جاباما
۴۴۵۴۳۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جلیلی: مدافع حقوق شهروندی ملت هستیم

گردهمایی جوانان انقلابی در دانشگاه بوعلی‌سینا در مرکز همایش‌های علوم پزشکی همدان برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: گردهمایی جوانان انقلابی در دانشگاه بوعلی‌سینا در مرکز همایش‌های علوم پزشکی همدان برگزار شد.

سعید جلیلی طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه دشمنان و مخالفان نظام حرکت‌های مستمری در برابر انقلاب اسلامی ایران داشتند، گفت: دشمنان حرکت مستمری را در برابر انقلاب دنبال کردند و آنچه امروز پس از ۳۷ سال شاهد هستیم، یک حرکت همه‌جانبه است.

وی با بیان اینکه مقاومت و پیروزی ملت ایران دشمنان را عصبانی کرده، اظهار کرد: بسیاری از ملت‌های دیگر نیز در مقابل دشمنان خود ایستادگی داشتند اما آنچه آنها را نگران و عصبانی کرده این است که این ملت هم مقاومت می‌کند و هم پیروز می‌شود.

جلیلی با تأکید بر اینکه دشمنان در این سال‌ها محاسبات خود را داشته و چیزی نبوده که از ملت ایران دریغ کنند، افزود: پشتیبانی از صدام و شاه همگی اقداماتی بود که دشمن در این سال‌ها انجام داد و امروز نگرانی آنها این است که ملت ایران می‌ایستند اما شاه نمی‌ماند و صدام پیروز نمی‌شوند.

وی با اشاره به حرکت‌های دشمن در مقابله با ملت ایران، تصریح کرد: دشمن امروز ۳ حرکت مهم نرم‌افزاری را علیه ایران آغاز کرده و با تمام توان کار می‌کنند.

جلیلی بیان کرد: امروز برای اینکه این شجره و درخت نتواند بالندگی و پیشرفت خود را داشته باشد، دشمن ۳ حرکت را آغاز کرده چرا که آنها می‌دانند در ایران اندیشه‌ای شکل گرفته است که فقط مقاومت نمی‌کنند بلکه پیشرفت هم دارند و قدرت، قوت و ظرفیت این را دارد که تمدن جدید را نوید می‌دهد.

مشاور رهبری در شورای امنیت ملی با تأکید بر اینکه دشمنان می‌فهمند که اندیشه‌ای در ایران شکل می‌گیرد، عنوان کرد: آنها رسما بیان می‌کنند ایران نگاه متفاوتی داشته و برای مردم‌سالاری و عرصه‌های مختلف الگو دارد.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا حرکت منسجمی برای اسلام‌هراسی آغاز شده تا از طریق اسلام آمریکایی مردم را بترسانند، خاطرنشان کرد: امام(ره) این روز را می‌دیدند که با سخت‌افزار نمی‌توانند مقابله کنند و به دنبال نرم‌افزار می‌روند که همان اسلام‌آمریکایی است.

جلیلی ادامه داد: اگر در دنیا حرکت‌هایی می‌شود به این علت است که اذهان دنیا را از اسلام ناب منصرف کنند.

وی اسلام‌هراسی را یک بُعد حرکت دشمنان دانست و گفت: بُعد دیگر ایران‌هراسی است به‌طوری که در منطقه تهدیدهای موهوم را درست کرده و جای دوست و دشمن را عوض کردند.

وی اظهار کرد: دشمنان علیه تفکر انقلابی که امام(ره) پرچمدار اوست، یک حرکت مفصل و سنگین را آغاز کرده و در کنار اسلام و ایران‌هراسی تحت عنوان انقلابی‌هراسی و ترساندن از افکار انقلابی را آغاز کردند و هر تفکری که به این موضوع نزدیک‌تر باشد، مورد هجمه قرار می‌گیرد.

جلیلی افزود: اگر دشمنان در سطح جهان اسلام‌هراسی و در منطقه ایران‌هراسی راه می‌اندازند در داخل کشور هم طوری جلوه می‌دهند که خیلی از مشکلات از این تفکر انقلابی حاصل شده است در حالیکه هر جا کامیابی داشته‌ایم ناشی از این تفکر بوده و هر چه این تفکر به عرصه عمل نزدیک شده توانسته موفقیت‌های بزرگ ایجاد کند.

وی گفت: هرجا کمبود و نارسایی در کشور مشاهده شده، دقیقا جایی است که از این تفکر فاصله گرفته شده و اینجاست که دشمنان می‌فهمند تفکر انقلابی است که می‌تواند موتور را به راه بیندازد و از این موضوع می‌ترسند.

جلیلی تأکید کرد: دشمن می‌داند که تفکر انقلابی تفکری درون‌زا بوده و شکوفایی آن مبتنی بر اندیشه‌ای است که او آن را شکوفا می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند باید بهانه‌زدایی کنیم و به بهانه بهانه‌زدایی مانع پیشرفت کشور شویم، ادامه داد: نفس پیشرفت ماست که دشمن را عصبانی می‌کند نه اینکه سرعت پیشرفت کشور را براساس اخم و لبخند دشمن تنظیم کنیم.

جلیلی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد به بهانه عصبانیت دشمن پیشرفت کشور را به تأخیر انداخت، تصریح کرد: این تفکر انقلابی است که پیشرفت و تعالی یک ملت بر عصبانیت دشمن ترجیح دارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امنیت شورای ملی با بیان اینکه پاسخ عصبانیت دشمن، کند کردن پیشرفت کشور نیست، افزود: دشمن می‌داند تفکری انقلابی است که پیشرفتی را تولید می‌کند و متکی به خودش است و امنیتی را تولید می‌کند که ذاتی است.

وی تأکید کرد: در تفکر انقلابی حقوق یک ملت در معامله برد- برد قرار نمی‌گیرد و اجازه نمی‌دهد حقوق اساسی یک ملت به آنچه او می‌خواهد گره بخورد و نگران بدعهدی دشمن نیست.

جلیلی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در تمامی عرصه‌ها موفقیت پایدار داشته باشیم نباید اجازه دهیم کسانی این تفکر را به حاشیه ببرند بلکه ما باید در عمل به کسانی‌که مدعی کدخدایی دنیا هستند نشان دهیم مدافع حقوق شهروندی ملت هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در سطح داخلی می‌خواهد مردم را از تفکر انقلابی بترساند، بیان کرد: در کشور و حتی شهر همدان می‌بینیم وقتی حاملان این تفکر ظهور پیدا می‌کنند توسط افرادی از جمله شهید همدانی این تفکر تکثیر می‌شود و موفقیت‌هایی به دست می‌آید.

جلیلی با تأکید بر اینکه تفکر انقلابی تفکری نترس است، ادامه داد: دشمن تمام توانش را گذاشت تا ایران هسته‌ای نشود اما ایران هسته‌ای شد و علت آن ملت ایران بود نه کسانی که گفت‌وگو می‌کردند. دشمن در کنار گفت‌وگو و مذاکره بدترین خرابکاری‌ها و ترور دانشمندان را انجام می‌داد اما این تفکر است که نمی‌ترسد.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوی ژنو در سال ۸۸ یک میلیون بیمار کشور نیازمند داروهایی بودند که لازمه تولید آن سوخت ۲۰ درصد بود و دشمن فکر می‌کرد این نیاز اهرم فشار آنها خواهد شد و به زیاده خواهی آنها جواب داده می‌شود درصورتی‌که ملت ایران و شهید احمدی‌روشن و شهریاری کاری کردند که سوخت ۲۰ درصد تولید شد و باعث شد در مذاکرات بعدی با قدرت بیشتری حاضر شویم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن این است که دستاوردهای شما را بپوشاند و هزینه‌ها را بزرگنمایی کند، تأکید کرد: در مسیری که امروز دنبال می‌کنیم باید عوامل موفقیت خود را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه برخی معتقدند دنیای امروز دنیای تعامل است، خاطرنشان کرد: آنچه در دنیای سیاست خارجی وجود دارد این است که هیچ سیاست خارجی و دولتی وجود ندارد که به اندیشه کاری نداشته و ایده لوژیک نباشد حتی خود آمریکایی‌ها اندیشه‌هایی دارند. در سند استراتژیک امنیت ملی آمریکایی‌ها یکی از بندهای اساسی در تنظیم مناسبات، ارزش‌های کشور است.

وی با تأکید بر اینکه عرصه سیاست خارجی یک عرصه واقع‌بینی است، بیان کرد: ایرادی که وارد است این است که چرا برخی این واقعیت را نمی‌بینند؟این واقعیت را باید در سیاست خارجی ببینیم که افرادی که شعار دموکراسی می‌دهند، در خلیج فارس با بدترین دیکتاتورها عکس می‌گیرند و کسانی‌که ادعای حقوق‌بشر می‌کنند برای یمن که یک سال و نیم بمباران می‌شود قطعنامه صادر می‌کنند.

جلیلی اظهار کرد: سیاست خارجی هر کشور مبتنی بر سیاست خارجی هوشمند و قدراتمند می‌تواند موفق باشد، فرق است بین سیاست خارجی با روابط خارجی رها.

وی با بیان اینکه هر سیاست خارجی ارزش‌ها و مشترکاتی دارد که بر اساس آن فرصت‌هایی ایجاد می‌شود، افزود: سیاست خارجی یعنی فهم این موضوع تا بتوانیم بر اساس اصول سیاست خارجی به اهداف خود برسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه برخی معتقدند مناسبات سیاسی فقط باید با برخی از کشورها صورت بگیرد، گفت: سیاست خارجی هوشمند این است که بداند در کجا باید سرمایه گذاری کند.

وی با تأکید بر برجام‌خوانی در دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: بارها بیان کردم در دانشگاه‌ها دوره برجام‌خوانی ایجاد شود چرا که این سند ۱۵۰صفحه‌ای مهمی است.

جلیلی عنوان کرد: در بند ۲۶ برجام بیان شده آمریکا بر اساس این سند در موضوع هسته‌ای از وضع قانون و تحریم جدید خودداری خواهد کرد اما دوباره تحریم‌هایی وضع می‌کند که نقض صریح است.

وی در پاسخ به سوأل دانشجویی مبنی بر اینکه آیا قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را دارید؟ عنوان کرد: در مسیر انقلاب باید آرمان‌های انقلاب و شعارهایی که داده محقق شود و انتخابات زمانی است برای سنجش افرادی که می‌توانند در رسیدن به تفکر انقلابی کمک کند، آنچه در انتخابات مهمتر از افراد است، این است که کدام تفکر می‌تواند این آرمانها را تحقق بخشد.

جلیلی با بیان اینکه دو تفکر در مقاطع مختلف خود را بروز می‌دهند اما مهم این است که به درستی ارزیابی شوند، ادامه داد: یک تفکری که در کشور وجود دارد همین تفکری است که در ۳-۴ سال طی شد و در آن بیان شده که صدا را بلند نکنیم و با صحبت می‌توان عمل کرد که مورد اعتماد مردم هم قرار گرفت.

وی درباره بحث فساد ۳ هزار میلیاردی در دولت گذشته گفت: در زمانی که فساد ۳ هزار میلیاردی بروز پیدا کرد ما نگفتیم که فرد اختلاس کننده ذخیره نظام است بلکه پیگیری شد و میلیارد در شورای امنیت ملی جدی وارد شدیم، فرد مجرم اعدام شد و بازگشت سرمایه صورت گرفت که امیدواریم درخصوص ۸ هزار میلیارد هم این اقدامات مناسب صورت بگیرد.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر فسادی در نظام رخ دهد باید با آن تقابل شود، بیان کرد: هیچکس از فساد و فقر نمی‌تواند طرفداری کند مهم این است که در عمل نشان دهیم که مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید در مذاکرات به گونه‌ای عمل کنیم که اگر دشمن بخواهد هم نتواند بدعهدی کند، افزود: در تابستان۸۷، قدرت ملت ایران شش کشور را به پای میز مذاکره کشاند نه در سال ۹۲.

جلیلی با تأکید بر اینکه هنوز شهروند ایرانی نمی‌تواند در هیچ جای دنیا حساب دلاری باز کند، یادآور شد: وقتی از حقوق شهروندی سخن می‌گوییم باید این مسائل به عنوان مباحث اساسی پیگیری شود.

وی اظهارکرد: امام اسلام سرمایه داری، اشرافیت و تجمل گرایی و اسلام سازش را از ویژگی‌های اسلام آمریکایی میدانست.

جلیلی افزود: ملت ایران ملتی است که نشان داده و دشمن فهمیده که در سخت‌ترین شرایط می‌تواند ماهواره به هوا پرتاب کند و بزرگانی چون شهید همدانی پرورش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام تاج سر جبهه پایداری ایا ژوله را میشناسی...................

    • بدون نام

      جناب جلیلی شهروند را تعریف نکرده اید که ما هم بدانیم ایا ما هم شهروند هستیم یا نه ?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج