۴۴۷۷۹۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سردار سلامی: غرب دنبال تغییر نقشه‌جهان اسلام بود

سردار سلامی گفت: آزادسازی حلب یک پیروزی آشکار و یک فتح المبین و نشانه ای از ظهور نصرت های الهی برای جبهه مقاومت در عرصه نبردهای میدانی سوریه است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح آخرین تحولات منطقه و برخی موضوعات داخلی پرداخت.

وی در ابتدای این برنامه به تشریح اهمیت آزادسازی شهر حلب در عرصه های سیاسی و نظامی پرداخت رو گفت: آزادسازی حلب یک پیروزی آشکار و یک فتح المبین و نشانه ای از ظهور نصرت های الهی برای جبهه مقاومت در عرصه نبردهای میدانی سوریه است.

سردار سلامی افزود: آنچه که برای بررسی و نشان دادن ابعاد عظیم این واقعه شگفت انگیز و در عین حال دل انگیز و شیرینی توان بیان کرد ، این است که سوریه به لولای دروازه رویاهای راهبردی آمریکا و متحدان منطقه ای او در شش ساله اخیر تبدیل شده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یک ائتلافی از آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای متحد آن ها در منطقه شکل گرفته بود که رویای راهبردی هریک از این کشورها برای دست یابی به هدف های بزرگ بر بستر بحران سوریه متکی بود.

وی تصریح کرد: به عبارتی آمریکایی ها برای ورود مجدد به سرنوشت سیاسی منطقه نقطه ای را به عنوان قلب تحول به نام سوریه انتخاب کردند که از آن زاویه بتوانند تحولات در حلقه کانونی و محوری جبهه مقاومت اسلامی را تشکیل دهند، نظام سوریه را ساقط و جغرافیای سوریه را تجزیه کنند و در یک حرکت پلکانی این موفقیت ها را به سمت لبنان ادامه دهند.

سردار سلامی افزود: آن ها در ادامه قصد داشتند از لبنان به سمت عراق بیایند و پس از یک بازسازی مجدد سیاسی در عراق، در فینال کار به جمهوری اسلامی ایران برسند و بتوانند یک نظم سیاسی نوینی را در خاورمیانه شکل دهند و مجدد سیطره سیاسی، اقتصادی و امنیتی خودشان را در منطقه گسترش دهند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در منطقه جهان اسلام، آمریکایی ها، جمهوری اسلامی ایران را همواره به عنوان فینال نبردها، مبارزه نهایی تلقی می کنند؛ یعنی در چشم انداز راهبردی آن ها قطع کردن دامنه های تاثیر جمهوری اسلامی ایران ، تبدیل کردن جمهوری اسلامی ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت ملی، نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران و انتقال بحران به این کشور جزء اهداف راهبردی و به زعم بنده رویاهای راهبردی آمریکایی هاست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه این رویاها تحقق نخواهد کرد، خاطرنشان ساخت: همانطور که مشاهده کردید آمریکایی ها در مرحله مقدماتی این سناریو کاملا متوقف و به شکست کشیده شدند و قادر به مدیریت درست تحولات نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بنابراین سوریه را می توان پاشنه و لولای تحولات سیاسی نوین در منطقه جهان اسلام و غرب آسیا قلمداد کرد که عربستان سعودی قصد داشت از طریق ایجاد تحول در سوریه یک رقابت راهبردی را با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح آغاز کند و ترکیه نیز همین خواب و رویا را در ذهنیت رهبران خود پرورش می داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج