۴۴۴۷۲۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زمین فوتبال، فقط برای فوتبال است

فیفا انگلیس، اسکاتلند و شیلی را نقره داغ کرد

فیفا به تخلفات بازی های ملی رسیدگی کرد.

طرفداری: در رقابت های باشگاهی و ملی درگیری هایی از جنس سیاست گاها رخ می دهد. فیفا دست به کار شده است و تیم هایی که از قوانین این سازمان در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و بازی های دوستانه تخلف کرده اند را جریمه کرده است.

به نقل از وب سایت فیفا، تیم های ملی انگلیس و اسکاتلند به خاطر آتش بازی، استفاده از سمبل های سیاسی و البته رفتار خشونت آمیز هوادارانشان جریمه شده اند.

تیم های اسکاتلند و انگلیس از بازوبند هایی استفاده کرده بودند که برخلاف قوانین فیفا بود. تیم ملی انگلیس ۴۵ هزار فرانک سوئیس و اسکاتلند با توجه به موارد ذکر شده ۲۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده اند. این دو تیم در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ومبلی به مصاف هم رفتند.

دو تیم ملی ولز و ایرلند شمالی هم به خاطر چنین رفتار هایی به ترتیب 20 هزار فرانک سوئیس و 15 هزار فرانک سوئیس جریمه شده اند. تخلفات تیم ملی ولز در بازی مقابل صربستان بوده است و جریمه تیم ایرلند شمالی به خاطر بازی با آذربایجان.

از طرف دیگر تیم ملی شیلی نیز جریمه شده است. آن ها ۳۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده اند و دو دیدار خانگی را باید بدون حضور تماشاگرانشان برگزار کنند. محرومیت آن ها در دو بازی آینده آن ها در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل پاراگوئه و اکوادور اجرا خواهد شد. این محرومیت به خاطر شعار های هواداران این تیم بوده است.

تیم ملی رومانی نیز جریمه شده است. به خاطر تخلفات این تیم و تماشاگرانش در بازی مقابل دانمارک این تیم علاوه بر جریمه 95 هزار فرانکی، محکوم به انجام 2 بازی بدون تماشاگر در ورزشگاه خانگی اش شده است. یکی از این محرومیت ها قطعا در بازی بعدی این تیم در مقدماتی جام جهانی 2018 اعمال خواهد شد اما محرومیت بعدی تعلیقی است و ظرف دو سال اگر تخلف دیگری صورت بگیرد به اجرا در خواهد آمد.

هندوراس نیز به یک بازی بدون تماشاگر و پرداخت ۴۰ هزار فرانک سوئیس محکوم شده است. این جریمه ها به خاطر تخلفات آن ها در بازی مقابل پاناما بوده است. محکومیت ۱ بازی بدون تماشاگر آن ها هم در بازی مقابل کاستاریکا در مقدماتی جام جهانی اجرا خواهد شد.

یونان و اوکراین هم به ترتیب به خاطر بنر های هوادارانشان و شعار های هوادارانشان به پرداخت 80 و 60 هزار فرانک سوئیس محکوم شده اند. البته تیم های دیگر هم از این قافله عقب نماندند. لهستان 35 هزار فرانک سوئیس، آرژانتین 30 هزار فرانک سوئیس، بوسنی، کلمبیا و پاناما 25 هزار فرانک سوئیس و مکزیک و ونزوئلا 20 هزار فرانک سوئیس جریمه شده اند. جمهوری ایرلند نیز 5 هزار فرانک سوئیس جریمه شده است.

در مورد محرومیت های کشورهای بریتانیایی باید گفت که جریمه ها به خاطر سمبل های استفاده شده به یاد قربانیان جنگ جهانی است که به اصلاح به آنها poppies می گویند. سال ۲۰۱۱ فیفا اجازه استفاده از این سمبل ها را به تیم های ملی انگلیس، اسکاتلند و ولز داد تا در ماه نوامبر از آن ها استفاده کنند. اما با روی کار آمدن اینفانتینو اوضاع تغییر کرد. نخست وزیر انگلیس، ترزا می نیز این کار را ظالمانه دانسته است.

در نهایت نیز تیم جزایر سلیمان به خاطر استفاده کردن از یک بازیکن تقلبی در دیدار مقابل تاهیتی 6 هزار فرانک سوئیس جریمه شد و البته آن بازی 3 بر 0 به سود تاهیتی شد.

رییس بخش انضباطی فیفا نیز در این مورد گفت:"هرگونه درگیری و رفتار های ناشایست و استفاده از سمبل های سیاسی و مذهبی در زمین بازی جریمه خواهند داشت. ورزشگاه و زمین چمن تنها برای ورزش است نه چیز دیگری."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج