۴۴۴۹۶۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هر دانه یاقوت کلی می‌ارزد

انار گل سرسبد سفره یلداست‌ اما به غیر از زیبایی‌اش که فروغ خاصی به یلدا می‌دهد، این میوه ویژگی‌های تغذیه‌ای بی‌شماری دارد.

وب‌سایت همشهری شش و هفت: استکان قند پهلو بدون قند، قورمه‌سبزی بدون پیاز و ماست، آبگوشت بدون ترشی، نان سنگک و پنیر بدون سبزی، کباب بدون ریحان و یلدای بدون انار، اصلا معنی دارد؟! مگر می‌شود یلدا بیاید و شب دراز باشد و قلندر بیدار‌ اما پای انار سرخ دانه کرده و گلپر و نمک در میان نباشد؟
اصلا مگر می‌شود بعد از آجیل شب یلدا، انار نخورد؟ محال است. انار گل سرسبد سفره یلداست‌ اما به غیر از زیبایی‌اش که فروغ خاصی به یلدا می‌دهد، این میوه ویژگی‌های تغذیه‌ای بی‌شماری دارد. نگاهی بیندازیم به حکایت‌های اناری در دو قدمی شب یلدای امسال. یلدای‌تان سرخ و شیرین.
برای بزرگنمایی عکس، روی آن کلیک کنید
هر دانه یاقوت کلی می‌ارزد
هر دانه یاقوت کلی می‌ارزد

حکایت‌های اناری

از قرن‌ها پیش‌ انار را نماد زایش می‌دانستند. علاوه براینکه در بسیاری از کشورها مانند ایران، نماد عشق و علاقه بوده‌ است. بعضی از اقوام عقیده داشتند انار نماد جاودانگی است. بسیاری از نقاشی‌های به جا مانده از مریم مقدس، به شکل شاخص، کودکی را همراه با انار نشان می‌دهد. مصریان باستان، مردگان را با انار به خاک می‌سپردند و عقیده داشتند وجود انار باعث تولد دوباره آنها خواهد شد. در مراسم عروسی چینی‌ها، انار شیرین همراه با نمک به مهمانان تعارف می‌شود. چینی‌ها به امید خوشبختی و باروری عروس و داماد، سر راه‌شان انار به زمین می‌زنند.

استفاده‌های دیگر از انار

انار خشک

یکی از راهکارهای دریافت همیشگی ویژگی‌های تغذیه‌ای انار، خشک کردن آن و استفاده از پودر انار در آشپزی یا تهیه انواع دسر یا نوشیدنی با این پودر است.

آب انار

اگرچه باید آب انار را زود مصرف کرد تا ویتامین‌های آن آسیب نبیند‌ اما می‌توانید همیشه کمی آب انار در یخچال نگه دارید. نوشیدن آب انار باعث رفع بسیاری از مشکلات مانند احساس پر بودن معده، کاهش و کنترل فشار خون بالا و تغییر طعم دهان می‌شود.

به عنوان مکمل

بسیاری از کارخانه‌های معتبر دارو از انار طبیعی برای تهیه بعضی از مکمل‌های خوراکی استفاده می‌كنند. استفاده از این مكمل‌ها می‌تواند در زمان عدم دسترسی به انار مفید باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج