جاباما
۴۴۵۴۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا تروریست ها در حلب، پایگاه خود را آتش زدند؟

منابع نظامی سوریه و حتی معارضان تاکید کردند که عناصر تروریستی قبل از خروج از حلب، برخی از مناطق تحت اشغال خود در مناطق شرقی را آتش زدند تا آثار جرم و جنایت آنها در حلب مخفی بماند.

خبرگزاری فارس: حمایت گسترده‌ای که‎ از گروه تروریستی تکفیری «جیش الفتح» در حلب شده بود، تعجب برانگیز نبوده است، زیرا جنگ حلب برای حمایت کنندگان از گروه های تروریستی که «اتاق عملیات فتح حلب» را تشکیل دادند، سرنوشت ساز بوده است.

شبکه المنار گزارش داد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۱۳ گروهک در حلب اعم از النصره، احرار الشام، نورالدین الزنکی، استقم کما امرت و گروهک های ارتش آزاد و جبهه الشامیه و ...با امکانات و تجهیزات کامل حضور دارند.

پیشروی عناصر این گروهک ها به تدریج در میدان حلب کاهش پیدا کرد و سپس تلاش کردند با شکستن محاصره توسط نیروهای ارتش سوریه در شرق حلب، این محاصره را بشکانند، اما مناطق تحت اشغال تروریست ها در حلب کم کم از دست رفت و حلب به طور کامل از کنترل آنها خارج شد.

سقوط حلب برای تروریست‌ها و حامیان بین المللی و منطقه ای آنها هزینه بسیاری داشته است و در واقع بزرگترین شکست و خسارتی بود که از آغاز بحران سوریه متحمل آن شده اند و اظهارات مقامات آمریکایی و غربی علیه فرماندهی ارتش سوریه و تلاش برای بیرون کشیدن عناصر مسلح و نجات آنها کاملا گویای میزان سنگینی این شکست است.

المنار افزود: اما آنچه که طی ساعات اخیر و قبل از خروج عناصر مسلح از حلب، حائز اهمیت است، اقدام هماهنگ آنها بوده است.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان در این باره گفته که «دود زیادی از شهر حلب در پی آتش سوزی که در مناطق تحت سیطره آنها در شرق حلب ایجاد شد، برخاست. این گروه معارض به نقل از «فعالان» گزارش داد که این دود ناشی از شعله‌ای بوده است که عناصر مسلح پایگاه‌های خود حامل مهمات را آتش زدند.

در همین حال، رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که «تعدادی از ساکنان شرق حلب» تروریست‌ها را در حالی مشاهده کردند که کتاب ها، عکس ها، لباس ها و خودروهایشان را آتش می زدند».

برخی منابع خبری نیز طی ساعات اخیر قبل از خروج عناصر مسلح گزارش دادند که انفجار مهیبی ناشی از انفجار بزرگترین مخازن و انبار سلاح تروریست ها در محله السکری در شرق حلب رخ داد.

المنار افزود: اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا عناصر مسلح اشیا و آثار مشخصی را مخفی کردند؟ برخی از حامیان عناصر مسلح تاکید کردند که ساکنان حلب وسایل شخصی خود را آتش زدند تا «نیروهای ارتش سوریه آن را کشف نکنند» یا نگران بودند که «ارتش سوریه آن را به سرقت ببرد» که هیچ یک از این توجیهات منطقی نیست.

عناصر مسلح به چند دلیل یا احتمال اقدام به آتش سوزی آثار و تجهیزات و یا مدارک و اسناد کردند:

-برخی از کارشناسان معتقدند که افسران اطلاعات خارجی و افسران موساد در حلب مستقر هستند. حس حسن کارشناس نظامی به المنار گفته که تروریست ها با توجه به حضور این افسران و برای مخفی کردن آثار خود مناطق مشخصی را در مناطق شرقی که در واقع مراکز فرماندهی تروریست ها است، آتش زدند.

-این احتمال وجود دارد که برخی از آثار مربوط به کمک‎های امدادرسانی نظامی که از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه وارد می شد، پوشیده شود.

-ارتش روسیه چند پیش اعلام کرده بودند که نیروهای وزارت دفاع روسیه دخایر توپخانه ای تروریست ها حامل مواد سمی را کشف کردند. این یکی دیگر از دلایلی است که تروریست ها سعی کردند با آتش زدن مواد سمی آثار آن را مخفی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج