۴۴۵۳۹۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

صدور ۶۱۲ هزار کارت ملی هوشمند در مشهد

معاون اداره‌کل ثبت احوال خراسان رضوی از صدور ۶۱۲ هزار کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا محسنی امروز ۳۰ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه کارت هوشمند جایگزین کارت ملی فعلی خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه کارت هوشمند از ویژگی‌های امنیتی بسیار پیچیده‌ای برخوردار است و هدف نهایی ما استفاده چند منظوره از این کارت برای رفع تمام نیازهای شهروندان است.

وی با اعلام اینکه اطلاعات ذخیره شده در کارت هوشمند به صورت آفلاین و آنلاین قابل استفاده هستند، ادامه داد: از سال ۹۳ که واگذاری این کارت آغاز شده است ۶۱۲ هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، اما این آمار باید به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کرد که به رغم اعلام آمادگی ثبت احوال استان افراد زیادی برای صدور کارت مراجعه نکردند که یکی از دلایل آن تمدید کارت ملی فعلی تا پایان سال ۹۶ است.

محسنی در خصوص گروه‌های هدف برای واگذاری کارت ملی هوشمند، تصریح کرد: اولویت اول برای واگذاری این کارت‌ها افرادی هستند که به سن ۱۵ سالگی می‌رسند، اولویت دوم ما برای افرادیست که کارت‌های شناسایی آن‌ها مفقود یا مستعمل شده است.

معاون اداره‌کل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه در سال گذشته به سه دلیل عمده صدور کارت هوشمند به تعویق افتاد، عنوان کرد: به دلیل حجم بالای تقاضاها صدور این کارت ۶ تا هفت ماه طول می‌کشید، اما در حال حاضر این زمان کمتر شده است و در نظر داریم سال آینده زمان صدور کارت را به یک تا دو ماه کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه تهیه کارت خام به دلیل تحریم‌ها به سختی صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: ما این تکنولوژی را در اختیار نداشتیم، اما خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده است در حال حاضر می‌توانیم کارت خام را در کشور تولید کنیم و یکی دیگر از مشکلات ما صدور کارت در تهران است که امیدواریم با اضافه شدن دو دستگاه این مساله تا حدودی رفع شود.

محسنی با بیان اینکه در حال حاضر می‌توانیم برای ۸۰۰۰ نفر در روز ثبت کارت داشته باشیم، گفت: اما متاسفانه در حال حاضر تنها ۳۰۰۰ نفر در استان به صورت روزانه برای صدور این کارت به دفاتر و پیشخوان‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون اداره‌کل ثبت احوال استان اضافه کرد: در مشهد ۲۳ پیشخوان و ۱۷ دفتر برای این موضوع به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، کاشمر، سبزوار و گناباد نیز ۱۰ دفتر فعال داریم.

وی با اعلام اینکه برای ثبت صدور کارت در پرتال ثبت‌احوال هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اضافه کرد: در مرحله اول پیش ‌ثبت‌نام و ثبت‌نام الکترونیکی ۲۰ هزار تومان و در صورتی که افراد قادر به ثبت‌نام الکترونیکی نباشند ۵۰۰۰ تومان دریافت می‌شود همچنین در زمان تکمیل ثبت‌نام و مراجعه به دفاتر پستی و پیشخوان نیز هزینه خدمت ۹۰۰۰ تومان است و در صورت برگشت کارت افراد باید ۲۰۰۰ تومان دیگر پرداخت کنند.

محسنی با بیان اینکه در اوایل صدور کارت، تنها پست مرکزی این کارت‌ها را در اختیار افراد قرار می‌داد، افزود: این موضوع مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده خوشبختانه سه منطقه پستی و هشت دفتر پیشخوان در مشهد این کارت را در اختیار افراد قرار می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر اسلام

      سلام خسته نباشیدوخداقوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج