جاباما
۴۴۴۸۸۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کشف عنصر بور برای اولین بار در مریخ

کاوشگر ناسا در ادامه جستجوهای خود در مریخ موفق به کشف عنصر «بور» شده است که به باور دانشمندان نشان دهنده آن است که این سیاره در گذشته دارای آبهای زیرسطحی بوده است.

وب سایت کلیک: کاوشگر ناسا در ادامه جستجوهای خود در مریخ موفق به کشف عنصر «بور» شده است که به باور دانشمندان نشان دهنده آن است که این سیاره در گذشته دارای آبهای زیرسطحی بوده است.
کشف عنصر بور برای اولین بار در مریخ

به طور کلی بورون عنصری شیمیایی است که از آن به عنوان نشانه آب تبخیر شده یاد می کنند. دانشمندان هنوز با قاطعیت نمی توانند درباره وجود حیات در مریخ صحبت کنند اما کشف اخیر در این سیاره مدرک دیگری مبنی بر وجود مقادیر زیاد آب در گذشته سیاره مرموز به حساب می آید. در نتیجه می توان اینگونه تصور کرد که مریخ روزگاری سیاره ای با ویژگی مهم «قابل سکونت بودن» بوده است.

این کشف از آن جهت مهم است چرا که تا پیش از این هیچ مأموریت دیگری موفق به کشف بورون در مریخ نشده بود و عملا وجود آب در سیاره سرخ با اما و اگر همراه بود.

کشف عنصر بور برای اولین بار در مریخ

مکانی که نشانه هایی از بورون در آن یافت شده روزگاری مملو از آبهای زیرسطحی و گرم بوده که این محیط برای حیات میکروبی ایده آل بوده است.

وجود بور در زمین نشانه آن است که در آن محیط روزگاری آب وجود داشته است اما دیگر خبری از آن نیست چون تبخیر شده است. دره مرگ در کالیفرنیا نشانه بارز این وضعیت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج