۴۴۶۶۵۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری ژاپن به پناهجویان

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش در راستای کمک به پناهجویان و کشورهایی که اقدام به پذیرش جنگ زدگان سوری کرده اند، مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص می دهد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش در راستای کمک به پناهجویان و کشورهایی که اقدام به پذیرش جنگ زدگان سوری کرده اند، مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص می دهد.
شینزو آبه خاطرنشان کرد که توکیو این کمک بیشتر را در چارچوب برنامه توسعه پایدار سازمان ملل تخصیص داده است.
گفتنی است، کمک یاد شده بخشی از مبلغ هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری ژاپن است که از ابتدای سالجاری میلادی قول پرداخت آن به کشورهایی که اقدام به پذیرش جنگ زدگان سوری کرده بودند، داده شده بود.
نخست وزیر ژاپن تصریح کرد که در نشست کابینه در هفته جاری این کمک به تصویب رسیده است و در اختیار پناهجویان قرار خواهد گرفت.
روزنامه ژ‌اپن نیوز از قول وی آورده است که توکیو یا این کمک را مستقیما به پناهجویان اختصاص می دهد و یا در اختیار کشورهایی می گذارد که بیشترین پناهجویان را پذیرا بوده اند.
به گفته نخست وزیر ژاپن، با توجه به آواره شدن شمار زیادی از مردم سوریه و پناهنده شدن آنها به کشورهای دیگر توکیو لازم دیده است کمک های بیشتری به آوارگان جنگی اختصاص دهد.
«آبه» همچنین افزود: ژاپن می خواهد نشان دهد برای مقابله با بحران پناهجویان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و در زمینه کمک رسانی به برنامه توسعه سازمان ملل، پیشرو دیگر کشورهاست و با جامعه بین المللی از نزدیک همکاری می کند.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت که هدف از این کمک مالی این است که آنها با ارتقای نظام و سامانه های مراقبت های بهداشتی، شرایط خوبی را برای پناهندگان از این لحاظ فراهم آورند.

ژاپن کشوری که ۱۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد قول داده است از اکنون تا پنج سال دیگر ۱۵۰ دانشجوی سوری را تقبل کند در صورتی که نروژ با پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر قول پذیرش ۹ هزار نفر را از سوریه داده است.
ژاپن سال گذشته میلادی فقط سه پناهجو را از سوریه قبول کرد اما مرکز خیریه آکسفام انگلیس می گوید که این کشور با توجه به شاخصه های اقتصادی قوی که دارد باید دستکم ۵۰ هزار پناهجو را بپذیرد.
وزارت دادگستری ژاپن نیز در تازه ترین گزارش خود اعتراف کرده است که قانون این کشور برای پناهجویان محدودیت های بسیار زیادی قائل است و احتمال می رود امسال شمار مجموع پناهجویان به ژاپن به 10 هزار نفر برسد.
از میان 60 پناهجوی سوری که درخواست پناهندگی خود را از پنج سال قبل به دولت ژاپن داده اند فقط تاکنون با تقاضای شش نفر موافقت شده است و این افراد هم محدویت های زیاد اجتماعی دارند.
ناظران می گویند که کمک های ژاپن به پناهجویان بخصوص در داخل آن کشور بسیار کمتر از کشورهای دیگر توسعه یافته است و پناهندگان در ژاپن به ندرت قادر به گرفتن امتیاز کار و اقامت خواهند شد.

بسیاری از مردم ژاپن خواستار تسهیل در قوانین ورود مهاجران و پناهندگان به این کشور هستند اما دولت تاکنون تسلیم اعتراضات و انتقادها نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای ول ژاپن

    • بی نام

      ممنون از کشور خوب وبی تملق وخوب ایران بیاموزد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج