۴۴۵۹۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

۲۰۰ هزار ایرانی اختلال روانی مزمن دارند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر در کشور اختلال روانی مزمن دارند گفت: این افراد قطعا نیاز به درمان و مداخلات پزشکی دارند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر در کشور اختلال روانی مزمن دارند گفت : این افراد قطعا نیاز به درمان و مداخلات پزشکی دارند.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی،چهارشنبه در کنگره سه روزه توسعه مطالعات اجتماعی در شیراز اظهار داشت:تحصیلات پایین و خشونت خانگی از مولفه های مهم اجتماعی است که به اختلالات روانی و افسردگی می انجامد و باید با مداخلات سلامت و تخصصی کنترل و پایش شود تا به سلامت بیشتر جامعه بینجامد.
وی با بیان اینکه زنان یک و سه دهم درصد بیشتر از مردان در معرض افسردگی و بیماریهای روانی قرار دارند، گفت:‌این اختلالات در استان های مختلف کشور متفاوت است، برخی مناطق تا 36 درصد هم اختلال روانی و افسردگی دارند در برخی از استان ها هم این نسبت به 9 درصد می رسد .
رئیس سازمان بهزیستی گفت:وسواس، افسردگی و نارسایی های خلقی مهمترین اختلالات روانی است که نیاز به مداخله و پایش دارد، در این زمینه مسایل درآمدی و فقر هم موثر است، مطالعات نشان می دهد که تهران 6 برابر سیستان و بلوچستان درآمد سرانه دارد ، درآمد سرانه در استان های حاشیه ای غرب کشور نیز پایین است،این موارد می تواند به افزایش اختلالات روانی و افسردگی بینجامد.
محسنی بندپی به پیر شدن جمعیت کشور اشاره کرد و گفت : افزایش متوسط سن نیز می تواند در سلامت روان تاثیر داشته باشد ، بر اساس مطالعات تا سال 2050 جمعیت زیر 15 سال و جمعیت بالای 60 سال در کشور ما برابری می کند، این موضوع نشان می دهد که باید برای قشر سالمند هم تدبیر بیشتر داشت و برای جلوگیری از افسردگی و اختلالات روانی این قشر هم برنامه ریزی کرد.
وی بیان داشت:شیوه افسردگی در دهک های 10 تا 15 سال جامعه هم مشهود است ، شیوع بیماری در این دهک جامعه شاید تا دو و نیم برابر سایر دهک ها باشد که باید برای این موضوع برنامه داشت.
این مقام مسئول وجود دو میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانوار در کشور را یادآورشد و گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر در این طیف زنانی هستند که همسرانشان فوت شده است، 350 هزار نفر همسر از کار افتاده دارند و250 هزار نفر از آنان از همسر خود طلاق گرفته اند و 135 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار ازدواج نکرده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:‌مطالعات نشان می دهد که افراد بیوه یک و نیم برابر بیشتر از سایر افراد دارای اختلالات روانی می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      مطمئنی فقط 200 هزار نفر هستن ؟

    • بدون نام

      منظور خیلی میلیون نفر

    • mehdi

      یکیشون سهند هست

    • مصطفی

      همه جمعیت تقریبا اختلال روانی مزمن دارن که نصف همین ملت اختلالشون حاده...یه کم مشکلات اقتصادی این ملت حل بشه،این آمار شما درست درمیاد....

    • بدون نام

      بدبخت هشتاد میلیون

    • سینا

      سلام من یکی از اون 200 هزار نفرم

    • بدون نام

      مطمئنی فقط ۲۰۰ هزارتا :-):-):-):-):-) تصحیح کن آمارت رو ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگه بهش اضافه کنی درست میشه البته کلمه مزمن رو هم به حاد باید اصلاح کنی وقتی نمیتونیم ۲ کلمه با هم صحبت کنیم و پرخاشگری میکنیم میشه مزمن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه 77 میلیون درسته اصلا مردم اعصاب ندارن با هر کی هر جا صحبت میکنی انگار ازت طلبکار باشه

    • بدون نام

      فقط دویست هزار نفر ؟؟؟ نودو نه درصد مردم مشکل روانی دارن .از بس گرفتارن .از بس گرونیه . و هزاران مشکل دیگه . فقط یه درصد سالمن اونم سرمایه دارهای مرفع

    • ایرانی

      بخشی از این اختلال به خاطر پارازیت هاییست که بر سر مردم بدبخت است
      بخشی دیگر هم به خاطر امواج ماهواره های آمریکایی های است که آب و هوای ما رو هم تغییر داده
      بخشی دیگر هم به خاطر حقوق های پایین و گرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج