۴۴۶۳۷۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

فتاح: فقط افراد شکم سیر در فتنه ۸۸ حضور داشتند

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در فتنه ۸۸ یک نفر از مددجویان کمیته امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.

خبرگزاری فارس: پرویز فتاح؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی در دیدار با مددکاران طرح مددکاری اسلامی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد،‌ با بیان اینکه رسیدگی به امور نیازمندان جامعه متن دین مبین اسلامی است،‌ اظهار کرد: اکنون نظام اسلامی در رفتارهای عملی نتوانسته به این مبنای اساسی و فکری برسد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد تکریم ایتام و فقرا اضافه کرد: پرداختن به خواسته‌های نیازمندان در آموزه‌های دینی با جهاد مرتبط است و روحانیون باید جایگاه کمک به نیازمندان را به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی تشریح کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال و پیامبران الهی مددکاران هستند و امام خمینی(ره) قبل از تاسیس جمهوری اسلامی کمیته امداد امام خمینی را ایجاد کرد تا فلسفه فکری خود را مبنی بر لزوم حمایت از مستضعفان را به جامعه القا کند.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان ولی نعمت کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی مدیون این ولی نعمت است چراکه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و امنیت کنونی با اهتمام مستضعفان وجود دارد.

فتاح از دیدار خود با علمای برجسته مذهب شیعه در ایران و عراق یاد کرد و گفت: فرهنگ مددکاری اسلامی باید در جامعه ترویج یابد تا بدانیم وابستگی نظام اسلامی و پیروزی در حلب به برکت حضور مستضعفان است به همین علت این قشر در راس جامعه قرار دارند.

وی مددکاران را مسبب تعالی جامعه خواند و خاطرنشان کرد: به جای دارندگان حقوق‌های نجومی فقرا باید به عنوان مصادیق امام خمینی(ره) در راس جامعه قرار گیرند تا جامعه بتواند به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کند.

فتاح با بیان اینکه نظام متکی بر قدرت مستضعفان می‌تواند مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کند، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اکنون مسیر انقلاب در گذرگاه و تنگه خاصی قرار گرفته که برای گذر کردن از این تنگه باید خواسته‌های نظام مردم محور را در عرصه‌های مختلف دنبال کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از فقرا به عنوان فریادهای خاموش نام برد و یادآور شد: امداد فرهنگی به معنای داشتن تفکر، ایمانی و اخلاقی است چراکه امداد بخش مهمی از پیکره انقلاب است و امام خمینی(ره) و شهدا برای حفظ عزت مستضعفان مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ در فتنه ۸۸ یک نفر از مددجویان امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خانواده‌های فقرا باید مورد توجه بخش‌های مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: مشکلات این قشر فقط با منابع مالی و افزایش توان اقتصادی آنها رفع نمی‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: کلیات طرح مددکاری اسلامی قابل قبول است اما این طرح به عنوان یک نمونه بوده و می‌تواند در صورت رسیدن به موفقیت در سطح ملی اجرا شود چراکه اکرام، اخلاق و معرفت در این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه داشتن عجله یکی از مشکلات برجام بوده است، تصریح کرد: در مباحث فرهنگی نیز نباید عجله داشته باشیم به همین علت طرح مددکاری اسلامی نباید به پنج ماه محدود شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این نهاد تجربه مطلوبی را برای کمک‌رسانی به خانواده‌های فقرا کسب کرده است، عنوان کرد: مددکاران طرح مددکاری اسلامی باید نسبت به تجربه و عملکرد کمیته امداد امام خمینی آگاهی مطلوبی داشته و از قضاوت‌های نادرست پرهیز کنند چراکه در این نهاد شخصیت‌های برجسته‌ای حضور یافته و تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم بعد از گذشت پنج ماه آینده گزارش عملکرد طرح مددکاری اسلامی به شیوه مطلوبی به مسؤولان ارائه شود تا بتوانیم با تکیه بر این گزارش این طرح را در سطح کشور گزارش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش

      عجب

    • بدون نام

      چه تحلیلی ! در انتخابات آمریکا هم مخالفان ترامپ از همه قشری اومدن دوستش تداشتن

    • بدون نام

      نکته تو هم هوای کاندیداتوری زده به سرت

    • بدون نام

      از خدا بترس' گونی سیب زمینی و سود سهام عدالتو یادته '

    • منظمی

      چشم باید بینا باشه

    • محمد

      تحليلت من كشته،فتاح!

    • بدون نام

      خداکنه این حرف آقای فتاح مفهوم مخالف نداشته باشد و الا باید نتیجه گیری کرد که برای جلوگیری از فتنه نباید کسی سیر باشد!

    • ناشناس

      فقط میتونم بگم چرت نگو

    • بدون نام

      تاسف برای این خبرگزاری و سایت که کل حرفامونو سانسور میکنه و چاپ نمیکنه
      حرف حق تلخه؟؟

    • علیرضا

      بخاطر همینه افراد گدا گشنه ای مثل فتاح بعد از تحریمها و بازی با‌ اون اقتصاد و دلالی تحریم هنوز که هنوزه جیبشون پر نشده

    • نادیا

      با ماهی 50 هزار تومان که به مدد جویان میدهید .چه مشکلی حل میشود ؟

    • بدون نام

      با سلام شما کجا بودی مثل اینکه دیر رسیدی و زود میخواهی بری بخدا بسه دیگه از بس فتنه ودشمن شنیدیم شما سرتون به کار خودتون باشه کسی کاری به کار ما نداره از عایدی کمیته فقط افزایش فقر رو میبینیم واقعا از حرفت خندت نمیگیره بابا جان کمی فکر خیلی خوبه

    • بدون نام

      اااا یعنی این همه گشنه داریم تو مملکت ؟ اگه فقط شکم سیرا تو فتنه بودن اونام که در کل فکر نمیکنم صد هزار نفر بوده باشن پس یعنی بیشتر از هفتاد ملیون شکمشون سیر نبوده ؟

    • بدون نام

      کمیته امداد چه ربطی به فتنه 88 داره. طرف دیگه نمیدونه چطوری خودشیرینی کنه گل واژه تلاوت میکنه. شایدم دم انتخابات خودشو داره به افراد خاصی میچسبونه. بعدشم تو اعتراضات 88 همهجور ادمی بودن از جمله آدمای ندار که هشتشون گرو نهشون بود.

    • بدون نام

      پس چرا تو نبودی ؟

    • بدون نام

      آدم می مونه والا فقط هفت سال از اون اتفاق گذشته ! به این سرعت نمیشه که ....
      در ضمن ظاهرا خود جناب فتاح قبول دارند که متولی سازمانی هستند که از عهده مسئولیتش یعنی سیر کردن شکم گشنگان بر نمی یاد! شایدم منظورشون این بوده که احمدی نژاد کار درستی کرده که بعد از اون اتفاق اینجوری فقر را در جامعه ایران گسترش داده !!!!

    • ali

      آقای فتاح معلوم است که می خواهی نامزد ریاست جمهوری شوی.

    • رشید

      این حرف ها رو احمدی یادت داده اگه از خدا بترس که یه روزی ماه از پشت ابر بیرون میاد

    • رشید

      این حرف ها رو احمدی یادت داده اگه از خدا بترس که یه روزی ماه از پشت ابر بیرون میاد

    • سعید

      اقای فتاح شما دستگاه زیر نظرت رو ازفسادی که داره پاک کن بعد اظهار نظر در باره اشخاص و افراد دیگر

    • ایران

      یعنی این همه مردم که از هر قشری بودن همه شکم سیر بودن،پس خداروشکر بیشتر مردم شکمشان سیر است

    • دراكولا تا به تا

      يعني مددجويان رو گشنه نگه داشتيد و شكمشون رو سير نكرديد؟ مگر وظيفه شما اين نيست كه شكم اونا رو سير كنيد؟ يا سير نميكنيد كه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج