۴۴۴۷۵
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!

کافی است خودروی خود را در ورودی این پارکینگ کاملاخودکار پارک کرده و از آن خارج شوید تا سیستم خودروی شما را به بالابر منتقل کرده و در محل مناسب پارک کند. این سیستم برای تحویل خودرو شما به تنها یک دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

خبرآنلاین: کافی است خودروی خود را در ورودی این پارکینگ کاملاخودکار پارک کرده و از آن خارج شوید تا سیستم خودروی شما را به بالابر منتقل کرده و در محل مناسب پارک کند. این سیستم برای تحویل خودرو شما به تنها یک دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

این‌که پس از پایان یک روز کاری طولانی بتوانید به جای اتلاف وقت، انرژی و سوخت برای حرکت در ردیف‌های باریک پارکینگ طبقاتی و پیدا کردن یک جای خالی مناسب یا سپردن خودروی خود به مسئولان پارکینگ، آنرا به حال خود رها کنید تا توسط یک سیستم خودکار به پارکینگ حمل شود و هر زمان به آن نیاز دارید، یک دقیقه بعد در حالی که رو به در خروج پارک شده منتظر شما باشد، عالی به‌نظر نمی‌رسد؟ احتمالا ساکنان مجتمعی در جنوب کالیفرنیا که به تازگی این پارکینگ خودکار در محل زندگی آنها نیز آغاز به کار خود را به شکل رسمی اعلام کرده، نظر مشابهی دارند.

این پارکینگ خودکار محصول مشارکت تعدادی از متخصصان با یکدیگر است و در آن از کریستوفر آلن که یک توسعه‌دهنده فضاهای اداری و مسکونی است گرفته تا شرکت‌های طراحی اتوماسیون، ایمنی و سیستم‌ها مشارکت داشته‌اند. نتیجه این همکاری سیستمی کاملا خودکار و فاقد نیاز به اپراتور است که به سادگی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و حجم قابل‌توجهی از خودروها را در فضای پیش‌بینی شده جای دهد.

ساخت این پارکینگ و تأسیسات مورد نیاز آن حدود ۱۲ ماه به طول انجامیده و ۴ ماه دیگر صرف نصب و راه‌اندازی تجهیزات سیستم روباتیک پارک خودروها شده است. این پارکینگ تنها ۴ روز پیش به صورت رسمی و با حضور نمایندگان شرکت‌ها افتتاح شده است.

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!

رانندگان برای ورود به این پارکینگ از دری کاملا معمولی به درون آن هدایت می‌شوند. آنها خودروی خود را خاموش کرده، از وسیله نقلیه خارج شده و با حرکت دادن جاسوئیچی خود در برابر بخش هوشمند ورودی ادامه مراحل را به سیستم روباتیک پارکینگ خواهند سپرد. این سیستم خودرو را به بالابر الکترونیکی منتقل خواهد کرد که می‌تواند تا زمانی که فرد برای خروج خودروی خود از پارکینگ مراجعه می‌کند، آنرا در نقطه‌ای در دسترس و مناسب جای دهد.

روند تحویل خودروها به رانندگان کمی متفاوت است. آنها می‌توانند جاسوئیچی خود را در برابر هر کدام از کارتخوان‌های هوشمند موجود در طبقه همکف بگیرند تا تنها یک دقیقه بعد خودرو آنها در حالی که سر آن رو به سمت خروجی پارک شده در همین طبقه در اختیارشان قرار بگیرد.

این سیستم خودکار پارک خودرو که به اختصار (AMPS) نامیده می‌شود، به شکل تمام‌الکتریکی عمل می‌کند و برای آن یک ژنراتور بک‌آپ پیش‌بینی شده که در مواقع لزوم شروع به کار خواهد کرد. با این حال به دلیل اینکه نیازی به حضور رانندگان در طبقات متعدد این پارکینگ نیست، به تهویه هوای ۲۴ ساعته نیازی نخواهد بود و حداقل روشنایی مورد نیاز پیش‌بینی شده است. سرویس، نگهداری و تعمیرات پارکینگ به شکل دوره‌ای انجام خواهد شد.

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!

پارکینگی که خودروی شما را پارک می‌کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      این پارکینگ کدوم کشور که ماشیناشون همش آئودیه

    • بدون نام

      دوستان ! اینجا ایران است

    • سپیده

      واقعاً آفرین به این تکنولوژی. خیلی باحال بود. تو ایران عمراً ما همچین چیزایی رو به چشم ببینیم. مگر اینکه تو خواب ببینیم. کشور کالیفرنیا بود تو متنش نوشته بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج