۴۴۷۲۹۹
۵ نظر
۶۲۹۵
۵ نظر
۶۲۹۵
پ

خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

نیروهای ویژه در سراسر جهان به عنوان نخبه های جنگ شناخته می شوند؛ هر کشور بنا بر نیازهای امنیتی خود دسته هایی کوچک از ارتش و یا پلیس خود را به طور خاص تربیت کرده و امکاناتی منحصر به فرد را در اختیار آنها قرار می دهد.

مجله سخت افزار - امیرحسین آریایی: در این مطلب ۱۰ مورد از برترین و خطرناک ترین نیروهای ویژه های جهان به انتخاب مجموعه "Therichest" را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

نیروهای ویژه در سراسر جهان به عنوان نخبه های جنگ شناخته می شوند؛ هر کشور بنا بر نیازهای امنیتی خود دسته هایی کوچک از ارتش و یا پلیس خود را به طور خاص تربیت کرده و امکاناتی منحصر به فرد را در اختیار آنها قرار می دهد.
این نیروها نیز با توجه به وضعیت امنیتی و سیاسی در هر کشور وظایفی ویژه را بر عهده دارند. سرعت واکنش آنها بسیار بالا بوده و مدت های زیادی را برای نبردهای مدرن آموزش دیده اند. از جلوگیری از شورش ها گرفته تا نبردهای نا برابر از جمله وظایف آنها تلقی می گردد. در ایران عزیز نیز نیروهای ویژه از جمله کلاه سبز های ارتش (تیپ 65 نوهد) و پاد وحشت (NOPO) در حال خدمت رسانی به مردم عزیز هستند. کارنامه ی هر دو نیرو بسیار درخشان و بدون هیچ شکستی است.

۱۰. نیروهای GIGN فرانسه

نیروهای GIGN از جمله قدیمی ترین نیروهای ویژه در اروپا هستند. به طور حتم نشانه هایی از آنها را در بازی کانتراستریک مشاهده کرده اید. نیروهای GIGN از جمله زیرشاخه های ژاندارمری فرانسه هستند و دلیل ایجاد آنها حوادث تلخ در المپیک ۱۹۷۲ و شورش در زندانی بود که تمامی گروگان های آن به قتل رسیدند.
این نیروها تا به امروز جان حداقل ۴۰۰ انسان را در عملیات های گروگانگیری نجات داده اند و از جمله دیگر نبردهای مهم GIGN می توان به رهایی کودکان در جریان گروگانگیری جیبوتی، دستگیری مجرمان جنگی بوسنی، مبارزه با دزدان دریایی سومالی و نجات گروگان های پرواز هواپیمایی فرانسه در سال ۱۹۹۴ در مارسی اشاره کرد. این نیروها با هدف جلوگیری از گروگانگیری، اسکورت مجرمان خطرناک و درگیری های مشابه آموزش دیده اند. GIGN از جمله بزرگترین نیروهای ویژه در اروپا است.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

9. نیروهای SSG پاکستان

کشور پاکستان نیز همواره آبستن حوادث تروریستی است. از سوی دیگر این کشور با دو تن از همسایگان خود نیز روابطی نه چندان دوستانه دارد. پاکستان به دلیل داشتن بمب های هسته ای از سامانه های امنیتی و ضد شورش قدرتمند برخوردار است. با وجود آنکه حوادث تروریستی بسیاری در این کشور روی می دهد، اما کمتر نشانی از عملیات های موفق ارتش و نیروهای ویژه در آنها دیده می شود. با این وجود SSG در لیست 10 نیروی خطرناک جهان قرار دارد. این نیروها در سال 1956 تشکیل شدند و آرایش آنها بر اساس الگو برداری و آموزش نیروهای SAS انگلستان و نیروهای ویژه آمریکا بود.
در 9 ماه آموزش اولیه تنها 1 نفر از هر 4 نفر برای خدمت در این نیرو انتخاب می شوند و مبارزه با دست خالی و فیزیک قدرتمند از جمله مهمترین پارامترهای انتخاب نیروهای این دسته است. این نیروها برای شرایط ویژه ی این کشور آموزش دیده اند. به عنوان مثال نبرد در صحرا، کوهستان و شرایط فیزیکی خاص.
ادعا شده است که برخی از این نیروها در افغانستان و در کنار مجاهدان بر علیه شوروی جنگیده اند. اخیرا SSG تمرکز اصلی خود را بر روی نبردهای تروریستی نهاده است. عملیات های گروناگیری مانند حمله به آکادمی پلیس در لاهور، سال 2009. تا کنون چندین گروگانگیری در مناطق نظامی پاکستان روی داده است.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

8. نیروهای Sayeret Matkal اسرائیل

تمرکز اصلی این دسته بر روی رهایی گروگان در خارج از اسرائیل است. این نیروها در سال 1957 برای پر کردن یک خلاء در نیروهای ارتش این کشور تاسیس شد. انتخاب نیروهای این دسته بر اساس فیزیک بدنی و هوش فکری بالا است. نامزدهای Sayeret Matkal به مدت هجده ماه در آموزش های سخت مانند پیاده نظام، چتربازی، مبارزه با تروریسم و آموزش های شناسایی شرکت می کنند. این نیروها در جریان عملیات رهایی اوگاندا به شهرت رسیدند. در این عملیات تمامی گروگان ها آزاد شدند.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

۷. نیروهای EKO-Cobra اتریش

پس از حملات تروریستی در جریان المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، اتریش نیز دسته ی EKO-Cobra را ایجاد کرد. در این دسته نزدیک به ۴۵۰ مرد به خدمت گرفته شدند و آنها از نیروهای فدرال اتریش هستند. آموزش های آنها شامل یادگیری زبان های دیگر، تیراندازی دقیق و آموزش های تاکتیکی تجاوز است. تنها تعداد معدودی از نیروهای داوطلب پس از گذراندن تست های روحی روانی و جسمی سخت به کبری وارد می شوند. برخی از آنها آموزش هایی مانند غواصی، مواد منفجره خاص و چتربازی را نیز پشت سر می گذارند.
رهایی گروگان ها از زندان گراتس و پایان دادن به هواپیماربایی در سال ۱۹۹۶ توسط تنها ۴ عضو از کماندوهای EKO-Cobra از جمله پیروزی های مهم این نیرو است. اتریش از جمله کشورهایی است که در مسابقات ارتش همواره مقام آور بوده است.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

6. نیروهای Delta Force آمریکا

نیروی دلتا، یک یگان ضد تروریسم در ارتش ایالات متحده است که زیر نظر فرماندهی مشترک عملیات ویژه (JSOC) قرار دارد. نیروی دلتا در سال ۱۹۷۷ ایجاد شد. اعضای نیروی دلتا مهارت‌های ویژه در زمینه ضد شورش، تاکتیک‌های یگان کوچک و تکنیک‌های گوناگون نفوذ دارند. آموزش اولیه این نیروها توسط نیروهای ویژه هوابرد انگلیس انجام شد و از آن پس این نیرو کار خود را به طور مستقل آغاز کرد. این نیروها در نبردهای بسیاری شرکت کرده و دارای تجارب بسیاری هستند.
از جمله آنها می توان به گروگانگیری در خطوط هوایی خاورمیانه - کویت، نهدام گروهی از کمونیست‌ها در ویتنام، رهایی گروهی از گروگان‌های آمریکایی که در پاناما اسیر شده بودند، انهدام کامل یک سایت موشکی و مرکز راداری در شمال عراق و ترور یکی از سران القاعده به نام محمد فرح در موگادیشو. این نیروها هم اینک در عراق و افغانستان مشغول به خدمت هستند. حداقل سن ورود به نیروهای دلتا فورس 21 سال است و آنها در مرحله آموزش قرار می گیرند. این دوره آموزشی 6 ماه به طول می انجامد و جالب است بدانید که از بسیاری از عملیات های این نیرو اطلاعات چندانی در دست نبوده و برخی از آنها کاملا مخفیانه است.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

۵. نیروهای JTF۲ کانادا

کانادا کشوری نسبتا آرام و بدون حاشیه است؛ با این وجود شرایط بحرانی برای تمامی جهان وجود دارد. این نیروها در سال ۱۹۹۳ ایجاد شدند و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا، کار مشترک خود با واحد ضد تروریسم را آغاز کردند. از جمله فعالیت های این نیرو می توان به اسکورت نیروهای مهم ارتش در افغانستان، هدف گیری تک تیراندازان در بوسنی، تامین امنیت در حوادث ورزش های زمستانی سال ۲۰۱۰، جلوگیری از حوادث تروریستی به صورت مخفیانه در خارج از خاک کانادا، نجات گروگان در عراق و... اشاره کرد. اطلاعات این نیروها به حدی محرمانه است که در زمان درگیری در افغانستان نخست وزیر آگاه نبود. آنها با نیروهای ویژه ایالات متحده نیز همکاری مستقیم دارند. نیروهای JTF۲ برترین نیروهای ویژه کانادا هستند.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

4. نیروهای Alpha Group روسیه

نیروهای آلفا در کشور روسیه فعال هستند. تاسیس آنها به اواسط دهه 1970 باز می گردد؛ این نیروها پس از هجوم به کاخ ریاست جمهوری افغانستان به شهرت رسیدند. پس از این کشتار آنها در سال 1985 به یک گروه در بیروت حمله کرده و سعی در نجات دیپلمات های شوروی داشتند. برخی منابع از حمله این نیروها به بستگان گروگان گیرها اشاره کرده اند. این نیروها در جریان عملیات هایی مانند تئاتر مسکو در سال 2002 و مدرسه بسلان در سال 2004 حضور داشتند. هدف اصلی این نیروها در آزاد سازی گروگان، عملیات های خارج از کشور، مبارزه با باند های مافیایی بزرگ، مبارزه با پولشویی و... است.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

شماره ۳ نیروهای Shayetet ۱۳ اسرائیل

سومین نیروی خطرناک انتخابی از لیست Therichest، شایتت است. این نیرو با نیروهای دریایی اسرائیل در ارتباط است و یکی از مطرح ترین نیروهای ویژه در جهان است. از آنجایی که اسرائیل همواره در نبرد به سر می برد، نیروهای ویژه آن نیز یکی از پر عملیات ترین نیروهای ویژه در جهان هستند. این نیروها در سال ۱۹۴۸ تاسیس شدند. وظیفه اصلی Shayetet ۱۳ در زمینه های مبارزه با تروریسم، جمع آوری اطلاعات پیش از حمله و انجام زیرساخت های درگیری است.
این نیروها به مدت ۲۰ ماه در یک دوره آموزشی شرکت می کنند و جنگ زیر آب، تخریب، چتربازی، رهایی گروگان، عملیات در تاریکی شب و تاریکی مطلق، درگیری با سلاح سرد و ...را آموزش می بینند. حمله به یک کشتی و تصرف آن از جمله آموزش های آنها است. این نیروها پس از حمله به المپیک ۱۹۷۲ به ردیابی مسئولان این حمله پرداخته و آنها را از بین بردند.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

شماره 2 نیروهای Navy SEALs آمریکا

نیروهای سیل از جمله برترین های جهان هستند که به خشونت بالا در کنار استقامت معروف هستند. این نیروها در سال 1962 آغاز به کار کردند و یکی از مهمترین ماموریت های آنها در سال 2011 و با کشتن اسامه بن لادن رهبر القاعده صورت گرفت. آموزش اصلی این نیروها به مدت 1 سال به طول می انجامد و بسیاری از آنها حتی در روزهای نخست از این آموزش حذف می شوند. برخی معتقدند که نیروهای Navy SEALs سخت ترین آموزش های جهان را از نظر فیزیکی خواهند دید.
آنها از نظر جسمی یکی از بی نظیر ترین های جهان هستند. در تاریخ ۱ مه (۲ مه به ساعت محلی پاکستان) ۲۰۱۱ میلادی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تیم ششم از یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در ابیت آباد پاکستان کشته‌اند. بنا به گفته مقامات رسمی ایلات متحده، این عملیات توسط ۲۰-۲۵ سرباز یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تحت فرماندگی ستاد مشترک عملیات ویژه و با همکاری سیا انجام پذیرفت. این نیروها وظیفه حملات دریایی ضربتی، عملیات‌های پنهانی و مخفی در عمق خاک دشمن و قابلیت حملات هم‌زمان را دارند.
خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!

شماره ۱ نیروهای SAS انگلستان

و در نهایت آخرین انتخاب از لیست مجموعه Therichest به یکی از برترین و معروف ترین نیروهای جهان اختصاص داد. نیروهای SAS در جریان جنگ جهانی دوم آغاز به کار کردند. S.A.S مخفف سرویس هوایی ویژه Special Air Service واحد نیروهای ویژه ارتش بریتانیا است که در ۱۰ خرداد ۱۳۲۰ خورشیدی تشکیل شد.
این نیرو به عنوان یکی از الگو های نیرو های ویژه برای سایر کشور ها تلقی می‌شود. وظایف این نیرو شامل مبارزه با تروریسم, عملیات شناسایی و مبارزه با گروگانگیری است. آموزش های این نیرو بسیار سخت است؛ به عنوان مثال پیاده روی طولانی مدت به تنهایی با آذوقه کم، زنده ماندن در شرایط سخت، بازجویی ۳۶ ساعته، تحمل درد و شکنجه، شنا کردن های طولانی مدت و چتربازی در شرایط غیر عادی از جمله آنها هستند.

خطرناک ترین نیروهای ویژه جهان را بشناسید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    • بدون نام

      ایران کوش

    • بدون نام

      پس ایران چی
      نههههههههه
      نامردا

    • هادی

      داداشی ایران احتیاجی نداره که توی این آمارا باشه کله جهان میدونن که نیروی ویژه نوهد و نوپو یکی از نامی ترین نیروهای ویژه جهانن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستان عزیز اون SAS انگلستانی که بالا می بینی اولین نیروی ویژه جهانه اگر اون نبود باز نوپو و اون نوهد جونت بود تازه این ها که فقط ضد تروریست نیستند این توی جنگم شرکت دارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج