۴۴۵۰
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

محل كارتان را پرانرژي كنيد

طبيــعت بهترين طراحي جهان است

بسياري از ما با ورق زدن مجلات پرزرق و برق، دكوراسيون منزل يا محل كارمان را انتخاب مي‌كنيم بدون اين‌كه به اين نكته توجه داشته باشيم كه تنها حس بينايي ما نيست كه بايد يك فضا را بپسندد

طبيــعت بهترين طراحي جهان است

طبيــعت بهترين طراحي جهان است

همه ما حس زيباي راه رفتن روي شن‌هاي ساحل را بدون كفش و پابرهنه امتحان كرده‌ايم. در چنين لحظه‌هايي كف پاي ما با طبيعت شن‌ها ارتباط برقرار مي‌كند و تمام وجودمان ناخودآگاه از آن لذت مي‌برد. اين حس آشنا و دوست داشتني در تمام طبيعت قابل لمس است، شن‌هاي ساحل و صداي گوش نواز امواج آب يا آواز پرندگان در جنگل، حس آشناي تنه درختان و منظره غروب آفتاب، بوي گل‌هاي صحرايي و شكوفه‌هاي بهاري همه و همه جاي پاي معمار طبيعت است. همه ما نيز به‌نحوي به‌دنبال ايجاد اثري از جاي پاي آرامش بخش در معماري داخلي و محل زندگي خود هستيم و در نهايت مي‌خواهيم به آرامش برسيم.


لذت بودن در دل طبيعت

بسياري از ما با ورق زدن مجلات پرزرق و برق، دكوراسيون منزل يا محل كارمان را انتخاب مي‌كنيم بدون اين‌كه به اين نكته توجه داشته باشيم كه تنها حس بينايي ما نيست كه بايد يك فضا را بپسندد بلكه گاهي هم دوست داريم پابرهنه در خانه راه برويم و از حس چوب زير پاي‌مان لذت برده و گاهي با دست كشيدن و حتي بوييدن يك ديوار سنگي يا آجري حس خوبي پيدا ‌كنيم. حس و حالي كه مصالح طبيعي در يك فضا ايجاد مي‌كنند قابل قياس با مصالح مصنوعي نيست. مصالح طبيعي انرژي و بوي خاص خود را دارند كه از طبيعت سرچشمه مي‌گيرند؛ بويي كه همه ما با آن آشنا هستيم و به‌نحوي حواس ما را با خود درگير مي‌كند. براي ايجاد يك طرح خاص معمارگونه، علاوه بر حظ بصري، حس كلي كه فضا به بيننده منتقل مي‌كند نيز بايد درنظر گرفته شود. اين حس مي‌تواند يك رايحه دل‌انگيز مثل بوي گل‌هاي طبيعي، يك صداي دلنشين مثل صداي جريان آب يا حتي حس قدم‌زدن روي كف چوبي اتاق باشد.


مصالح طبيعي انرژي و بوي خاص خود را دارند كه از طبيعت سرچشمه مي‌گيرند؛ بويي كه همه ما با آن آشنا هستيم و به‌نحوي حواس ما را با خود درگير مي‌كند


بعد زمان را جدي بگيريد

در نگاه اول ممكن است استفاده از مصالح طبيعي چندان مهم به‌نظر نرسند ولي تنها با رعايت كردن نيازهاي انساني كاربران يك فضاست كه مي‌توانيم طراحي خوبي داشته باشيم. يك طراح خوب طراحي است كه علاوه‌بر درنظرگرفتن اين عوامل، به بعد چهارمي به نام زمان نيز توجه داشته باشد. طول مدتي كه يك فرد در منزل يا محل كارش سپري مي‌كند در دكوراسيون داخلي اهميت زيادي دارد كه متاسفانه نسبت به آن بي‌توجهي مي‌شود. يك دفتر كار مدرن و زيبا ممكن است در ديد اول بسيار مناسب و كاربردي به‌نظر بيايد ولي با گذر زمان و سپري كردن چندين ساعت متوالي در آنجا از جذابيت آن كاسته شده، خسته‌كننده مي‌شود و حتي ممكن است راندمان كاري افراد مستقر درآنجا را نيز پايين بياورد.


طبيــعت بهترين طراحي جهان است

تركيب سنت و مدرنيسم

معماري سنتي هر كشور ريشه در طبيعت آن دارد؛ معماري‌اي غني كه حتي گذر زمان هم نمي‌تواند از زيبايي و جذابيت آن بكاهد. اين نوع معماري در طبيعت آدمي بوده و كاملا قابل لمس و درك است و درست است كه در چند سال اخير ناديده گرفته شده و با پيشرفت روزافزون تكنولوژي و به بازار آمدن مصالح جديد جايگاهش را تا حدودي از دست داده اما با كمي دقت مي‌توان دريافت كه همچنان يكه‌تاز ميدان است. با تمام اين تفاسير، دليلي براي نبود نوگرايي وجود ندارد. معماري بايد با سنت و طبيعت ما هماهنگ باشد ولي اين دليل نمي‌شود كه دست به نوگرايي نزنيم و از خلق آثاري خاص و خلاقانه بترسيم! بلكه مي‌توانيم معماري قديمي‌مان را در قالبي نو و مدرن ارائه دهيم بدون اينكه به اصالت آن لطمه‌اي وارد شود. فقط كافي‌است جريان طبيعت را در آثارمان حفظ كرده و به صدايش گوش دهيم؛ همانطور كه آندره ژيد در كتاب مائده‌هاي زميني مي‌نويسد: «من با تمام آنهايي كه مرتجع و محافظه كار هستند و آنهايي كه مسئله را به شوخي برگزار مي‌كنند به سختي دشمنم، عليه هر عاملي كه انسان را تحقير كند، به عقب ببرد و عقلش را زائل سازد و سد ترقي او شود مبارزه مي‌كنم. اين فرض را كه عاقل بودن، عجله نداشتن است نمي‌پذيرم و كندي را هم شرط عقل نمي‌دانم.‌»


قوس ديوار كناري علاوه بر هماهنگي با قوس ديوار سنگي، چشم را به سمت اين ديوار هدايت مي‌كند. به عبارتي بيننده را مجبور مي‌كند به اين نقطه تاكيد فضا توجه كند. اين تايل‌هاي شيشه‌اي كه در ديوارها كار شده است اجازه ورود نور را از ساير قسمت‌هاي دفتر به اتاق منشي مي‌دهد. اين تايل‌ها در عين احترام به حريم خصوصي كاربران، امكان نظارت بر كاركنان را براي مديريت فراهم مي‌كند.


طبيــعت بهترين طراحي جهان است

اگر مي‌خواهيد كارمندان‌تان پرانرژي باشند

اگر مي‌خواهيد براي تغيير دكوراسيون محل كار خود اقدام كنيد بايد درنظر بگيريد كه كاركنان شما هر روز ۸ ساعت مفيد خود را در اين مكان مي‌گذرانند و بعد از آن براي رفتن به خانه ممكن است در ترافيك گرفتار شوند يا حتي در راه براي نداشتن پول خرد با راننده تاكسي درگير شوند؛ اين قبيل مسائل باعث مي‌شود در پايان روز رمقي براي‌شان نمانده باشد. اينكه ۸ ساعت خود را در فضايي بگذرانند كه جرياني از طبيعت داشته باشد، نشانه‌اي از آرامش است يا رنگي كه روح‌شان را شاد كند و انرژي‌شان را براي كار افزايش دهد در عمل به افزايش كاربري و رضايت كاركنان از محل كار و ايجاد خستگي كمتر طي روز منجر مي‌شود. اين فضا يك فضاي مدرن اداري است. دفتر منشي هيچ پنجره يا بازشويي به بيرون و دسترسي به نور طبيعي ندارد. اين فرد بايد روزانه حداقل ۸ ساعت را در اين فضا سپري كند. مي‌توانيد تجسم كنيد كه كار كردن در يك محيط بدون پنجره و دور از نور طبيعي چقدر مي‌تواند خسته‌كننده باشد. براي رفع اين نقص طراح اين دفتر، روي يكي از ديوارهاي روبه‌روي منشي فرورفتگي ايجاد كرده و درون آن را سنگ طبيعي كار كرده است. پشت اين ديوار سنگي نورپردازي شده است كه روزنه‌اي را ايجاد كرده كه نور بيرون را به درون مي‌تاباند. درست است كه نوع طراحي مدرن است اما با استفاده از مصالح طبيعي و ايجاد فضاي قابل لمس براي كاركنان، طراح توانسته است محيطي گرم و برگرفته از طبيعت را به‌وجود آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج