جاباما
۴۴۴۷۱۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

کربی: حضور سلیمانی در حلب را بررسی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کشورش بحث حضور قاسم سلیمانی در حلب و نحوه برخورد با این موضوع را با متحدانمان در شورای امنیت سازمان ملل بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ابتدای کنفرانس خبری امشب، بیانیه‌ای در خصوص محکومیت قتل سفیر روسیه در ترکیه خواند.

سفیر روس‌ها در ترکیه، امشب با آتش سلاح یک جوان ۲۲ ساله که گفته می‌شود قبلاً پلیس بوده و به دلیل ارتباط با گولنیست‌ها از کار بیکار شده بوده، کشته شد.

جان کربی گفت که آمریکا این حمله را محکوم می‌کند و «فکر و دعای ما با مردم روسیه و خانواده دیگر قربانیان این حادثه است.»

سخنگو ادامه داد: «برای کمک به روسیه و ترکیه در مسیر تحقیقات مربوط به این حادثه، آماده‌ایم.»

دولت آمریکا این روزها به دلیل ادعاهای دخالت روس‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری این کشور، روابط خوبی با کرملین ندارد.

کربی در ادامه به نشست سه‌جانبه فردای مسکو در خصوص بحران سوریه پرداخت؛ نشستی که فقط وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در آن حضور دارند.

جان کربی در خصوص نتایج احتمالی این نشست گفت: «از هر راه‌حلی که توسط هر طرفی برای خاتمه دادن به خونریزی در سوریه و البته ازسرگیری ارسال کمک‌های بشردوستانه ارائه شود، استقبال می‌کنیم.»

سخنگو در خصوص اعلام وضعیت امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در آنکارا هم گفت که هیچ حادثه تیراندازی مجزایی در اطراف سفارت رخ نداده و فقط با توجه به نزدیکی ساختمان سفارت به گالری محل قتل سفیر روسیه، تمهیدات برای تأمین امنیت سفارت درنظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، یکی از خبرنگاران در خصوص نشست آتی کمیسیون مشترک برجام پرسید؛ کمیسیونی که بناست به زودی و برای بررسی اعتراض ایران به تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های این کشور برگزار شود.

جان کربی در این خصوص گفت: «ایران می‌تواند درخواست برگزاری نشست را ارائه دهد ولی ما بارها گفته‌ایم که قانون تحریم‌های ایران در حین مذاکرات، اجرایی بود و در حین اجرای برجام هم اجرایی ماند.»

سخنگو ادامه داد: «این قانون دوباره معرفی و یا دوباره طراحی نشده و اجرای آن، ناقض برجام نیست. همانگونه که در توافق هم درج شده، وزیر کری، اجرای برخی بخش‌های آن را با استفاده از اختیارات خود، معلق می‌کند.»

در انتهای بخش ایرانی سوالات امشب، خبرنگار آسوشیتدپرس سوالی در خصوص انتشار تصاویری از حضور سردار قاسم سلیمانی در حلب پرسید.

جان کربی گفت که این سفر در حکم نقض مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد است و «بحث حضور قاسم سلیمانی در حلب و نحوه برخورد با این موضوع را با متحدانمان در شورای امنیت بررسی خواهیم کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      برو بابا.تو چی میگی.خاور میانه رو انگشت سردار میچرخه

    • علی وطنی

      شورای امنیت اگر شورای امتیت باشد باید اول جنایت شما ومتحدان تان را بررسی کند روزی خواهد رسید سیاه رویی وجنایت های شما نسبت به مردم منطقه وبشریت.نمایانتر وعیانتر خواهد شد یانکی جنایتکار به خانه ات بر گرد

    • محمدرضا بختیار

      اخه برو دنبال کارت سازمان مللی که افراد را به خاطر کمک به دولت قانونی یک کشور مورد تعقیب قرار دهد را باید درش را گل بگیرند بابا مردم دنیا خیلی جاهلند که اعتراض به این اسم ندارند چون عملا ملت ها در این سازمان هیچ دخالتی ندارند و دول و حکومت ها در آن بازیگر هستند اینم از ترفندهای چرچیل عمر و عاص صفت است که چنین بازار کثیفی برای اداره مستعمرات کشورش با نامی فریبنده بنا نمود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج