۴۴۷۷۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!

شاید کمتر کسی فکر می کرد که سم الردایس پس از رسوایی چند ماه پیش و جدایی زود هنگام از تیم ملی انگلیس، به این زودی در میادین فوتبال آفتابی شود. حدود یک ماه قبل او از هر گونه تخلفی تبرئه شد تا بازگشت وی به میادین کلید بخورد.

وبسایت نود: پس از نتایج ضعیف تیم کریستال پالاس با آلن پاردیو، مسئولان این باشگاه اقدام به برکناری وی کردند اما مهم تر از خبر برکناری پاردیو شاید انتخاب مربی جانشین وی بود. سم الردایس به عنوان سرمربی جدید کریستال پالاس انتخاب شد تا فقط چند ماه پس از رسوایی های افشا شده، مجدداً روی نیمکت یک تیم بنشیند. انگار که تقدیر «سم بزرگ» نشستن روی نیمکت «تیم های کوچک» است، او استاد نجات چنین تیم هایی از سقوط بوده و با این که سنگین وزن می باشد، اما در فرار به ویژه فرار از سقوط تخصص ویژه ای دارد.

کریستال پالاس ششمین باشگاهی است که سم بزرگ روی نیمکت آن می نشیند، هیچ مربی در تاریخ لیگ برتر نتوانسته روی نیمکت ۶ تیم متفاوت جلوس کند و حالا برای کسی که همین دو ماه پیش، همگان درباره خداحافظی اش از دنیای مربیگری فوتبال صحبت می کردند، یک رکورد منحصر به فرد ثبت می شود. کریستال پالاس با ۵ باشگاه سابقی که الردایس روی نیمکت آنها نشست تفاوت زیادی دارد.

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!

سم بزرگ پس از عبور از تندباد حوادث، با نشستن روی نیمکت پالاس انگار که دوباره متولد شده و انگار که همچون روزهای جوانی قصد دارد دوباره خودش را به همگان اثبات کند. کریستال پالاس برای سم الردایس یک سکوی پرش و یک تولد دوباره است همان طور که برای آلن پاردیو بود.

سال ۲۰۱۶ برای کریستال پالاس یک سال سیاه بود، آمار افتضاح عقاب ها در این سال، ضعف مفرط در ضربات شروع مجدد، افتضاح در خط دفاعی و فاجعه در خط حمله و حالا یک ناجی از راه رسیده است. این ناجی همیشه موفق که البته هیچ کس نتوانست ناجی او در رسوایی اخیر باشد، به زمین تمرین بکنهام (محل تمرین کریستال پالاس) رسید تا شاید پر پرواز عقاب های زمین گیر شده بشود. لیاقت عقاب ها بسیار بیشتر از جایگاه هفدهم جدول است. کریستال پالاس تیمی نیست که از ۱۰ مسابقه، ۸ تا را ببازد یا کل سال ۲۰۱۶ را با ۲۲ باخت به پایان برساند. البته که این نتایج مؤید این واقعیت بوده که مشکلات تیم کریستال پالاس بسیار ریشه ای و عمیق است.

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!

تیم کنونی کریستال پالاس حتی از آن تیم آشفته به ارث رسیده از تونی پولیس در سال ۲۰۱۳ و آن تیم رو به سقوط نیل وارنوک در سال ۲۰۱۴ نیز بدتر نتیجه گرفته است. اندک نقاط روشن عقاب ها در خط هافبک بوده که جیمز مک آرتور و جیسون پانچئون هستند و یا در کناره زمین که ویلفرد زاها حضور دارد. کریستین بنتکه هم ۸ گل در این فصل برای پالاس زده و مهاجم به درد بخوری برای الردایس خواهد بود همان طور که سم بزرگ باید ددوران مربیگری خویش در ساندرلند را مدیون یک مهاجم با تجربه دیگر یعنی جرمین دفو باشد.

خط دفاعی کریستال پالاس را هم دست کم نگیریم چرا که اسکات دن به طور بالقوه یک مدافع بسیار مستعد بوده که حتی برخی معتقدند باید به تیم ملی انگلیس دعوت شود و زوج وی یعنی دیمین دلینی که در همین باشگاه رشد کرده و تعصب او به پیراهن پالاس غیر قابل کتمان است. الردایس که متخصص کار کردن با تیم های بحران زده بوده، ابتدا باید به فکر ترمیم خط دفاعی تیمش باشد. سم بزرگ همیشه ارتباط دو طرفه بسیار خوبی را با بازیکن های خود ایجاد کرده و شاید همین یک نقطه قوت برای یاران کریستال پالاس باشد زیرا برخی از این بازیکن ها به طور خصوصی از رویکردهای آلن پاردیو انتقاد داشته و بسیاری از گفته های پاردیو را متوجه نمی شدند.

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!

سال ۲۰۱۶ سال عجیبی برای سم بزرگ بود، ابتدا نشستن روی نیمکت گربه های سیاه و نجات خارق العاده تیم ساندرلند از سقوط به چمپیونشیپ، سپس دوره ۶۷ روزه مربیگری تیم ملی انگلیس با انجام فقط یک بازی و افشای آن جلسه کذایی که منجر به رقم خوردن تلخ ترین اتفاق دوران حرفه ای او شد. دقیقاً در همان روزهای سیاه، یک خبرنگار از او پرسید که آیا دوباره شما را در میادین فوتبال خواهیم دید؟ و پاسخ الردایس این بود «چرا که نه!»

حال در آخرین روزهای همان سال، الردایس روی نیمکت کریستال پالاس خواهد نشست. به نظر می رسد که الردایس انتخاب مناسبی انجام داده و نیمکت تیمی را انتخاب کرده که نیاز به بازسازی اساسی ندارد و احتمالاً کریستال پالاس بهترین فرصت برای شکوفایی مجدد سم بزرگ خواهد بود. باز هم سم آمد، باز هم توپ های بلند، باز هم فوتبال خسته کننده و باز هم حربه ای همچون ضربات شروع مجدد اما او می خواهد که ناجی عقاب های پرشکسته شود حتی اگر کسی او را دوست نداشته باشد!

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!

او یک بار در لندن توانست کار بزرگی کرده و نه تنها وستهم را به لیگ برتر بازگردانَد بلکه چکش ها را تبدیل به یک تیم میانه جدولی نماید. دوران حضور طولانی اش در بولتون وندررز را به خاطر بیاورید و ستاره هایی که او به ورزشگاه ریباک آورده بود همچون یوری ژورکائف، جی جی اوکوچا و نیکولاس آنلکا. شاید از لحاظ شباهت، وضعیت کنونی کریستال پالاس بیشترین شباهت را در بین باشگاه های سابق الردایس، به تیم فصل پیش ساندرلند داشته باشد. سم بزرگ در ساندرلند موفق بود و به گواه بسیاری از کارشناس ها، پتانسیل پالاس بسیار بیشتر از ساندرلند بوده و احتمالاً یک موفقیت دیگر نصیب وی خواهد شد حتی اگر این موفقیت، فرار از سقوط باشد.

بازگشت «سم بزرگ»، زودتر از حد انتظار!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج