۴۴۷۸۱۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اصفهان؛ رتبه سوم سوادآموزی در ایران

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید صبر کرد تا نتایج سرشماری مشخص شود تا بتوان به آمار سوادآموزی در کشور پرداخت؛ اصفهان سومین استان در رتبه‌بندی‌های سوادآموزی کشور است و بیشترین باسواد را در کشور دارد.

خبرگزاری فارس: بهمن امید‌قائمی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان که در ناحیه ۲ آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هفتم دی ماه مصادف است با سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر سوادآموزی در کشور، در اوایل انقلاب حدود ۵۰ درصد کشور دچار بی‌سوادی بوده و با تلاش‌های مسؤولان آموزش و پرورش هم‌اکنون ۹۷ درصد افراد کشور باسواد هستند و اصفهان جزء مناطق پیش‌رو در این امر بوده است.

وی با اشاره به سرشماری امسال، افزود: باید صبر کرد تا نتایج سرشماری مشخص شود تا بتوان به آمار سوادآموزی در کشور پرداخت؛ اصفهان سومین استان در رتبه‌بندی‌های سوادآموزی کشور است و بیش‌ترین باسواد در کشور را دارد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان پیشنهاد‌های شورا برای پیش‌رفت در سوادآموزی، خاطر‌نشان کرد: اگر همه ما جهادی در این موضوع وارد شویم امکان باسواد شدن افراد هست، اما اگر خودمان را محدود به آموزش و پرورش کنیم به نتایج دلخواه نمی‌رسیم؛ تعدادی از بی‌سوادان پس از شناسایی با تلاش‌هایی که انجام شده جذب شدند، اما هنوز وضعیت بقیه مشخص نیست.

وی افزود: در سال ۹۵ در مناطق هدف‌گذاری کردیم و شاهد هستیم که در برخی نواحی سوادآموزی به صفر رسیده که در برنامه داریم تا در این نواحی جشن گرفته شود تا انگیزه‌ای برای بقیه نواحی باشد؛ باید توجه کرد دیگر افراد بی‌سواد فقط افراد مسن نیستند و این موجب افزایش آسیب‌های‌اجتماعی در کشور می‌شود.

امید‌قائمی بیان کرد: آمار اولیه که تهران ارائه داد ۹ هزار نفر بی‌سواد بود که تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ را نفر جذب کرده‌ایم و این نشان‌ دهنده ۲۰ درصد پیش‌رفت در زمان اخیر بوده و پیشنهاد این است که برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در اصفهان در ابتدا برخی نواحی با هم تجمیع شوند.

وی تصریح کرد: در پنج ناحیه سوادآموزان دوره ICDL را می‌گذرانند و این دوره به خاطر تعاریف یونسکو در رابطه با سوادآموزی است که طبق تعاریف این سازمان هفت سواد تعریف می‌شود که یکی از این سوادها ICDL است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان با اشاره به جذب صورت گرفته از بی‌سوادان گفت: در بحث سوادآموزی علاوه بر جذب، نگه‌داشتن افراد جذب شده و امتحاناتی که از این افراد گرفته می‌شود اهمیت بسیاری دارد، چرا که هیچ اطمینانی وجود ندارد کسانی که جذب می‌شوند حتماً تا آخر در دوره‌ها حضور پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج