جاباما
۴۴۵۶۵۴
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بعد از ترور سفیر روسیه، نگران ۵ مسئله باشید

پایگاه خبری انتخاب به نقل از فارین پالسی نوشت: روز دوشنبه سفیر روسیه در ترکیه مورد سو قصد قرار گرفت. به گفته ی پلیس آنکارا، آندری کارلوف در نمایشگاهی در آنکارا حضور پیدا کرده بود که مورد سو قصد فردی قرار می گیرد که قبل از شلیک او فریاد می زند شما باید تاوان حلب را پس دهید.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از فارین پالسی نوشت: روز دوشنبه سفیر روسیه در ترکیه مورد سو قصد قرار گرفت. به گفته ی پلیس آنکارا، آندری کارلوف در نمایشگاهی در آنکارا حضور پیدا کرده بود که مورد سو قصد فردی قرار می گیرد که قبل از شلیک او فریاد می زند شما باید تاوان حلب را پس دهید.

به نظر می رسد دلیل این سو قصد همکاری های روسیه با دولت سوریه در بمباران معارضان در حلب بوده باشد. با وجود اینکه دولت های روسیه و ترکیه دلیل این سو قصد را تلاش برای برهم زدن روابطشان قلمداد کرده اند و وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای آمادگی اش را برای کمک به این دو کشور برای اعلام کرده است اما روسیه و ترکیه روابط تیره ای در سال گذشته با هم داشتند که این اتفاق میتواند مجددا منجر به تیرگی روابط شود، دو کشوری که رقابت و دشمنی تاریخی ای دارند و سیاست خارجی شان در سوریه در برخی موارد با هم در تقابل است . در چنین شرایطی احتمال تشدید تخاصمات میان دو کشور امری دور از ذهن نیست.

حالت اول: هکر های روسیه ترکیه را مورد هدف قرار دهند: روسیه علاقه وافری به ایجاد اختلافات داخلی از طریق انتشار اسناد به دست آمده از طریق هک سیستم های رایانه ای دارد نظیر همان کاری که با ایالات متحده آمریکا کرد. پیش تر نیز ترکیه یک بار در۷ دسامبر مورد هدف هکر های روسی قرار گرفته بود زمانی که وبسایت ویکی لیکس اسناد مربوط به ایمیل های وزیر انرژی ترکیه و پسر رجب طیب اردوغان را منتشر کرد. با توجه به همکاری های روسها با ویکی لیکس و سوابق تاریخی این وبسایت در انتشار این ایمیل ها این بار نیز هکر های روسی میتوانند مجددا ترکیه را مورد هدف قرار داده و رازهای مگو بیشتری را درباره رجب طیب اردوغان در اختیار مردم ترکیه قرار دهند.

حالت دوم: روابط تیره کنونی بین روسیه و ترکیه مجددا احیا شده و فشارهای اقتصادی به ترکیه از سر گرفته شود. این اتفاق در نوامبر ۲۰۱۵ زمانی که ترکیه یکی از هواپیماهای روسی را در مرزهای سوریه سرنگون کرد اتفاق افتاد و روس ها بسیاری از کالاهای ترکیه را تحریم کرد و حجم صادرات ترکیه به شدت افت کرد. از این گذشته خط لوله گاز طبیعی ترکیش استریم که بین دو کشور واقع شده است دلیل همکاریهای استراتژیک این دو است از بین رفت و وضعیت اقتصادی تا زمانی که ارذوغان رسما در نامه ای به روسیه معذرت خواهی نکرد تغییری نمیکند.

حالت سوم: این سو قصد به بهانه از سر گیری فشارهای داخلی به ترکیه و روسیه ترتیب داده شده است. اردوغان هزاران نفر را بعد از کودتای نافرجام سال گذشته دستگیر کرد.

حالت چهارم: آتش بس حلب شکست بخورد: روسیه و ترکیه دو طرف دیگری های سوریه اند و با وجود اینکه برای آتش بس اخیر هر دو رایزنی کرده اند و پذیرفته اند که شورشی ها و مردم عادی باید حلب را ترک کنند. نیروهای روس در شمال شرق حلب د رحال مبارزه اند.

حالت پنجم: روسیه با کارت کردها در این نقطه وارد شود: ترکیه عضو ناتو است و بعید است روسیه وارد جنگ تمام عیار با این کشور شود.. اما مسکو می تواند از روابط تاریخی اش با جمعیت کردها در ترکیه استفاده کند و آنها را تحریک به بمبگذاری های بیشتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضاخان

      هیچکدام از این پنج حالت اتفاق نمی افتد

    • بدون نام

      تحلیل تان واقعا ضعیف بود
      مطمئنا هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی افتد

    • بدون نام

      منم با رضاخان موافقم چون اردوغان مثل دفع قبل نامه غلط کردم را میفرس مسکو بعدشم می ره پا بوس پوتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج