۴۴۶۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

همه در انتظار بازی سپاهان؛

سرنوشت منصوریان در نقش جهان تعیین می شود

چند ساعت بعد از شکست، علیرضا منصوریان با چهره ای گرفته و ابروهایی گره کرده در تمرین استقلال حاضر شد و بعداز گپ و گفت با ۲ بازیکن مهم، تیم جمع را ترک کرد بدون اینکه مثل همیشه با انرژی و لبخند تیم را تمرین بدهد.

ورزش‌سه: برای منصوریان حالا اوضاع متفاوت تر از همیشه است. بعد از فصلی که با امیدواری های بسیار و جذب بازیکنان مطرح آغاز شد، سرمربی آبی ها حالا با فشاری عجیب و باورنکردنی از جبهه مقابل روبه رو است. درست ۹۰ دقیقه تا پایان نیم فصل مانده و در شرایطی که فقط ۱۵ دقیقه مقاومت ادامه حضور او در استقلال را تضمین می کرد حالا ممکن است سیل انتقادات و نتایج پایین تر از سطح انتظار او را با خود ببرد.

منصوریان سرمربیگری خود را از تیم پاس همدان آغاز کرد. سال ها پیش زمانی که شکست ذوب آهن در اهواز قهرمانی استقلال قلعه نویی در مشهد را تضمین می کرد، منصوریان که به همدان رفته بود با فریادهای بلند، قهرمانی تیمی را که در ابتدای فصل از آن جدا شده بود جشن می گرفت و البته مشخص بود که در فصل آینده هدایت پاس را برعهده خواهد گرفت. تیمی که با حضور منصور پورحیدری و کاظم اولیایی حیاط خلوت آبی ها در لیگ بود.
منصوریان اما فقط 10 هفته در پاس دوام آورد. او بعد از مسابقه ای جنجالی که اشتباهات داوری بر آن سایه افکنده بود مغلوب سپاهان قدرتمند قلعه نویی و سپس راه آهن شد و اولین شغل مربیگری خود را ناکام تمام کرد، در حالی که آن روز مهدی رحمتی دروازه بان سپاهان بود و خسرو حیدری و امید ابراهیمی دو بازیکن مهم تیمی بودند که سند اخراج منصوریان را امضا کرد. جالب است که بعد از گذشت 7، 8 سال امروز داستان با همان نقش ها پیش می رود. امروز منصوریان گفت و گویی طولانی با خسرو حیدری و امید ابراهیمی داشت و برخلاف انتظار تصاویر بیرون آمده از تمرین نشان می دهند که هیچ صحبتی بین وی و کاپیتان تیمش اتفاق نیفتاده است. در این اثنا، منصوریان باید تیم خود را دوباره آماده بازی با سپاهان کند. تیمی که سال هاست امیر قلعه نویی را کنار خود ندارد و یکی از هم نسل های علی منصور هدایت آن را برعهده گرفته؛ عبدالله ویسی که او هم مدتی پیش در خطر اخراج بود اما با 3 پیروزی جای پای خود را در اصفهان سفت کرد.
منصوریان امسال در شرایطی هدایت استقلال را پذیرفته که سابقه ای طولانی در این باشگاه دارد، او مثل منصور پورحیدری، امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی و ناصر حجازی یکی از گزینه های قابل انتظار حضور در پست سرمربیگری استقلال بوده است. یکی از آبی هایی که بازوبند، مشروعیت و محبوبیت را با هم داشته است. آنها در 4 دهه گذشته اغلب هدایت استقلال را برعهده داشته و جام ها نیز با حضور آنها به دست آمده است؛ لابد منصوریان هم با همین ذهنیت به استقلال آمد اما همانطور که خودش می گوید اوضاع طوری شده که او هرگز تصورش را نمی کرد. حالا گزینه ذهنی مربی استقلالی در ذهن هواداران رنگ می بازد و خیلی ها فکر می کنند که شاید مثل پرسپولیس باید فردی خارج از این جمع هدایت آبی ها برعهده بگیرد. البته برای منصوریان هنوز یک شانس 90 دقیقه ای برای بازگرداندن ورق وجود دارد؛ همان بازی حساس با سپاهان در نقش جهان.

او که در دیدار مقابل نفت تیمش را با همان اشکالات همیشگی این فصل به زمین فرستاده بود شاید بتواند در آخرین بازی نیم فصل چیزی فراتر از انتظار همه ما به نمایش بگذارد. چیزی که با گذشت ۱۴ بازی تنها در لحظاتی به نمایش درآمده و آنقدر ناکافی بوده که تصمیم احتمالی مدیران برعلیه او چندان هم غیرطبیعی به نظر نمی آید.
این ادعا که سرنوشت استقلال در این فصل در مسابقه بعدی مقابل سپاهان رقم خواهد خورد گزافه نیست. مدیران و هواداران روز یکشنبه کمی قبل از ساعت چهار و نیم بعدازظهر باید به نتیجه نهایی درباره سرمربی فعلی یا آینده تیم رسیده باشند. اینکه منصوریان به نیم فصل دوم برسد یا نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی انداز

      ضمن احترام برای کسانی که میگویندنقش جهان آخرین فرصت برای منصوریان است بایدبگم که منصوریان مربی جوان خوش فکروآینده داری است.منصوریان هاویحی گلمحمدی هابارهاوبارهادرلیگ ایران شاخ غول شکستندوازطرف رغباقدردانی زیادی ازشون میشدبخاطربازی جوانمردانه.البته خیلی جای تعجب نیست که همین رسانه نماهاپیشترباتیترهای برنده سعی بربریدن شاهرگ کارلوس کیروش راداشتندوالان ورق کاملابرگشته والان همان رسانه نماهابه به وچه چه راه انداختن که کارلوس چنان کردوچنین کرد.فقط صبروشکیبایی فدراسیون بپای کیروش چنین روزهایی روبرای فوتبال ایران وکیروش پدیدآورد.پس بیایدبه شاگردمکتب کیروش هم اعتمادکنیدوعلاوه براعتمادابزارلازم که بیشتربحث مالی است رادراختیارش بگذاریدومطمئن باشدعلی منصوریان دوباره همان داش علیمنصورخواهدشد.ازرسانه نماهاخواهش میکنم نوک پیکانشون روازسمت علی منصوریان وباشگاه استقلال برگردونن وبگذارندتیم آرامش بگیرد.

    • بدون نام

      حمایت تا قیامت

    • بدون نام

      حماقت تا قیامت درست تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج