جاباما
۴۴۷۵۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دریافت ۸ نوع عوارض گمرکی از سیگار وارداتی!

بر اساس قوانین صادرات و واردات ایران، واردات سیگار مشمول هشت نوع حقوق ورودی و عوارض گمرکی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس قوانین صادرات و واردات ایران، واردات سیگار مشمول هشت نوع حقوق ورودی و عوارض گمرکی می‌شود.

چندی پیش مسعود کرباسیان، رئیس‌ کل گمرک در خصوص دریافت حقوق و عوارض متعدد از واردات سیگار به انتقاد از این نحوه اجرا پرداخت و گفت: می‌توان گفت بودجه ما معتاد به دخانیات است، چون اگر سیگار نبود از کجا می‌خواستیم بودجه را تامین کنیم. پس باید کاری کنیم سیگار وارد شود که پول دربیاوریم!

وی همچنین پیشنهاد کرده بود که به جای دریافت حقوق و عوارض متعدد از واردات یک کالا همه آن‌ها را به صورت یک‌جا به عنوان یک حقوق ورودی دریافت کنند.

در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد که طبق مقررات صادرات و واردات هشت نوع عوارض و حقوق گمرکی از واردات سیگار اخذ می‌شود.

حقوق گمرکی واردات سیگار بر اساس جداول کتاب مقررات صادرات و واردات پنج درصد ارزش سیف (ارزش در بندر مبدا با احتساب هزینه حمل و بیمه) است. سود بازرگانی واردات سیگار بر اساس مندرجات ذیل یادداشت فصل ۲۴ کتاب مقررات صادرات و واردات ۲۰ درصد ارزش فوب (ارزش در بندر مبدا) است.

واردات سیگار مشمول ۴۰ درصد عوارض بر اساس ردیف درآمدی ۱۶۰۱۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ است.

بر اساس ردیف درآمدی ۱۶۰۱۵۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ واردات هر نخ سیگار مشمول ۵۰۰ ریال عوارض است. واردکنندگان سیگار باید بر اساس ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ به ازای هر نخ ۲۰ ریال عوارض پرداخت کنند.

بر اساس ماده ۱۶۳ قانون امور گمرکی به میزان نیم درصد از حقوق ورودی به عنوان عوارض هلال احمر از واردات سیگار دریافت می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده واردات سیگار بر اساس ماده ۱۶ مالیات بر ارزش افزوده ۱۲ درصد است که از ارزش سیف به علاوه حقوق ورودی دریافت می‌شود.

بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده از واردات سیگار سه درصد عوارض شهرداری دریافت می‌شود که مبنای محاسبه آن ارزش سیف به علاوه حقوق ورودی است.

به این ترتیب واردکنندگان سیگار باید به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد از ارزش سیف را صرف پرداخت حقوق و عوارض گمرکی کنند و از سوی دیگر به ازای واردات هر نخ سیگار ۵۲۰ ریال عوارض هم بپردازند.

مسئولان گمرک معتقدند که دولت می‌تواند تمامی این حقوق و عوارض را تحت عنوان یک عوارض واحد از واردکننده دریافت کند و پس از آن درآمد مربوطه را به بخش‌های مذکور اختصاص دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج