۴۴۶۵۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم :

قم شهرنشین ترین استان کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است و ۹۶ درصد جمعیت استان در شهر ساکن هستند.

خبرگزاری فارس: حسن صبوری عصر امروز در سلسله نشست‌های موضوعی احیای بافت با موضوع نقش مشارکت در حفظ و احیای سرمایه‌های تاریخی و بازآفرینی محله‌های شهر قم در راستای فرهنگ‌سازی مردم، مسوولین و متخصصین که در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه آخرین طرح جامعی که در قم داریم طرح ساختاری و راهبردی است و قبل از آن نیز طرح تفضیلی سال ۷۳ بوده است اظهار کرد: در طرح ساختاری و راهبردی محدوده شهر افزایش پیدا نکرد و در مواردی نیز کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۷۰ تا امروز محدوده قانونی شهر حدود ۱۳ هزار هکتار باقی مانده است گفت: علت این است که در طرح جامع قبلی با روند رشدی که در دهه ۶۰ داشتیم بسیار بلندپروازانه دیده شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: روند رشد جمعیت در قم متغیر بوده است؛ استان قم شهرنشین‌ترین استان کشور است و ۹۶ درصد جمعیت استان در شهر ساکن هستند و کمتر از ۳ درصد جمعیت استان در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی جمعیت دهه ۶۰ نیازمند پیش بینی زیرساخت‌های لازم بوده است افزود: ولی به مرور رشد جمعیت کاهش پیدا کرده و به میزان قابل پیش‌بینی نرسیده است.

سید مجید فارغیان‌قمی عضو هیات علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم نیز در این نشست مستندنگاری سیر تتورات تاریخ معماری و شهرسازی قم در کنگره تارخ معماری و شهرسازی قم اظهار کرد: در این مدت تحقیقات ویژه‌ای در این خصوص انجام شده و در همین مدت اسناد بسیار ارزشمندی پیدا شده که برای عمده کارشناسان بسیار جالب است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد قم پژوهی، گفت: افراد در این بنیاد با مستندسازان لینک می‌شوند تا بتوانند مستندات آن‌ها را به صورت مجموعه‌ای آماده کنند.

عضو هیات علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم با بیان اینکه مجلدات بسیار خوبی در بنیاد قم پژوهی آماده شده است افزود: به دلیل برخی مسائل مالی آن‌ها نتوانسته‌اند تاکنون چاپ عمده این مطالب را داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج