۴۴۶۴۴۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انتقاد از تهیه کننده، کنایه به پرستویی

مسعود کیمیایی: این «قاتل اهلی» فیلم من نیست

از چند ماه پیش شایعات به اختلاف خوردن مسعود کیمیایی کارگردان و منصور لشگری قوچانی تهیه کننده «قاتل اهلی» به گوش می‌رسید.

آی سینما: از چند ماه پیش شایعات به اختلاف خوردن مسعود کیمیایی کارگردان و منصور لشگری قوچانی تهیه کننده «قاتل اهلی» به گوش می‌رسید، حتی خبر رسید که کارگردان سرشناس سینمای ایران از تهیه‌کننده فیلم جدیدش به خانه سینما و وزارت ارشاد شکایت کرده است، در این مدت همه چیز بر پایه حدس و گمان و شنیده‌ها بود. ولی امروز کیمیایی در گفت‌و‌گویی با تایید این ماجرا اعلام کرده «قاتل اهلی» ناتمام مانده و با این وضعیت فیلم او نیست!

در بین گمانه‌زنی ها و دلایل به اختلاف خوردن کیمیایی و لشگری قوچانی بحث ناتمام ماندن فیلم و فیلمبردارینشدن برخی سکانس‌هایی که کارگردان در فیلم‌نامه‌اش داشته بیش از همه به گوش می‌رسد و برخی شایعات می گوید این سکانس‌ها به فیلم‌نامه اضافه شده. جالب است که این سکانس‌های باقی مانده به کل متعلق به نقش پولاد کیمیایی در فیلم است، بازیگری که به نظر می‌رسد حضورش در فیلم تازه پدرش چندان به مذاق تهیه‌کننده فیلم خوش نیامده است.

کیمیایی درباره این‌که ماجرای اختلاف از کجا آغاز شد و به چه شکل بوده به روزنامه «اعتماد» گفته است: «یک روز رفتیم سر صحنه و طبق روال قرار بود سکانس باقی‌مانده را فیلم‌برداری کنیم که به ما گفتند تهیه‌کننده اثاث را تحویل داده است. آن روز قرار بود یک سکانس خیلی مهم را فیلم‌برداری کنیم؛ تهیه‌کننده خودش با آقای دهقان، تدوینگر فیلم که بسیار تدوینگر خوبی است و من بسیار دوستش دارم، صحبت کرده بود و گفته بود فیلم تمام شده است. درصورتی‌که از نظر من فیلم تمام نشده است؛ این فیلم من نیست.»

کیمیایی با اشاره به اینکه برای ساخته شدن فیلم‌اش به بازنویسی‌های متعدد تن داده و زمان زیادی هم برای این کار صرف کرده با انتقاد از تهیه‌کننده فیلم می‌گوید: «خیلی‌ها به من گفتند فیلمت را بساز، تو مثلا قبل از انقلاب می‌گفتی من از شمر پول می‌گیرم برای حسین (ع) فیلم می‌سازم. اما به نظرم معادلات سینما تغییر کرده و حقیقتش این است که حدس نمی‌زدم تهیه‌کننده فیلم چنین کاری انجام دهد. چیزی که مشخص است، این است که از نظر من، «قاتل اهلی» هنوز تمام نشده و پلان‌هایی باقی مانده است که باید فیلم‌برداری شود. فیلم باید تمام شود، این فیلم الان زخمی است... خون‌آلود است.»

به این ترتیب کیمیایی رسما اعلام می‌کند فیلمی که با نظر تهیه کنده تدوین شده، در حال حاضر فرم جشنواره را پر کرده و تهیه‌کننده دائما از اینکه شکایتی از سوی کارگردان به دستش نرسیده و حتما در جشنواره سی و پنجم فجر حضور خواهد داشت صحبت می‌کند، فیلم او نیست و این یعنی اگر «قاتل اهلی» در جشنواره فجر پذیرفته شود قطعا نمایش آن بدون سر و صدا و حاشیه نخواهد بود مگر اینکه شکایت و درخواست‌های کیمیایی پیش از جشنواره بر لشگری قوچانی اثر کند و او فیلم را پیش از رسیدن ایام جشنواره همانطور که کارگردان اثر می‌خواهد تمام کند.

اما کیمیایی علاوه بر صحبت درباره وضعیت فیلم به چند نکته دیگر هم اشاره می‌کند. مثلا در خبرها آمده بود «قاتل اهلی» با توجه به موضوعش که به مفاسد اقتصادی کلان برمی‌گردد یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های این کارگردان خواهد بود که کیمیایی این موضوع را رد کرده و گفته:«من فیلم خودم را ساختم. نه، سیاسی نیست... حتی من شنیدم خیلی‌ها می‌گویند این فیلم تند است و به بسیاری از شخصیت‌های سیاسی پرداخته است؛ درصورتی‌که این‌طور نیست.»

یکی دیگر از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در فیلم «قاتل اهلی» اولین همکاری مسعود کیمیایی با پرویز پرستویی است. پرستویی که همیشه خود را از عاشقان و شیفتگان سینمای کیمیایی می‌دانست بارها گفته بود امیدوار است روزی مسعود کیمیایی فیلم‌نامه‌ای بنویسد که او هم بتواند فرصت همکاری با این کارگردان را به دست آورد و بالاخره در «قاتل اهلی» این اتفاق افتاد، اما وقتی از کیمیایی درباره همکاری‌اش با پرستویی پرسیده می‌شود جواب عجیب و قابل تاملی می‌دهد: «در این سال‌ها آقای پرستویی را از دور می‌شناختم و در «قاتل اهلی» با هم همکاری کردیم. بسیار آدم نازنین و بازیگر بسیار خوبی است. ‌ای‌کاش می‌شد همه من با همه او یکی می‌شد؛ اما این اتفاق نیفتاد. در آینده اگر جانی باشد، ‌جانِ ساختن، پرویز پرستویی را در دل و ذهنم دارم. بازیگر شریفی است.»

کیمیایی در مورد آخرین وضعیت پسرش پولاد کیمیایی که کل این حواشی به دلیل فیلمبرداری‌ نشدن سکانس‌های اوست هم گفته: «پولاد در حال پیش‌ساخت فیلمی تازه است. فیلم نوشته فوق‌العاده‌ای دارد. نوشته‌اش در جایی ایستاده که هیچ‌گاه حتی در سایه‌اش در آثار من نبوده است. امیدوارم و می‌دانم فیلم بسیار خوبی خواهد ساخت. پولاد هر آنچه من بگویم به حساب پدربودنم می‌گذارد، اما طلوع استعدادش در ٤٠سالگی خواهد بود. همیشه در فیلم‌های من و دیگران خیلی خوب بازی کرده، اما شاید به دلیل پسرمن‌بودن قدر ندیده است.»

قاتل اهلی بیست و هشتمین فیلم بلند سینمایی مسعود کیمیایی اسیت، شخصیت اصلی فیلم حاج آقا دکتر جلال سروش است که پرستویی ایفای نقش آن را عهده دارد و بازیگرانی چون امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پور حسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سینا سهیلی، سعید پیر دوست، هستی محمایی و پولاد کیمیایی هم در آن حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج