جاباما
۴۴۴۸۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مصباح: در یکی از کشورها، یک یهودی از مسیحیان پول می‌گیرد و به آنها اسلام درس می‌دهد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مبادا اهمیت اسلام، انقلاب اسلامی، نهضت امام راحل و آن لیاقتی که خداوند متعال برای زنده کردن نام دین در جهان و زمینه سازی برای ظهور را به ما داده بر اثر غفلت ها، فراموش کنیم و یکباره متوجه شویم که همه چیز مانند دوران اول پهلوی شده است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مبادا اهمیت اسلام، انقلاب اسلامی، نهضت امام راحل و آن لیاقتی که خداوند متعال برای زنده کردن نام دین در جهان و زمینه سازی برای ظهور را به ما داده بر اثر غفلت ها، فراموش کنیم و یکباره متوجه شویم که همه چیز مانند دوران اول پهلوی شده است.
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از فرماندهان عالی ناجا از سراسر کشور، افزود: متاسفانه گاهی در برخی از نقاط کشور، ارزش های انقلابی کمرنگ می شود، وقتی رفتارها را با رفتار مردم اول انقلاب می سنجیم خیلی تفاوت دارد و روحیه ها نیز نسبت به گذشته، تفاوت کرده و سیر نزولی دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر این منحنی به این سیر نزولی ادامه دهد، به صفر می رسد و در صورت چنین اتفاقی، خداوند نعمت های خود را به کسانی که لیاقت خود را از دست بدهند، نمی دهد و ما برای اینکه به این خطر مبتلا نشویم نیاز به یک شوک داریم و مراقب باشیم، خوابمان نبرد.
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: خیلی از افراد قدر امام راحل و انقلاب را شناخته و جان خود را در جبهه ها تقدیم کردند و ۲۰۰ هزار تن از جوانان ما به شهادت رسیدند تا این نظام برپا باشد، ولی آیا ما قدر این نعمت را درست می دانیم؟ شهدا برای قرآن و اسلام شهید شدند ولی باز ما به غفلت افتادیم.
وی گفت: شمایی که دستاوردهای شهیدان را به باد دادید، شهدا جان خود را برای اسلام دادند ولی شما این نظام اسلامی را با دنیای خود، زرق، برق، پول و هواپیمای دنیا، معامله کردید، شناخت خود را نسبت به دین افزایش دهیم. باید دین را بیشتر و بهتر یاد بگیریم.
وی ادامه داد: فراموش نکنیم این نعمت ها چگونه به دست آمده و چرا ما شعار 'مرگ بر این' و 'مرگ بر آن' داده و شهید دادیم، برخی ها زندان و شکنجه رفتند تا این نظام برقرار شود، ولی متاسفانه آرام آرام ارزش ها کمرنگ می شود و گاهی گناه، رشوه خواری، فساد و زیر میزی و غیره هست ولی احساس خطر نمی کنیم.
آیت الله مصباح یزدی گفت: در اول انقلاب وقتی می خواستند به برخی نظامی ها درجه بدهند، آنها این کار را برای خود کسر شان می دانستند، مبادا خدای ناکرده امروز ما با هم رقابت کنیم و بخواهیم به ناحق ارتقا پیدا کنیم، این بازی های زمان پهلوی بود.
وی ادامه داد: امروز مردم در دنیا نیاز شدید به آموزه های اسلام دارند و خیلی از آنها اصل اسلام و پیامبر(ص) را نمی شناسند، برخی نام پیامبراعظم (ص) را شنیده ولی از محتوای پیام ایشان اطلاعی ندارند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مردم در دنیا علاقه بسیار شدیدی به اسلام دارند ولی مبلغ و معرفی نیست، به عنوان نمونه نقل کردند در یکی از کشورهای خارجی، یک یهودی کلاس اسلام شناسی بازکرده و در ازای دریافت پول، به مسیحیان، اسلام یاد می دهد.

وی ادامه داد: وقتی انسان این سخنان را می شنود فکر می کند بیشتر شبیه طنز است ولی واقعیت اینگونه است، در حالی که خداوند به مسلمانان تکلیف کرده، دین اسلام را به دیگران هم معرفی کنند تا بهره ببرند.
آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر کسی در دورترین نقاط یک کشور خارجی، مدعی شود که بیماری سرطان را معالجه می کند، بنده گمان می کنم صدها تن بار سفر می بندند و برای کسب حقیقت، هزینه های سنگینی را بر خود تحمیل می کنند.
وی گفت: آیا چیزهایی که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای ما به ارمغان آورده اند کمتر از داروی سرطان است؟ ما باورمان درست نیست، ما همت نمی کنیم که درون قرآن کریم چه چیزی نوشته شده است، همت ما ضعیف و ایمان ما هم کمی کمرنگ است، آیا با گذاشتن قرآن در جیب خود، مشکلات حل می شود؟ باید قرآن را بخوانیم و تصمیم گیری و مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: اگر باور کنیم راه حل مشکلات کشور در این کتاب آسمانی است آیا همینگونه باید رفتار کنیم؟ اگر پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم نبود هیچ کدام از ما راه صلاح و بهشت را پیدا نمی کردیم، متاسفانه آنگونه که باید از این میراث پیامبر اسلام(ص) استفاده نمی کنیم.

آیت الله مصباح یزدی گفت: بعد از قرن ها، بسیاری از مسلمانان اطلاعات لازم را در مورد قرآن کریم ندارند، در دوران ستم شاهی کلاس قرآن وجود نداشت ولی با تحصن و اعتراض علما، کلاس های محدودی در برخی مدارس راه اندازی شده و بنده در شهر دارلعباده یزد و محل پرورش آیت الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم مدرسه می رفتم، در میان معلمان ما، یک تن توانایی روخوانی قرآن پیدا نکردیم و ناچار، کلمات قرآن را از یک زرتشتی سوال می کردیم.

وی گفت: مدت ها بر این مردم مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) گذشته ولی خدا بر این مردم منت نهاده و امام راحل دستگاه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون و یک حکومت اسلامی را برپا و نقشه های دشمنان را باطل کرد و باید قدر این انقلاب را بدانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج