۴۴۷۶۴۱
۳۵ نظر
۵۰۰۸
۳۵ نظر
۵۰۰۸
پ

تنبیه بدنی دانش‌آموزان با شیلنگ!

مدیر مدرسه ابتدای شهید شیرودی حبیب آباد به دنبال عدم انجام تکالیف دانش آموزان یک کلاس آن ها را با استفاده از شیلنگ تنبیه بدنی کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر مدرسه ابتدای شهید شیرودی حبیب آباد به دنبال عدم انجام تکالیف دانش آموزان یک کلاس آن ها را با استفاده از شیلنگ تنبیه بدنی کرد.

بیش از ۱۳ دهه از بسته شدن مکتب‌خانه‌ها و چشیدن طعم ترکه برخی از معلمان در کشور می‌گذرد و این در حالی است که هنوز در گوشه و کنار کشور و در مدارس مناطق دور افتاده و نزدیک اخبار حاکی از کتک زدن و تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان و مدیران مدارس است.

این اتفاق با تاکید بر اینکه با ورود حراست اداره آموزش و پرورش برخوار پرونده این اتفاق در دست بررسی است، اقدام این مدیر خلاف مقررات بوده است و بر اساس قانون با وی برخورد خواهد شد.

در این راستا می‌توان به تنبیه بدنی دانش آموزان یک کلاس در دبستان « شهید شیرودی» شهرستان برخوار و در شهر حبیب آباد اشاره کرد که مدیر مدرسه به دنبال درخواست معلم و به دلیل عدم انجام تکالیف، دانش آموزان را تنبیه بدنی کرده است.

این اتفاق که در هفته گذشته رخ داده است و زمینه نارضایتی والدین دانش آموزان را به همراه داشته است و در نهایت با اعلام شکایت از این مدیر، موضوع به اداره آموزش و پرورش برخوار گزارش شده است.

مدیر این مدرسه، به گفته شاهدان عینی بدن ۲۰ دانش آموز از ۲۹ دانش آموزان این کلاس را تنبه کرده است و والدین خواستار پیگیری و رسیدگی به این نوع رفتار شده‌اند.

برخورد قانونی با مدیر متخلف در دستور کار است

در این راستا علی بابایی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این اتفاق با تاکید بر اینکه با ورود حراست اداره آموزش و پرورش برخوار پرونده این اتفاق در دست بررسی است، اظهار داشت: اقدام این مدیر خلاف مقررات بوده است و بر اساس قانون با وی برخورد خواهد شد.

وی به سابقه ۲۰ ساله این مدیر در آموزش و پرورش و شهر حبیب آباد اشاره کرد و افزود: این مدیر سابقه طولانی دارد و تاکنون مورد تنبیه بدنی از وی گزارش نشده بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برخوار با بیان اینکه بخش نامه ممنوعیت تنبیه بدنی به همه مدارس شهرستان ابلاغ شده است، ادامه داد: ما در این حوزه با همه مدیران و معلمان مدارس اتمام حجت کرده‌ایم و قوانین را به آنها یادآوری کرده‌ایم.

این نوع رفتار قابل توجیه نیست

وی با بیان اینکه معلم این دانش آموزان به دلیل عدم انجام تکالیف والدین دانش آموزان را احضار کرده و پس از به نتیجه نرسیدن، از مدیر درخواست برخورد با دانش آموزان را داشته است، اضافه کرد: اقدام مدیر خلاف مقررات است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بابایی که معتقد است مدیر این مدرسه فردی رئوف و پیگیر در راستای حل مشکلات مدرسه بوده است، بیان داشت: برخورد قانونی با این مدیر خاطی در صورت اثبات تنبیه بدنی بدون اغماض انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: چنانچه والدین مواردی مشابه از سوی فرزندانشان در خصوص تنبیه بدنی را مشاهده و یا دریافت کردند برای پیگیری به اداره آموزش و پرورش اعلام کنند.

در این راستا باید توجه داشته باشیم که اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در نحوه برخورد با دانش آموزان به ویژه در حوزه تنبیه بدنی باید مورد توجه ویژه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد و امید است همانطور که در مواردی از قبیل تنبیه بدنی دانش آموز معلول لرستانی و تنبیه بدنی دانش آموزان بمپوری که منجر به استعفای مدیر، تعلیق مدیر مدرسه و برخورد قضایی با معلم خاطی شد برخورد با مدیر مدرسه خاطی حبیب آبادی نیز به خوبی صورت گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه ما دهه شصتی ها کم کتک خوردیم؟! ی مشت معلم لیسواد و عقده ای بودن.ی بچه درسخون بودم ولی هنوزم ازشون تنفر دارم

    • علی

      در جامعه ای که خشونت حاکم باشد تنبیه بدنی از ملزومات کار اموزش است و دانش اموز نرمش و محبت را مورد سوء استفاده قرار میدهد

    • بدون نام

      کسی موافق تنبیه بدنی نیست ولی سوال اینجاست ما که در دوران تنبیه درس خواندیم موفقتریم یا بچه های لوس و از خود راضی و بی مسیولیت امروزی؟

    • سعید

      یابا دیگه ایقد مته به خشخاش نذارید به خدا جوب وفلک اون قدیم ها بود که خیلی ها رو ادب میکرد و به جای رسوند الان بعضی از دانش آموزا هستن که معلم رو میگیرن زیر مشت ولگد ویا توهین میکنن وهیچ ترس وعبای ندارن یه طرفه به قاضی نریم

    • کرامت

      ایراد از پدر و مادره اگه من بودم با شلنگ تو سر و صورت اون معلم نما میزدم تا آدم بشه

    • عنقا

      آخه آدم یک تکلیف انجام نده کتک بخوره چه معنی داره چه آدمایی پیدامیشن

    • بدون نام

      ها والا دهه شصتیا بدبختا
      منکه تکالیفمو مینوشتم ولی وقتی تو سر و کله بقیه میزد
      من ازترس می مُردم
      خدا ازشون نگذره

    • سامان

      توجیه فایده نداره باید مدیر بی ادب مدرسه تعلیق و لغو ابلاغ بشه تا درس عبرت براش بشه والدین دانش آموزان بایدبدون انفاق گواهی پزشکی قانونی بگیرن و شکایت کنن تا این مدیر حساب کار دستش بیاد

    • بدون نام

      غلت کردن چه حقی دارن بچه مگه............می زنیش

    • بدون نام

      پدر مادرا نگزارید بچه هاتون از معلم کتک بخورند

    • بدون نام

      اساتید معظم که ادعاشون میشه بفرمایند راهکار مواجهه و مقابله با دانش اموزی که براحتی توهین میکنه و الفاظ ....بکار میبره،چی هست؟؟

    • دوست

      سلام.منم دهه شصتیم.هیچ وقت یادم نمیاد کتک خورده باشم.طفلی خواهرم با من بود یه بار کتک مفصلی خورد از معلم کلاس اولش.همیشه میگه اون لحطه هیچ وقت از یادم نمیره.

    • بدون نام

      اقاجون تنبیه بدنی از وقتی خاتمی رییس جمهور شد ممنوع شد نه 13 دهه قبل!!! شما یا خوابی یا اصلا ایران نبودی یا داری لاف میزنی! من خودم دانش اموز دهه شصتم و خط کش و شیلنگ و ... چیزای عادی بود اون هم تو تهران نه دوقوزاباد!!!

    • اریا

      تو این تیتررا زدی کاش شجاعت کارهای دیگه را هم داشتی کاش میتونستی فسادهای مختلف را هم می نوشتی نجومیها معرفی میکردی رابطه ها و پارتی بازی هرمینوشتی معلومه دیوار کوتاه تراز فرهنگیان پیدا نکردی کاش دوساعت سر یه کلاس حاضر بشی ببینم بازم تیتر میزنی اره شجاعت شما در همین حده انتظار بیشتر ازتون نمیره

    • اریا

      کرامت
      تو خودتو جم کن از مادر نزاییده رو معلم دست بلند کنه ........

    • ریحانی

      متاسفانه از زمانی که تنبیه بدنی و مردودی ونمره دادن از فهرست آموزش وپرورش حذ ف شد بیسوادی دانش آموزان بیداد میکند

    • بدون نام

      عنقا وکرامت این جواب شماست /شما معلم بودین چیکار میکردین

    • بدون نام

      آقای مدیر ومعلم چرا با آبروی خود بازی میکنید ولش کنید بگذار برند گورستان خواندن چه بهتر نخواندن به درک دلسوزی این کار ها رو میاره

    • سیاووش

      معلوم نیست این مدیر و معلم ها،چطور بشری هستند،هم پول اضافی از مردم میگیرند و هم کتک میزنند،هیچ کسی هم رسیدگی نمیکنه

    • عنقا

      قابل توجه بدون نام 18.48 دقیقه من اگر معلم بودم میگفتم یه دفعه که اشکال نداره ولی معلم نیستم اینم جوابتون اگه دیدی بدون که من جوابتونو دادم موفق باشید ولی مدیر معلم اون مدرسه باید تعلیق بشه

    • مذیر

      خانواده توقع دارند که معلم معجزه کنه بچه بی انگیزه را به زور میفرستن مدرسه میشه بلای جان معلم و مدیر حتی از عهده تربیت اونها بر نمیان میخوان مدرسه اونها رو تربیت کنه بعد اگه دست روی دانش آموز بلند کنند شاکی میشن معلم و مدیر هم یه نفر مثل همون اولیا گناه نکردت که معلم شدن و بخواهند هر جوری رو تحمل کنند اگه همه وظایفشون رو درست انجام بدن و انتظارات منطقی باشه این مشکلات بوجود نمیاد
      بودجه به مدرسه نمیدن دست مدیر به سمت اولیا درازه حقوق معلم کم و اون بی حوصله اداره یه مدرسه با اون همه هزینه بر عهده مدیر بچه ها بی انگیزه خانواده ها گرفتار اون وقت انتظاز دارید همه چیز گأ و بلبل بشه

    • وحید

      ما دهه شصتیا با شلنگ کتک زیاد خوردیم توهمین تهران. همش میگم کاش زمان به عقب برگرده منم باچوب اون معلمارومیزدم.یادم باشه به بچه م بگم اگه معلم زد توام بزن.

    • مهر

      اگه آدم ها در مدرسه درست تربیت نشوند و روش درس زندگی کردن را یاد نگیرند . وقتی بزرگ شدند جامعه هزاران هزار مشکل خواهد داشت. به همین دلیل است كه کشورهای پیشرفته و صنعتی ، اینهمه اهمیت می‌دهند. ولی وضع آمرزش و پروش کشور ما متاسفانه این است كه می بینیم.

    • مهدی

      تنبیه بدنی شرعا و قانونا ممنوع است ولیکن سیستم آموزشی و اجتماعی ما مسیری جز این رو برای پیمودن درمقابل معلم قرار نمیده.
      وقتی کودک از تربیت صحیح برخوردار نباشه و حرمت معلمی که جای پدر یا مادرش هست و هزار هزار مشکل معیشتی، شغلی و اجتماعی داره، رو نگه نداره خب لاجرم از این اتفاقات رخ خواهد داد. مشکل خیلی گسترده و نیازمند سیاست گذاری وسیع و طولانی مدت است تا مشکلات آموزش و پرورش رفع و رجوع شود.
      بنده فرهنگی نیستم ولیکن مشکلات رو میبینم و خیلی ناراحتم از این مشکلات.

    • مهدی رزاقی

      راهکار جلوگیری از این نوع برخورد برای معلم ها مطالعه کتاب گلاسر هست که توی امریکا بسیار گعذوفه و مدارس گلاسری با بالاتذین کیفیت توی کل دنیا معروف هستن روش های برخورد خوب با دردسر سازترین دانش اموز ها توی این کتاب اومده
      موفق باشین

    • احمد

      اگر تو خونه ۴ تا بچه باشه چطور اونا را کنترل میکنی ادمی که یک بچه داره وفکر میکنی از اسمون افتاد ه تربیت نمیدون چیه ۱۷ ساله که شد میبرنش کانون اصلاح و تربیت,,,,,

    • بدون نام

      تور خدا نگيد اين حرفا رو درمورد معلم ها الان زود ميرن اعتصاب ميكنن در مجلس ميشينن سسرو صدا ميكنن كه حقوقمون كمه شغل انبياست بخاطر اين حق داريم بچه ها رو بزنيم استخدام الكي ميشن كل سال تعطيلن سواد ندارن بيمه خوب دارن از همه شغل ها تو ايران طلبكار ترن وقتي ميگن اگه ما نبوديم تو سواد نداشتي كلي ميخندم بهشون

    • بدون نام

      بعضی ازکامنتها راکه خواندم واقعا. باعث تاسف میباشد. مثلا غلط راغلت نوشته یا ابا راعبا نوشته وکثیری ازاینگونه نوشته های اشتباه وغلط. انوقت چنان دررابطه با معلم واموزش وپرورش نظرداده که گویی دکترا دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز من یعنی تو کل مطلب رو ول کردی چسبیدی به غلط املاییش؟یعنی کل مغز تو بعنوان معلم همون غلط املاییه؟بعد میگن چرا به معلما میگید بیسواد!!خب اگه این رفتارا رو نبینیم که نمیگیم.

    • DAvid

      بابا مدیر و معلمای مام میزدن با شلنگ و دست و پا و تخته پاک کن و ته کتاب و... همین دوران دبستان و راهنمایی کمتر از ده سال پیش

    • ظلم

      از هرچی معلمه متنفرم..نمیدونید حالم ازشون بهم میخوره خیلی الکی کتک خوردم مدرسه..دهه شصتی ام

    • بدون نام

      جای پدر بچه باشم معلم با شیلنگ میزنم ببینم دردش نمیاد که زورش به بچه رسیده

    • علی

      اون موقع که ما با کابل و شیلنگ و خودکار گذاشتن تنبیه میشدیم کسی عین خیالش نبودا

    • شایان

      آقا من یادمه دوران ابتدایی مبصر کلاس زد دماغ یکی ار بچه ها خون اومد...ما از فرصت استفاده کردیم دنبال دانش آموز مجروح ریختیم تو حیاط..بارونم میومد..مبصر رفت چقولیمونو کرد در سالن رو بستن و معلم بیفرهنگمون با خط کش چوبی قطور وایساد دم در ..از دم بچه هارو کتک زد با اون خط کش و فرستادمون تو کلاس..وحشتش هنوزم تو تنمه کی به کی بود..یه مشت عقده ای که با کتک زدن بچه ها عقده های زندگی شخصی خودشون رو احیانا خالی میکردن..روزای تلخی بود

    • بدون نام

      منکه 3700خالص دریافتیمه 1600اضافه کاریمه با بچه ها
      کارندارم میخان درس بخونن یانخونن قرارنیست که همه دکتر
      مهندس بشن میتونندبرن معتادبشن دزدبشن ولی کاربرا
      - راست میگن معلم حق زدن نداره ...منکه فقط برنامه ریزی
      میکنم باکلاسهای خصوصی درآمدبیشتری داشته باشم خیلی حال میده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج