۴۴۷۱۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انقلابي بودن يا نبودن، شيوه جديد انتخاباتي اصولگرايان

واقعيت امر اين است كه از زماني كه مساله نامزدي و شركت احمدي ن‍ژاد در انتخابات رياست جمهوري منتفي شد، مي‎توان گفت اصولگرايان مانند كشتي به گل نشسته شدند.

صادق زیبا کلام در قانون نوشت: واقعيت امر اين است كه از زماني كه مساله نامزدي و شركت احمدي ن‍ژاد در انتخابات رياست جمهوري منتفي شد، مي‎توان گفت اصولگرايان مانند كشتي به گل نشسته شدند.
مقصود من اين نيست كه اگر آقاي احمدي ن‍ژاد در انتخابات شركت كرده بودند ايشان پيروز مي شد،خير! حتي اگر ايشان در انتخابات شركت مي‎كردند هم اصولگرايان باز شانسي براي پيروزي نداشتند ولي نكته مهم اين است كه در صورت حضوراحمدي ن‍ژاد، رقابت خيلي جدي مي‎شد و اصولگرايان كمي بيشتر پشت سر ايشان يك دست مي‎شدند. به اضافه اين بايد محبوبيت كاريزمايي وي را نيز اضافه كرد و بدون شك ايشان مي‎توانست بين ده تا پانزده ميليون راي بياورد و مي توانست چالش جدي براي روحاني باشد.
اما از زماني كه با آمدن ايشان مخالفت شد، اصولگرايان مثل يك اتومبيل پنچرشده ايستادند تا ببينند چه بايد كنند. اين روزها اولين و مهم‌ترين بحراني كه اصولگرايان با آن روبه‌رو هستند اين است كه چه كسي به عنوان نامزد اصولگرايان بايد در ارديبهشت ۹۶ مقابل روحاني بايستد.در حال‌حاضر از عزت ا... ضرغامي، باهنر، بذرپاش، جليلي، قاليباف و علي لاريجاني صحبت شده و يك سري افراد كه در جايگاه‎هاي بعدي مطرح هستند، خود اين ليست كه يك سر آن ختم به تندروهايي نظير بذرپاش و سر ديگر آن به افراد ميانه‌رو مثل ضرغامي ختم مي شود و در اين ميان نيز نام افرادي همچون قاليباف حضور دارد و همين موضوع، بيانگر آشفتگي اصولگرايان است.

اصولگرايان با توجه به اينكه كمتر از پنج ماه به انتخابات مانده، به هيچ وجه آمادگي خوبي براي حضور در انتخابات ندارند. در عين حال به شكل ديگري با حمله همه‌جانبه و بي‎پروا به دولت آقاي روحاني و تخريب سعي دارند اهداف انتخاباتي خود را پيش ببرند. مساله برجام بيشترين حجم انتقادات را به خود اختصاص داده و اصولگرايان اميدوارند از اين طريق نتيجه‌اي حاصل كنند كه روحاني نتواند در ميان افكار عمومي از نتيجه توافقات هسته‌اي استفاده تبليغاتي كند و از اين راه با تحت فشار قرار دادن وي، مانع از افزايش آراي رييس جمهور شونداما به نظر مي‎رسد اين راهكار نتواند براي اصولگرايان موثر باشد.
موضوع ديگري كه اصولگرايان روي آن دست گذاشته‌اند، بحث انقلابي بودن و نبودن و يا انقلابي اصيل و غير اصيل و كليدواژه‎هاي اين‌چنيني است كه در ادامه آن را مطرح خواهند كرد. براي مثال مي‌گويند روحاني انقلابي نيست و بذرپاش، قاليباف و يا جليلي انقلابي هستند! برخي از افراطيون اصولگرا حتي حاضرند تا آنجا پيش بروند كه بتوانند با زير سوال بردن عملكرد روحاني در برجام، عدم صلاحيت براي وي بگيرند. چون اصولگرايان متوجه شده‌اند كه در شرايط طبيعي و برابر، هيچ شانسي براي موفقيت در رقابت ندارند.فايده انتخابات مجلس شوراي اسلامي 94 اين بود كه نشان داد محبوبيت اصولگرايان از بيست و چهار خرداد 92 هم‌كمتر شده است و اصولگرايان به اين نتيجه رسيده‎اند كه در صورت برگزاري انتخابات آزاد، هيچ‌گاه نمي‎توانند نامزد خود را وارد پاستور كنند

بنابراين دست به تخريب جناح مخالف خود زده‌اند كه در نهايت، به هيچ‌گونه موفقيتي دست پيدا نخواهند كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج