۴۴۷۳۹۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

طنز؛ دستورالعمل‌ های اینستاگرامی

احسان بهرام غفاری در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

راه‌های متعددی برای جذب مخاطب در این شبکه اشتراک عکس وجود دارد که با کمی ذوق و البته سیاست و درایت می‌توانید خود را محبوب دل دیگران کرده و از لایک بسیار برخوردار شوید.

قصد ما در این مطلب، نشان دادن این راه‌ها به شماست که با رعایت آن می‌توانید تا چند K مخاطب فعال جذب کرده و به صفحه خود رونق ببخشید.

از عکس پروفایل شروع می‌کنیم. اگر شما را مغازه فرض کنیم، عکس پروفایل بسان ویترین شماست. پس هرچه ویترین قشنگ‌تر باشد، مشتری بیشتری داخل می‌آید. به این منظور، سعی کنید عکس از چشم خود و یا چیزی فراتر از خود بگذارید.

پسر و دختر هم ندارد، جوری از خودتان عکس بگذارید که مژه‌هایتان مثل کاراکترهای کارتون‌های والت‌دیزنی باشد. در توضیحات صفحه‌تان حتما به ماه تولد اشاره کرده و دورش مقدار متنابهی قلب، روبان، بطری آب معدنی در حال تکان دادن و جرقه بگذارید.

این آیتم‌ها معمولا به‌صورت سیاه‌و‌سفید در دسترس است. از آن‌جایی‌که آریایی جماعت انگیزه‌هایش با محدودیت‌ها شکوفا می‌شود، حتما به این نکته اشاره کنید که «دایرکت=بلاک». همچنین در توضیحات خودتان به همه چیز اشاره کنید.

به‌طور مثال:

داراب گرفمی‌باجلان

متولد مرداد

اگر عشق همینه، اگر زندگی اینه، نمی‌خوام چشمام دنیا رو ببینه

دانشجوی کاردانی شبانه برق، مدل، عکاس، گرافیست، آشنا با پیانو، عاشق ترانه‌های قدیمی، متنفر از دورویی، تزویر، عاشق پاییز، پا در شن‌های ساحل، دستت را بده به من، همراه شو عزیز.

اما در بخش عکس، هر چیزی که بازتابی از خود دارد بهترین وسیله برای عکس گرفتن شماست. فرقی نمی‌کند آینه آسانسور محل کارتان باشد، یا پشت سینی. بازتاب خود را در آن عکاسی کنید و به نمایش عمومی بگذارید.

در کویر حتما به هوا بپرید یا در بین رمل‌ها سرسره بروید. ریختن شن در هوا هم جواب می‌دهد و به هنری‌تر شدن عکس شما کمک فراوانی می‌کند. از هر چه می‌خورید عکس بگیرید. ته لیوان چای، سیب گاز زده، نصفه کیک، قهوه ماسیده دور فنجان، قاشق چرب قرمه‌سبزی و... این‌ها نشان از زنده بودن و به‌روز بودن شما دارد. اما به یاد داشته باشید که این عکس‌ها حتما باید کلوزآپ باشد. یعنی جوری از فنجان قهوه عکاسی کنید که انگار دم دیگ ایستاده‌اید.

پاها هم خیلی مهم هستند. باز هم به شکل کلوزآپ دائم از کفش‌های خود که روی سطوح مختلف ایستاده‌اید عکاسی کنید. کپشن عکس هم خیلی مهم است و باید با کمی سیاست، آن‌را انتخاب کنید.

مثلا وقتی عکس از پای با جوراب خود داخل دمپایی لاانگشتی می‌گذارید، پایینش شعری از نزار قبانی بگذارید. برای عکس‌های بازتابی یا همان عکس‌های آینه‌ای، یغما گلرویی، سخنان نلسون ماندلا و باباچاهی جواب می‌دهد.

برای عکس‌های کویر و دم شمشادی حتما از آدم‌های لایت‌تری مانند احمدرضا احمدی استفاده کنید و برای عکس‌های کافه‌ای‌تان، مولانا بهترین گزینه است.

رمز موفقیت شما به‌روز بودن شماست. اخبار را دنبال کنید تا همیشه به‌روز باشید. مثلا وقتی می‌خواهید عکس روی سینی نشسته خود را که دارید از تپه برفی پایین می‌آیید را به اشتراک بگذارید، حتما پایینش قید کنید: نه به شهرزاد، افشین پرورش، بیا تا رگامو تو خونت بریزم، بین خطوط برانیم، سایپا کیفیتت را!

در پایان این نکته را فراموش نکنید که عکس شما می‌تواند فراتر از مرزها برود، پس از عنصر مهمی به‌نام هشتگ استفاده کنید.

پس اگر عکس بخشی از گرم‌کن خود را کنار دمبل‌های باشگاه منطقه بیست و دو منتشر کردید، به این فکر نکنید که این عکس فقط مخاطب داخلی دارد.

محمدعلی کلی، مایک تایسون، مایکل جردن، مسی، بچه‌های قیطریه و فرجام، کلوپ صخره‌نوردان سیدنی، خانه هنرمندان، باتیستوتا، پاستای پاسداران، خانه پنیر قرچک، شیرزنان ایران‌زمین، سازمان محیط‌زیست، فیلا، فیلادلفیا، حسین تهی، متالیکا، جواد ظریف و... همگی می‌توانند در عکس شما حضور پیدا کرده و با یک هشتگ، خود را جهانی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معرکه بود عالی عالی از ته دل خندیدم ... مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج