۴۴۷۰۹۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نمايندگان تهران همسايه ناطق نوری شدند

اين روزها محور چرخ سياست ايران در لواسان است؛ لواسان پذيراي تاثيرگذاران عرصه سياست و قانونگذاري كشور شده و بزرگان جريان اعتدال كه در راس آنها علي اكبر ناطق نوري است در اين منطقه فعال هستند.

روزنامه آرمان - مطهره شفيعي: اين روزها محور چرخ سياست ايران در لواسان است؛ لواسان پذيراي تاثيرگذاران عرصه سياست و قانونگذاري كشور شده و بزرگان جريان اعتدال كه در راس آنها علي اكبر ناطق نوري است در اين منطقه فعال هستند.
در انتخابات سال ۸۴ اتومبيل‌هايي كه سرنشينانش باهنر و مرحوم عسگراولادي بودند بسيار در منطقه لواسان تردد مي‌كردند؛ چرا كه مي‌خواستند در تصميم‌گيري مهمي شريك شوند. اخيرا هم آرمان در گزارشي آورد كه بزرگان طيف اعتدال جلساتي را در لواسان با محوريت انتخابات سال ۹۶ برگزار مي‌كنند.
اما روز پنجشنبه دفتر ديگري هم لواسان افتتاح شد كه دفتر مجمع نمايندگان استان تهران بود. دفتري كه مي‌توان نام آن را دفتر نمايندگان ليست اميد گذاشت چرا كه نمايندگان تهران همان‌هايي هستند كه در زمان انتخابات مجلس نامشان در يك ليست به نام اميد آمده بود و غير از آنها كانديداي ديگري به نام نماينده تهران به بهارستان راه پيدا نكرد. روز پنجشنبه رئيس فراكسيون اميددر مراسم افتتاح دفتر لواسان تاكيد كرد كه مردم شهرهاي استان تهران تمامي ۳۰ نماينده تهران را بايد نماينده خود بدانند. محمدرضا عارف در افتتاح دفتر مجمع نمايندگان استان تهران در لواسان، گفت: از حضور پر شور مردم در انتخابات اسفند ۹۴ تشكر مي‌كنم و اميدوارم شاهد حضور پرشكوهتري در دو انتخابات مهم ارديبهشت ماه سال آينده هم باشيم.
وي اعتماد كامل مردم به يك ليست در تهران را كاري كارستان توصيف كرد و افزود: اين يك تكليف بر گردن نمايندگان است و مردم هم به برنامه ما راي دادند كه ميثاق ما آن برنامه است. رئيس فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه ارتباط مردم با نمايندگان يك اصل و پيش‌فرض است، گفت: ما در مجمع نمايندگان تهران تصميم‌ گرفتيم كه دفاتر نمايندگي را داير كرده و نمايندگان با يك‌برنامه زماني مشخص در خدمت مردم باشند. وي از مردم خواست كه با مراجعه به اين دفاتر مشكلات خود در امور شغلي، معيشتي، كاري، اجتماعي و... را به نمايندگان خود منتقل كنند و مطمئن باشند كه اين‌ها در مجمع نمايندگان استان تهران مطرح مي‌شود.
عارف خطاب به مسئولان و مردم محلي گفت: شما نه يك نفر كه سي عضو مجمع نمايندگان را بايد نماينده خود بدانيد، ساز جدايي زدن من نمي‌دانم چقدر مقرون به صرفه است اما اين‌طور شما ۳۰ نماينده داريد. وي افزود: در سال ۸۱ شوراي‌عالي امنيت ملي مصوبه‌اي درباره وضعيت آلودگي آب داد و اتفاقا اولين جايي كه در حريم تخريب شد، هتل واريان بود كه متعلق به دولت بود تخريب شد و دولت براي اينكه مردم ناراضي نباشند از خودش شروع كرد و نتيجه خوبي هم داشت و حداقل تا پايان دولت اصلاحات وضعيت آب رودخانه‌هاي جاجرود و كرج سالم بود. عارف با تاكيد بر اينكه هيچ‌قانوني وحي منزل نيست، گفت: مي‌شود بازنگري كرد در قوانين و با اقدامات كارشناسي آنها را تغيير داد. عارف تاكيد كرد كه تمامي۳۰نماينده مجمع استان تهران در زمانبندي‌هاي مشخص در دفاتر حضور خواهند داشت.
اندراحوالات نمايندگان تهران
ليست اميد از همان ابتدا كه به اطلاع جامعه رسيد با گلايه‌هايي همراه بود چرا كه برخي اسامي مندرج در آن نسبتي با جريان اصلاح‌طلبي نداشتند بنابراين اين گمانه وجود داشت كه تعدد سليقه در ليست اميد منجر به رفتارهاي متفاوت در تصميم‌گيري‌هاي مجلس مي‌شود چنانكه اين رفتار در موضوعاتي مانند درخواست استيضاح وزير علوم و يا رفتاري كه با وزير راه شد قابل مشاهده بود. پيش از آن هم در انتخاب رئيس مجلس اگر چه لاريجاني داراي جايگاه معتبري در ميان اصلاح‌طلبان است اما تبليغات فراكسيون اميد براي رياست عارف به جايي نرسيد و عارف به رياست فراكسيون اميد رضايت داد.
اظهارات متفاوت عارف درباره سكوت!
پس از آن هم سكوت او سبب گلايه‌هاي زيادي از سوي اصلاح‌طلبان شد. سكوتي كه تا به امروز از سوي خود عارف يك دليل ثابت براي آن بيان نشده است، چنان‌كه او در شهريور ماه بيان كرد: « گاهي حرف نزدن و سكوت كردن هنر است و مي‌دانم كار سختي است و شخصا هم هزينه‌هاي آن را پرداخت كرده‌ام » اما در آبان اين موضع خود را فراموش‌کرد و بيان داشت:«هيچگاه سكوت نداشته‌ام» اين سكوت عارف در زمان راي به سه وزير پيشنهادي بيش از هر زمان ديگر ملموس بود و اين گمانه مطرح شد كه سكوت رئيس فراكسيون اميد ناشي از گلايه‌هاي او از دكتر روحاني و دولت اوست اما خودش قائل به اين موضوع نيست و صد البته آن حمايت صددرصدي از رئيس‌جمهور را بر زبان نمي‌آورد.
اول دي ماه هم موضع عارف چنين بيان شد:«در انتخابات مجلس دهم عده زيادي از چهره‌هاي برجسته اصلاح‌طلب رد صلاحيت شدند. عده‌اي مي‌گويند چرا عارف سكوت كرده است و من بايد بگويم اگر در چند ماه گذشته فقط صداي عارف شنيده مي‌شد آيا به انحصارطلبي متهم نمي‌شديم؟ در مجلس همه نمايندگان حق مساوي دارند و قرار نيست همه چيز به يك نفر ختم شود و در تصميم‌گيري‌‌هايمان با هم مشورت مي‌كنيم. هر شش نفري كه قرار بود موافق با سه وزير معرفي شده، در مجلس صحبت كنند، خوشبختانه از فراكسيون اميد بود.» بنابراين دلايل عارف درباره سكوتش چند بار و هر بار متفاوت از هم بيان شد. شايد اين تفاوت خود نمونه‌اي از عدم انسجام در فراكسيون اميدداشته باشد كه افتتاح دفتر هم نمي‌تواند اين ويژگي را ايجاد كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انتخا بات نز دیک شده طر فداران اقای کلید ساز باز وعده وحید میدند واقعا شرم نمیکنید با این وضع گه درست کردی برای مردم بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج