۴۴۶۶۴۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

رونمایی از دومین فرش ایرانی در سازمان ملل

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: دومین فرش ایرانی با نام فرش &#۰۳۹;سفید صلح&#۰۳۹; در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رونمایی می شود.

خبرگزاری ایرنا: معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: دومین فرش ایرانی با نام فرش 'سفید صلح' در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رونمایی می شود.

حسن قشقاوی در مراسم رونمایی از فرش 'سفید صلح' در بوکان آذربایجان غربی، افزود: این فرش با دستان هنرمندان بوکانی بافته شده و به عنوان دومین فرش ایرانی در نیویورک مقرر سازمان ملل متحد نصب خواهد شد تا بار دیگر ندای صلح و دوستی ایرانیان به جهان اعلام شود.

وی افزود: نخستین فرشی ایرانی که در سازمان ملل نصب شده به شعر مشهور سعدی 'بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند'، مزین شده است.

وی با اشاره به ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی در منطقه، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تبعیض بین اقوام مختلف کشور مخالف بوده چون سر آغاز همه بد بختی ها از تبعیض شروع می شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه در مورد اقوام ایرانی گفت: اقوام مختلف ایرانی همه باعث افتخار هستند ولی قوم کرد با پنج هزار سال سابقه تمدنی در این کشور پر افتخارترین قوم آریایی در تاریخ ایران هستند.

قشقاوی همچنین در خصوص ویژگی های منحصر نقشه ایران اظهار کرد: اگر در راس نقشه ایران آذربایجان سر ایران و قلب آن تهران و اصفهان باشد، بر پایی استوار است که مردم سیستان وبلوچستان حضور دارند و زیبایی این کشور به علت وجود همین اقوام مختلف است.

قشقاوی همچنین از شهرستان بوکان به نام پایتخت نوع دوستی یاد کرد و افزود: بوکان مهاجر پذیرترین شهر آذربایجان غربی است که این موضوع نشان از صلح، دوستی، مردم مداری و سخاوتمندی مردم بوکان دارد.

وی همچنین با اشاره به سوابق بزرگان فرهنگ و ادب شهرستان بوکان، بیان کرد: همه ما باید نویسنده مشهور ایرانی همچون 'عبدالرحمان شرفکندی' مشهور به 'هه ژار' که در شهرستان بوکان متولد شده و موزیسینی چون 'حسن زیرک' را بشناسیم و به جهانیان معرفی کنیم.

حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه برای رونمایی از فرش سفید صلح به شهرستان بوکان سفر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الیاس فتوحی

      این هنر است که عملا نشان می دهد هنر نزد ایرانیان است بس این بائس سر بلندی وافتخار است .وتعامل با فرهنگهای دنیا

    • بدون نام

      والا ایران فقط بلد فرش ببافه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج