۴۴۶۵۰۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۲۱ درصد دانش آموزان ایرانی اضافه وزن دارند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان کشور با چاقی و اضافه‌وزن مواجه هستند.

خبرگزاری فارس: مهرزاد حمیدی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح دوره اصول طراحی آموزشی کارشناس مسؤولان و کارشناسان تربیت‌بدنی ادارات کل، شهرستان‌ها و مناطق آموزشی آموزش‌ و پرورش استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: پس از اعمال تغییرات نظام آموزشی و افزایش ساعات درس تربیت‌بدنی از ۲۱ ساعت به ۲۴ ساعت در دوره متوسطه دوم، طی دو سال آتی حداقل ۴ هزار دبیر تربیت‌بدنی نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: ارتقای فعالیت‌های بدنی در راستای اصلاح ناراستی‌های قامتی و بهبود دامنه حرکتی و جسمی دانش‌آموزان ضرورت دارد و در همین راستا برنامه‌های متنوعی بنابر تحقیقات و پیمایش‌های انجام‌شده و اسناد بالادستی در دستور کار قرار دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ هزار متخصص تربیت‌بدنی در اختیار ماست که ۳۳ هزار نفر از آن‌ها به‌عنوان دبیر تربیت‌بدنی فعالیت می‌کنند.

این مسؤول از رایزنی برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام‌شده بالغ‌بر ۲۱ درصد دانشآموزان ما با چاقی و افزایش وزن مواجه هستند و ازاین‌رو اقداماتی مانند المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی، حیاط پویا و ... در ارتقای تحرک و نشاط جمعی و بهبود سلامت دانش‌آموزان نقش ویژه دارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس نیز در این جلسه بر جدیت مقوله تربیت‌بدنی در مدارس تأکید و بیان کرد: استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده، زبده و باصلاحیت یک ضرورت است و باید دید مدیران مدارس به این مهم متحول شود.

حمیدرضا آذری افزود: لازم است خانواده‌ها نیز در بحث سلامت فرزندان خود حساس باشند و با اولیا مدارس مشارکت کنند تا بتوانیم تربیت‌بدنی را به‌عنوان یک علم اجرایی کرده، دانش‌آموزان مستعد و توانمند را به رده‌های بالاتر سوق دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج