۴۴۴۳۴۵
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

گفتگو با بهترین گلزن لیگ برتر

ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

ساسان انصاری، آقای گل فعلی لیگ برتر بعد از حضور در برنامه نود باز هم گل زد تا ثابت کند که این برنامه تاثیری روی روند کاری اش نداشته و می تواند حالا حالاها برای فولاد و علاقه مندان به فوتبال گل بزند.

هفته نامه شماره یک: در تاریخ فوتبال ایران حالا گل زدن در ۶ بازی متوالی و ثبت ۱۰ گل در ۹ بازی، اتفاقی بود که هیچ گاه شکل نگرفته و حالا فوتبال ایران شاهد درخشش و رکوردشکنی ساسان است. ساسان انصاری در لیگ برتر پانزدهم در فولاد این قدر گل زد که بتواند نظر مثبت برانکو ایوانکوویچ را به خود جلب کند و یکی از مهره های مورد نظر برای پیوستن به پرسپولیس باشد.

این بازیکن به این امید به تهران و پرسپولیس آمد که خیلی راحت تر به اردوی تیم ملی دعوت شود و از این نظر بیش از پیش در چشم کادر فنی تیم ملی باشد. او در این مسیر به فوتبال خوزستان هم پشت کرد و با نگاهی رو به جلو برای حرکتی نو در زندگی ورزشی اش تصمیمی بزرگ گرفت اما این تصمیم باعث شد تا پس از مدتی تصمیمی مهم تر در زندگی اش بگیرد. آقای گل فعلی لیگ برتر بعد از حضور در برنامه نود باز هم گل زد تا ثابت کند که این برنامه تاثیری روی روند کاری اش نداشته و می تواند حالا حالاها برای فولاد و علاقه مندان به فوتبال گل بزند.
ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

چه لذتی در دنیا بالاتر از گلزنی است؟

- نمی دانم! قطعا باید چیزهایی باشد ولی من تجربه شان نکرده ام.

از اینکه گل می زنی چه حسی پیدا می کنی؟

- به نظر خودم که هر بار طعم تازه ای دارد. اصلا مثل هم نیستند. حتی در بازی با نفت هم که هت تریک کردم هر بار که گل می زدم به نظرم می رسید که اولین گل بازی را زده ام.

یعنی اگر در یک بازی پنج بار هم گل بزنی همین طور است؟

- صبر کنید در یک بازی پنج بار گل بزنم، آن وقت جواب این سوال تان را می دهم. (خنده)

نه! جدی، قبول داری تعداد زیاد گل فقط تا جایی جالب است. این طور نیست؟

- فکر می کنم همین طور باشد ولی خب شرایط بازی هم فرق دارد. یک بازی مهم و حساس مانند لیگ برتر که این همه تیم با هزینه های میلیاردی در سراسر ایران در آن شرکت دارند و همه رسانه ها و رادیو و تلویزیون روی این بازی ها زوم هستند که کدام تیم چه نتیجه ای می گیرد و کلی آدم منتظر تمام شدن بازی ها هستند تا با برد و باخت تیم های محبوب شان شاد یا ناراحت شوند، باعث می شود تا طعم گل در این رقابت ها تفاوت زیادی با طعم یک یا چند گل در یک بازی بی اهمیت و دوستانه داشته باشد. قطعا زدن گل در بازی بی اهمیت مانند طعم گل در یک بازی مهم نیست.

با این حساب است که این همه از گل هایت شاد می شوی؟

- قطعا همین طور است. می دانم بعد مهر گل چه تاثیری روی هواداران فولاد می گذارم و چه حالی بین مردم خوزستان ایجاد می شود. من الان سال هاست که با این مردم زندگی می کنم. می دانم آنها با هر گل تا چه اندازه شاد می شوند. برای همین هم وقتی گل می زنم همه آن افکار یکباره از ذهنم رد می شوند.

سرمربی تیمت هم خیلی شاد می شود؟

- البته! آقا نعیم که جای خود را دارد. او بعد از هر گل زمانی که خودش هم بازی می کرد شاد می شود و وقتی شادی او را می بینم بیشتر خوشحال می شوم.
ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

رابطه ات با او چطور است؟

- خیلی خوب است.

او گفت به فولاد برگردی؟

- نه! فقط از او مشورت گرفتم.

یعنی اصراری نکرد؟

- خیر! خودم خواستم برگردم من با این امید به پرسپولیس آمدم که فیکس باشم و گل بزنم. دیده بودم بازیکنانی که برای اولین بار به پرسپولیس رفته بودند و در همان سال و بازی های اول برای این تیم فیکس شدند و بازی کرند، من هم می خواستم همین طور باشم و بازی به بازی بهتر و بهتر شوم. دوست داشتم در این تیم از جایگاه بالایی برای هواداران پرسپولیس برخوردار شوم. با این فکر به تهران آمدم و دوست داشتم کاری کنم که در این تیم بزرگ به عنوان یکی از بازیکنانی که برای هوادارانش ارزش و جایگاه ویژه ای دارد شناخته شوم. البته ظاهرا اشتباه فکر می کردم.

آیا در تمرینات کم کاری می کردی یا...

- شکر خدا در دوره و زمانه ای زندگی می کنیم که اینترنت به همه کمک می کند تا با یک جستجوی ساده، گزارش تمرینات پرسپولیس در تیر و مرداد امسال را بیاورند و بخوانند. اگر در همه گزارش تمرینات نباشد ولی در اکثر آنها نوشته شده که ساسان انصاری با انگیزه تر از همه کار می کرد یا نوشته ساسان انصاری خیلی پرتلاش بود و از این چیزها که خود شما خبرنگاران نوشتید...

خب منظورت را بهتر توضیح بده.

- یعنی می خواهم بگویم که من دو برابر آنچه در توان داشتم تلاش می کردم. می دانستم در تیمی بازی می کنم که چند برابر فولاد و هر تیم دیگری در چشم خواهم بود و باید برای بهتر بودن، بهتر هم تمرین کنم. می خواستم شرایطی داشته باشم که کسی نتواند از من ایراد بگیرد و به این امید حتی در اوقات فراغت هم تمرینات اختصاصی می کردم.
طوری برای خودم برنامه داشتم که مانند فیلم های هالیوودی شده بودم. دیدید که یک ورزشکار در یک فیلم خواب و خوراک را بر خودش حرام می کند تا مثلا بر فلان حریفش در فلان مسابقه برتری پیدا کند؟ من هم در آن روزها همین فکر را در سر داشتم و نمی خواستم در هیچ زمینه ای کم بیاورم و برای خودم برنامه داشتم تا به اعتماد برانکو جواب مثبت بدهم ولی همه افکارم اشتباه بود.

اصلا به تو بازی نداد؟

- [خنده) نه! البته من را در بازی های دوستانه به بازی گرفت و من هم گل زدم و در بازی های دوستانه خیلی آماده تر از همه بازیکنان نشان دادم ولی ظاهرا دلش با من نبود و برنامه هایی که در سر داشت به گونه ای نبود که من بتوانم در آنها جایی داشته باشم.

الان از دست برانکو ناراحتی؟

- نه! اصلا. من به او حق می دهم. شاید او ملاحظاتی در کارش داشته که من از آنها بی خبر هستم. قطعا مربی بزرگی مانند برانکو بدون برنامه کار نمی کند. اگر برنامه نداشت، تیمش تا اینجای لیگ برتر دائم در سکوی اول و دوم نبود و شرایط خوب پرسپولیس نشان می دهد که برانکو برای تیمش برنامه داشته است.

خب شاید می خواسته تو را هم بازی بدهد؟ چرا صبر نکردی؟

- فکر می کنم چهار هفته برای من کافی باشد. من تا آخر هفته چهارم هم صبر کردم. اتفاقا خیلی خوب شد که در این فصل سازمان لیگ این برنامه را برای بازیکنان و باشگاه ها در نظر گرفت که بتوانیم تا 15 شهریور و بعد از هفته چهارم تیم مان را جابجا کنیم. یعنی این لطفی بود که در حق من شد و این را هرگز فراموش نمی کنم.
شاید اگر این اتفاق قرار نبود بیفتد، سرنوشت دیگری در انتظار من بود. شاید من مجبور می شدم تا آخر نیم فصل صبر کنم و بعد تیم عوض کنم و شاید آن وقت دیگر فولاد مرا نمی خواست و خیلی اتفاقات دیگر که اصلا نمی خواهم ذهنم را با درگیر کردن به این مسائل از هدفی که دارم دور کنم.
ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

چرا این طور فکر نمی کنی که ممکن بود در این روزها که طارمی گل نمی زند از تو استفاده می کرد و در پرسپولیس آقای گل می شدی؟

- بله! هر چیزی ممکن بود ولی من تصمیم را در برهه ای گرفتم که باید می گرفتم و اصلا از این کارم هم پشیمان نیستم. الان هم در فولاد وضعیت خوبی دارم و از این بابت خیلی خوشحال هستم. الان هم طارمی کم گل نزده است و مطمئن هستم او همچنان یکی از بهترین گلزنان حاضر در لیگ برتر است.

می خواهی به تیم ملی هم دعوت شوی؟

- البته که می خواهم. همه تلاش من برای این است که به تیم ملی دعوت شوم. البته اگر بتوانم نظر کی روش را جلب کنم.

چطور! تو که این همه گل زده ای باز هم فکر می کنی ممکن است تو را دعوت نکند؟

- کی روش نشان داده که سرمربی سختگیری است و به این راحتی کسی را به اردوی تیمش دعوت نمی کند. من می خواهم برای تیم ملی بازیکنی باشم که نظر کی روش را جلب کنم. اگر بتوانم نظر این مربی بزرگ را جلب کنم آن وقت است که حس می کنم توانسته ام در این فصل یک کار مفید انجام داده باشم.

گفتی در ابتدای فصل خیلی خوب تمرین کردی. این وضعیت در شرایط فعلی ات چه تاثیری داشته است؟

- اتفاقا بارها در این باره با سعداوی و هم تیمی هایم حرف زده ام. هم من به آنها گفته ام و هم، هم تیمی ها و سرمربی ام به من گفته اند. می دانم که تا چه اندازه توانسته ام با انجام آن تمرینات در شرایط خوبی باشم. قطعا تمرینات خوبی که در تیر و مرداد امسال داشتم، روی آمادگی این روزهای من تاثیر دارد. من در همه رده های سنی فوتبال بازی کرده ام ولی تاکنون هیچ فصلی تا این اندازه آماده نبوده ام.
همیشه می شنیدم که هر زمان بدن به اندازه کافی از نظر آمادگی در شرایط قابل قبول باشد، به همان اندازه هم می تواند افکار ذهن را به اجرا بگذارد. این فصل به وضوح این را حس می کنم و می بینم که هر زمان در بازی فکری برای کاری به ذهنم می رسد، بدنم به خوبی در اختیار تصمیماتم است و این ممکن نیست مگر با داشتن یک بدن آماده که خوشبختانه من این بدن را در این مدت در اختیار داشته ام.

با این حساب می توانی در جام جهانی هم بازی کنی؟

- اصلا به این موضوع فکر نمی کنم. شاید باور نکنید ولی همه فکرم موفقیت تیم فولاد است و بس.

سه گل از ۱۰ گلت را در این مدت روی پنالتی زدی.

- بله! ولی فقط یکی از آنها در امتیازگیری تیم تاثیری نداشت. در بازی با پدیده در هفته ششم گلی که از روی نقطه پنالتی زدم باعث شد تا سه امتیاز بازی را بگیریم و در بازی با سپاهان که یک - یک شدیم هم اگر پنالتی ام گل نمی شد، بازی را باخته بودیم. با آن گل بازی مساوی شد و دست خالی زمین اصفهان را ترک نکردیم.

روزی که با برانکو حرف زدی تا بگویی نمی خواهی در پرسپولیس بمانی، چه حرفی بین شما رد و بدل شد؟

- درست یادم نیست عین جملاتم چه بود. فقط وضعیتم را برایش شرح دادم و گفتم در روزهایی که پشت سر گذاشته ام خیلی تلاش کردم ولی دوست دارم بازی کنم و اگر موافق باشد از پرسپولیس بروم و او هم ممانعت نکرد.

چه فکری کردی که به پرسپولیس رفتی و فکر نهایی ات چه بود که خواستی از این تیم بروی؟

- فکر می کردم در پرسپولیس فیکس هستم چون در غیر این صورت این انتخاب را نداشتم. خیلی بالا و پایین کردم و شاید سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم که از پرسپولیس رفتم. شاید در سه ماه حضورم در پرسپولیس بیشتر از هر جای دیگر تلاش کردم ولی بعد از آن فکر کردم دیگر آن کارایی لازم را برای این تیم ندارم. در سن من شاید مهمترین سال فوتبالی ام بود که بازی کنم و باید انتخاب درستی می کردم.
ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

می دانی وقتی به فولاد برگشتی این تیم چندم جدول بود و پرسپولیس کجای جدول؟

- بله. آخر هفته چهارم، پرسپولیس صدر جدول رده بندی بود و فولاد تیم آخر. خیلی از دوستان صمیمی ام در مشورت هایی که به من می دادند از من می خواستند این کار را نکنم. حتی برخی از اعضای خانواده ام هم به من می گفتند که نباید این کار را انجام بدهم و این جابجایی را برای من یک ریسک خطرناک می دانستند ولی من می دانستم که برای به دست آوردن یک چیز باید حتما قید یکسری چیزهای دیگر را بزنم و حالا هم خوشحالم که به این خواسته ام رسیدم. ما چند هفته آن پایین بودیم اما حالا وقتی در اهواز هستم و هواداران فولاد را می بینم که تا چه اندازه از وضعیت تیم شان راضی هستند، خیلی خوشحال می شوم و امیدوارم توانسته باشم تا حدی دینم را به این تیم ادا کنم.

می دانی چه کار بزرگی برای این تیم کردی؟

- من هنوز برای این تیم کاری نکرده ام. من و ده ها ساسان انصاری دیگر در فولاد بازی کرده و می کنیم و بعد می رویم اما این باشگاه فولاد است که می ماند و از این نظر معتقدم که ما هیچ حقی بر گردن این تیم و باشگاه نداریم و اگر هم باشد این فولاد است که بر گردن ما بازیکنانی که از این مجموعه به فوتبال ایران معرفی شدیم حق دارد.

حسرت قرمزها

ساسان انصاری در مرکز جشن گل دسته جمعی فولادی ها قرار داشت. او باز هم فرصت طلبی اش را به نمایش گذاشت و با یک فرار به قلب دفاع استقلال اهواز و یک ضربه آرام اما دقیق، تنها گل دربی اهواز را به ثمر رساند تا به تنهایی، سه امتیاز دیگر به حساب تیمش واریز کرده باشد. این دهمین گل ساسان در لیگ شانزدهم بود و مهاجم شماره ۳ فولاد اولین بازیکنی شد که توانسته تعداد گل هایش در این لیگ را دو رقمی کند.

فصل گذشته مهدی طارمی تنها با ۱۶ گل آقای گل فوتبال ایران شد اما حالا در فاصله دو هفته تا پ ایان نیم فصل اول، ساسان ۱۰ بار دروازه رقبا را باز کرده و با این روند شانس خوبی برای شکستن رکورد گلزنی در یک فصل فوتبال ایران دارد. او در این راه البته سایه سنگین مرتضی تبریزی را نیز پشت سر خود احساس می کند.
ساسان انصاری: سخت ترین تصمیم زندگی ام را گرفتم

فصل برای فولاد خوزستان به قبل و بعد از امضای قرارداد با ساسان انصاری خلاصه می شود. آنها در تابستان به سادگی این بازیکن را از دست دادند اما کمی بعد موفق شدند این اشتباه را جبران کنند و دوباره انصاری را به ترکیب تیم برگردانند. در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر، فولاد بدون ساسان انصاری تنها دو امتیاز به دست آورده بود. این بازیکن در هفته پنجم برای اولین بار در این فصل با لباس فولاد به میدان رفت و در همان مسابقه توانست برای تیمش گلزنی کند.

اولین پیروزی فصل برای تیم سعداوی با تک گل ساسان به پدیده به دست آمد و بعد از آن روند فوق العاده این تیم در لیگ برتر به کمک ساق های انصاری آغاز شد. به جز مسابقه هفته هفتم با گسترش فولاد، انصاری در همه مسابقه های دیگر لیگ برتر بین هفته های پنجم تا سیزدهم برای فولاد گل زده و این باشگاه را از یک تیم در حال سقوط به یک تیم بالانشین تبدیل کرده است. در فولاد، همه مسیرها به ساسان ختم می شوند. به مهاجمی با شماره نامتعارف و آمار گلزنی غیرمنتظره.
ستاره ای که حتی حضورش در استودیوی برنامه نود نیز روند گلزنی اش را متوقف نکرده و بدون ترمز، همه خطوط دفاعی لیگ را زیر پا می گذارد تا هر هفته یک قدم به توپ طلای فصل فوتبال ایران نزدیکتر شود تا پرسپولیسی ها بیشتر و بیشتر به خاطر از دست دادن اش حسرت بخورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موفق باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج