA» در حال حاضر از نت فلیکس استریم می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج