۴۴۵۸۲۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

خواب زمستانی که استقلال را از بین می‌برد

برای خروج استقلال از بحران خود ساخته باید حاشیه‌ها از این تیم دور شود و اعضای هیات مدیره و سرمربی تیم اختلاف‌ها را کنار بگذارند و استقلال همان مسیری را برود که پارسال، پرسپولیس رفت.

خبرگزاری ایسنا: از گذشته‌های دیر باز در فوتبال ایران، اصلی نانوشته وجود داشت که بر اساس آن هر گاه سرخابی‌های پایتخت روزگار خوشی داشتند، فوتبال ملی هم شرایط خوبی داشته است. چند سال است که این روند دچار تغییر شده و تیم‌ ‌ملی فارغ از وضعیت استقلال و پرسپولیس راه خود را می‌رود و شاید این امر کمی باعث شده که از توجه به دو تیم بزرگ تهران کاسته شود.

چند سال قبل پرسپولیس به دلیل مدیریت نادرست مسئولان وقت و عملکرد ضعیف فنی دچار بحران شد و چند فصل با این وضعیت دست و پنجه نرم کرد. در چندین داربی مهم شکست خورد و جام ها را یکی پس از دیگری از دست داد و به نظر می رسید راهی برای بهبود شرایط این تیم وجود ندارد.

با تمام مشکلات، سرخپوشان کم کم راه خود را پیدا کردند و با ثبات نسبی در مدیریت و کادرفنی و نیز ترکیب بازیکنان به جایی رسیدند که فقط به خاطر تفاضل گل کمتر از رسیدن به جام قهرمانی بازماندند و امسال هم هفته‌ها است که صدرنشین جدول‌اند.

وضعیت آن روزهای پرسپولیس، امسال گریبان استقلال را گرفته است. در شرایطی که قرمزهای پایتخت در صدر جدول روزگار رویایی را سپری می‌کنند و سهم زیادی هم از ترکیب ثابت تیم‌ ‌ملی دارند، آبی‌ها دچار وضعیتی ناراحت کننده شده‌اند که دل هواداران‌شان را خون کرده است.

علیرضا منصوریان که در ابتدای فصل با سلام و صلوات به استقلال آمد از همان روزهای اول کری خوانی را شروع کرد و با جذب بعضی بازیکنان که مورد توجه حریف همشهری بود، ناخواسته وارد حاشیه شد. همین مساله سهم زیادی در آن داشت که استقلال به خوبی از نظر فنی و روانی آماده شروع فصل نشود و با تصور این که همه چیز عالی است وارد کارزار لیگ شود.

چند نتیجه‌ ضعیف و ناامید کننده در هفته‌های ابتدایی لیگ کافی بود که منصوریان با روی دیگر کار در استقلال آشنا شود. هوادارانی که فصل قبل به شدت او را تشویق می‌کردند و خواهان حضورش در استقلال بودند حالا با نگاه‌های سنگین خود انتظار برون رفت از وضعیت فعلی را دارند. از طرفی درگیری‌های داخلی در هیات مدیره باشگاه مزید بر علت شده که مشکلات آنها بیش از حد تصور شود. اختلاف‌های شدید مسعود معینی با سایر اعضا و اتفاق ناگوار درگذشت منصور پورحیدری در شرایط حساس تیم باعث شد حاشیه‌ها در راس هرم مدیریتی استقلال آنقدر زیاد شود که دودش به چشم تیم و هواداران برود.

منصوریان از همان ابتدای فصل با وجود نتایج بد تیمش، شرایط را خوب توصیف کرده و تاکید داشته که وضعیت تیمش بهبود می‌یابد. او حتی یک بار تیمش را به پرسپولیس فصل قبل تشبیه کرد که از میانه‌های فصل روند صعودی یافت و در کورس قهرمانی قرار گرفت. با این حال تفاوت زیادی از نظر سبک بازی و خلق موقعیت‌ها بین استقلال این فصل با پرسپولیس فصل پانزدهم وجود دارد، هر چند که پیشکسوتان آبی، همچون همتایان قرمزشان از سرمربی تیم حمایت نکردند.

استقلال می‌توانست با کسب جام حذفی تا حدودی شرایط خودش را بهتر کند، اما حذف از این جام، رویاهای آبی پوشان را بر باد داد. حالا تیم استقلال فقط می‌تواند به این فکر کند که سهمیه آسیا را از لیگ بگیرد یا در دیدار پلی‌آف با حریف قلدر و قدرتمندش السد قطر پیروز شود تا دست کم با حضور در مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا در گروهی که نسبت به گروه سایر تیم‌های ایران آسان‌تر است شور و هیجان دوباره‌ای به هوادارانش بدهد.

در آخرین دیدار خانگی استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر برابر پدیده، خالی بودن صندلی‌های ورزشگاه آزادی آن قدر توی ذوق می‌زد که نمی‌شد باور کرد یک طرف میدان، استقلال با آن همه هوادار حضور دارد؛ هوادارانی که به نظر می‌رسد با تیم محبوب خود قهر کرده‌اند.

در حالی که دیدار آخر استقلال در نیم فصل لیگ برتر با حریف قدرتمندی همچون سپاهان در اصفهان است و روی کاغذ، شانس برد بیشتری برای سپاهان تصور می‌شود، استقلال برای خروج از بحران فعلی تنها یک راه دارد.

منصوریان و اعضای هیات مدیره باشگاه باید تا می‌توانند از حاشیه‌ها دوری کنند و اگر اختلافی هم دارند درون خانواده‌ استقلال آن را حل کنند. تیم در نیم فصل تقویت شود و بازیکنانی با توان فنی بالا - نه بازیکنان بی‌کیفیت مانند اوکراینی‌های پرسپولیس - به تیم اضافه شوند. همچنین عادت به باختن و گل خوردن باید از ذهن بازیکنان استقلال خارج شود و این تیم با اعتماد به نفس بیشتری به میدان برود.

استقلال هر چند در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود ولی یکی از نمایندگان فوتبال ایران است و اصلا خوب نیست که در همان مرحله پلی‌آف از رقابت‌ها حذف شود. این تیم باید از بحران خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظری دارابی سپیدان

      شما است ق باپرسپولیس مقایسه می کنید.تیم دسته سومی کیسه کش تودودقیقه 2تاگل می خوره زشت است جسارت به پرسپولیس نکنید.پرسپولیس تیم بزرگ بوده وخواهدبود علی منصوروکادرش باپرانکو وآقای باقری مقایسه کردن توهین به پرسپولیس است....آقای علی دایی بانفت است ق راآتیش زد.

    • امین

      داداچ اول برو عقبه و افتخارات هر دو تا تیمو بخون بعد بیا نظر بده،خداییش ما تاجیا اصلا دوست نداریم با تیم سوم پایتخت مقایسه بشیم.

    • بدون نام

      استقلال پرافتخارترین تیم ایران واسیا،روبالنگ مقایسه میکنی ده سال هست لنگ قهرمان نشده توایران خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج