جاباما
۴۴۵۴۳۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قدردانی از وزارت خارجه برای آزادی ۲ وکیل ایرانی

اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و کانون وکلا در مراسمی از تلاش‌های وزارت امور خارجه برای آزادی دو استاد دانشگاه و وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا تجلیل کردند.

خبرگزاری فارس: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران، تعدادی از اعضای کانون وکلا، وکلای ایرانی آزاده شده در کنیا و خانواده‌های آنها امروز (سه‌شنبه) طی مراسمی با دعوت از حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه از تلاش‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای آزادی دو استاد دانشگاه و وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا تجلیل کردند.

در این مراسم معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: به محض اطلاع از بازداشت این دو استاد دانشگاه در کنیا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در سفر شرق آسیا بودند اینجانب را مامور کردند که در راس هیأتی عازم نایروبی شده و اقدامات لازم برای حمایت از دو وکیل کشورمان را که به اتهامات واهی بازداشت و پرونده سنگین کیفری علیه آنها گشوده شده بود، به عمل بیاورم.

وی ادامه داد: تا آزادی و بازگشت این وکلا و اساتید دانشگاه در کنیا حضور داشته باشم. به لطف خداوند و دعای خیر مردم عزیز ایران و تلاش‌های دیپلماتیک شبانه‌روزی که در سطوح عالی از سوی هیأت اعزامی و سفارت کشورمان در نایروبی انجام شد، خوشبختانه این هدف محقق شد و امروز خوشحالیم که این عزیزان را در جمع خودمان داریم. دولت کنیا به ویژه وزیر خارجه این کشور و سفارت کنیا در تهران نیز کمک شایان تقدیری در فیصله یافتن این قضیه داشتند.

سید نصرالله ابراهیمی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و یکی از وکلای آزاد شده گفت: متاسفانه با ورود عوامل ثالث، پرونده کاملا از مسیر حقوقی و قضایی خارج شده بود و دادستان با طرح ۴ اتهام بی‌اساس درخواست صدور حکم ۳۰ سال زندان برای ما را از دادگاه کرد و اگر تلاش‌های هیأت اعزامی وزارت امور خارجه به ریاست آقای قشقاوی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی و تلاش‌های دلسوزانه و دلاورانه آنها و پیگیری‌های سیاسی و دیپلماتیک صورت گرفته، نبود درگیر فرایند پیچیده‌ای می‌شدیم که انتهای آن نامعلوم بود. لازم می‌دانم از دستور و حمایت‌های وزیر امور خارجه و تلاش‌های آقای قشقاوی و هیأت همراه صمیمانه تشکر کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      وکیل؟؟؟؟ رفت بودن وکالت؟ چه جالب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج