۴۴۷۴۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تحلیل روزنامه روسی از نشست سه‌ جانبه سوریه

یک روزنامه روسی مدعی شده است که روسیه جایگاه امپریالیستی آمریکا در منطقه خاورمیانه را با همه نام و ننگش به دست آورده است و برگزاری نشست سه جانبه برای سوریه نشانه خداحافظی با قدرت هژمون آمریکا در منطقه بود.

خبرآنلاین: یک روزنامه روسی مدعی شده است که روسیه جایگاه امپریالیستی آمریکا در منطقه خاورمیانه را با همه نام و ننگش به دست آورده است و برگزاری نشست سه جانبه برای سوریه نشانه خداحافظی با قدرت هژمون آمریکا در منطقه بود.

به گزارش روزنامه نزاویسیمایا وزارت امور خارجه آمریکا نمی‌خواهد قبول کند که مذاکرات سه جانبه ایران، روسيه و ترکیه نشانه از دست رفتن جایگاه برتر ایالات متحده در خاورمیانه است.

اما بنظر روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا، تردیدی نیست که روسيه امروز جایگاه اول را در منطقه خاورمیانه احراز می‌کند.

این روزنامه ضمناً خاطر نشان می‌کند برتری روسيه در منطقه جنبه دیگری هم دارد. امروز روسيه با احراز جایگاه آمریکا ناخواسته نظر مردم منطقه در مورد آمریکا به عنوان "قدرت امپریالیستی بیگانه در جنگ با مسلمانان و اسلام" را هم به دوش کشیده است. نشریه نوشته است قتل سفیر روسيه در آنکارا بهترین شاهد این واقعیت است.

هرچند نیکولای کوژانوف کارمند برنامه روسی اورآسیایی مرکز "چتم هاوس" (Chatham House) خاطر نشان می‌کند: نمی‌شود در مورد موضع سنی‌ها نسبت به روسيه اغراق کرد. خاورمیانه فقط به سنی و شیعه تقسیم نمي‌شود. صحبت از رویارویی روسيه با جهان سنی موجه نخواهد بود. بجای این مي‌شود از موضع برخی گروهها و کشورها نسبت به روسيه سخن راند.

آلکساندر ایگناتنکو رئیس انستیتوی مذهب و سیاست بنوبه خود گفت بروز ساختار سهجانبه روسيه، ایران و ترکیه نشان می‌دهد مسکو در امور خاورمیانه نقش برجسته ایفا می‌کند. بنظر وی روسيه و ترکیه هسته این اتحاد شکننده را تشکیل می‌دهند. این دو کشور می‌توانند فرمول معین حل بحران حلب را پیدا کنند که سپس می‌تواند به فرمول حل کل بحران سوریه تبدیل شود.

از ابتدا در نظر بود روسيه و ترکیه به شکل دوجانبه مسئله سوریه را "کارگردانی" کنند. ولی تهران هر کاری کرد تا از تحقق طرح روسيه و ترکیه جلوگیری کند و حتی کاروان گروههای سنی در حال خروج از حلب را به گلوله بست.

ایران به واسطه این اقدام و همچنین برخی دیگر عملیات شرکت خود در نشست روسيه و ترکیه را تحمیل کرد و آن را به گروه سهجانبه تبدیل کرد. دیگر کشورهای بیرن افتاده از محدوده این گروه چون عربستان سعودی و قطر به تشکیل آن واکنش فوق العاده منفی نشان دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج