۴۴۴۷۲۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اعتراف ائتلاف سعودی به‌استفاده از بمب خوشه ای

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای با این توجیه که عربستان و کشورهای عضو ائتلاف پیمان منع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را امضاء نکرده‌اند به استفاده از این بمب‌ها در یمن اعتراف کرد.

خبرگزاری فارس: ائتلاف سعودی ضد یمن در پاسخ به انتقادات سازمان عفو بین‌الملل برای استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از دسامبر ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۶ در نزدیکی شهر الخضراء یمن، بیانیه صادر کرد و مدعی شد که ائتلاف سعودی از بمب‌های خوشه‌ای فقط علیه اهداف نظامی استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این بیانیه آمده است: در پاسخ به اتهامات سازمان عفو بن‌الملل درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از نوع (BL-۷۵۵) ساخت انگلیس از دسامبر ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۶ در نزدیکی شهر الخضراء یمن، نیروهای عضو ائتلاف حمایت از مشروعیت در یمن در بیانیه‌ای به توضیح موارد پیش رو می‌پردازد:

۱- لازم است یادآور شویم که قانون بین‌المللی استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را منع نکرده است؛ اما برخی کشورها با پیوستن به توافقنامه سال ۲۰۰۸ ملزم به عدم استفاده از این تسلیحات شده‌اند و باید روشن سازیم که عربستان و تمامی اعضای ائتلاف از اعضای این توافقنامه نیستند و استفاده از این بمب‌ها مخالفتی با قوانین بین‌المللی ندارد.

۲- ائتلاف با همکاری انگلیس اقدام به تحقیق درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای (BL-۷۵۵) ساخت انگلیس در یمن کرده است؛ استفاده از این بمب‌ها صرفا به شکل محدود علیه اهداف نظامی جهت دفاع از مرزهای عربستان در برابر گلوله باران‌های حوثی‌ها بوده است؛ گلوله باران‌هایی که موجب تلفات غیر نظامی شده است، با این حال ائتلاف کاملا به اهمیت التزام به مبادی حقوق بشری در هنگام استفاده از این نوع بمب‌ها پایبند است و از آن‌ها در مناطق مسکونی استفاده نمی‌کند.

و اما در پایان؛ دولت عربستان سعودی تصمیم به توقف استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از نوع (BL-۷۵۵) گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج