۴۴۵۳۴۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

خراسان رضوی؛ رتبه پنجم طلاق در ایران

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: این استان رتبه پنجم طلاق را در کشور دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: این استان رتبه پنجم طلاق را در کشور دارد.

محمدحسن نیری امروز ۳۰ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در هشت ماه گذشته از سال ۱۱هزار و ۸۳ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: نرخ طلاق در کشور ۲.۳ درصد است که این میزان در خراسان رضوی به ۲.۶ درصد می‌رسد پس از استان‌های تهران، قم، البرز و گیلان، خراسان رضوی رتبه پنجم ثبت طلاق کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به آمار ازدواج‌های صورت گرفته در خراسان رضوی، اظهار کرد: در مجموع در هشت ماهه اول سال ۴۰ هزار و ۳۱۱ ازدواج به ثبت رسیده که این میزان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۹.۲ درصد بوده است.

نیری با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۱۰۰ هزار و ۸۲۴ تولد به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۱ هزار و ۶۴۱ نوزاد پسر و ۴۹ هزار و ۱۸۳ نوزاد دختر بودند که آمار تولد دختران نسبت به پسران ۱۰۰ به ۱۰۵ نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان خواف بیشترین میزان ولادت به ثبت رسیده است، عنوان کرد: به طور کلی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت آمار تولد ۲۴.۲ درصد بوده است که این میزان در شهرستان خواف به ۳۲.۵ درصد افزایش داشته است.

نیری ادامه داد: در مشهد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۶.۱ درصد تولد به ثبت رسیده است. شهرستان‌های تایباد و زاوه نیز با ۲۹.۹ درصد و ۲۶.۸ درصد رتبه‌های دوم و سوم ولادت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان در خصوص آمار ولادت‌ها در کشور، تصریح کرد: این آمار در کشور ۱۹.۲ درصد بوده که خوشبختانه خراسان رضوی از این نظر پیشتاز است و رتبه ششم ثبت تولد را در هشت ماهه از سال در اختیار دارد.

وی یادآور شد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی و کهکیلویه‌ و بویراحمد رتبه‌های اول تا پنجم ولادت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند به طور کلی نرخ رشد ولادت‌ها در کشور ۱.۳ درصد بوده که این میزان در خراسان رضوی به ۲درصد افزایش یافته است.

نیری در خصوص آمار وفات در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته از سال جاری، ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر فوت شدند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر مرد و هشت‌ هزار و ۵۱۷ نفر زن بوده‌اند به طور کلی به ازای هر ۱۲۸ نفر مرد، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به آمار امید به زندگی در خراسان رضوی، گفت: این میزان در شهرها برای مردان ۷۱ و برای زنان ۷۳ سال است، اما در روستاهای استان این آمار در مردان ۶۶ و در زنان ۶۷ سال است.

وی با اعلام اینکه نرخ فوت خراسان رضوی ۴.۶ درصد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده است، عنوان کرد: بیشترین میزان وفات در شهرستان جوین، درگز و قوچان با ۶.۸ درصد، ۶.۷ و ۶.۱ درصد به ثبت رسیده در مشهد این آمار ۴.۷ درصد است.

نیری یادآور شد: از نظر وفات خراسان رضوی در هشت ماهه اول سال رتبه دهم کشور را در اختیار دارد که در سال گذشته رتبه استان ۱۶ بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن مردان در زمان ازدواج ۲۷ سال و هشت ماه و زنان ۲۲ سال و پنج ماه بوده است، خراسان رضوی رتبه ۱۹ کشور را در این موضوع در اختیار دارد که در سال گذشته استان در رتبه ۱۴ ثبت ازدواج قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۴ سال و هشت ماه و زنان ۲۹ سال و هشت ماه بوده است، نسبت ازدواج به طلاق نیز ۳.۶ درصد است یعنی به ازای هر یک طلاق بیش از سه ازدواج به ثبت می‌رسد و ۴۷ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی به ثبت رسیده‌اند، اما به طور میانگین طول مدت زندگی مشترک در زمان طلاق هشت سال بوده است.

وی در خصوص بیشترین نام‌هایی که برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند، گفت: برای دختران نام فاطمه با ۷درصد رتبه اول را در اختیار دارد و نام‌های زهرا، زینب، یسنا و نازنین‌زهرا نیز رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند، اما در بین اسامی پسران امیرعلی با ۴.۲ درصد بیشترین نام انتخاب شده توسط خانواده‌ها بوده است، ابوالفضل، محمد، امیرحسین و علی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نیری در خصوص ثبت درخواست برای تغییر نام، عنوان کرد: ثبت درخواست به دو طریق صورت می‌گیرد افرادی که سن آن‌ها به ۱۵ سال نرسیده است با مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند اگر شرایط لازم را داشتند نام خود را تغییر دهند افرادی که سن آن‌ها بین ۱۵ تا ۱۸ سال است می‌توانند برای تغییر نام با یکی از اولیای خود به ثبت احوال مراجعه کنند و افرادی که بالای ۱۸ سال نیز می‌توانند مستقیما به این اداره مراجعه داشته باشند، اما باید توجه داشته باشند که تمام نام‌ها قابل تغییر نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به آمار تغییر نام در هشت ماهه گذشته از سال در مجموع، گفت: در این مدت ۱۹۹۳ نفر نام و ۳۴۸۰ نفر نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا چرا

    • علی اکبر اسلامی

      نام آقا مدیرکل سیدحسین بوده اشتباها محمدحسن اعلام شده ازمجموعه زحمتکشان ثبت احوال دراستانه سوم دیماه روزثبت احوال قدردانی میکنیم خسته نباشیدوخداقوت

    • بدون نام

      امار طلاق در کشور خیلی زیاده

    • خاسر

      چراهمیشه تهران اول است ی کم به فکراستانهای دیگرباشید.حداقل بگذاریددربخش طلاق ازتهران جلوبیفتیم.

    • بدون نام

      طلاق مد هست اصلاازدواج اول مهم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج