۴۴۷۸۴۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بازگشت ستاره‌های ایرانی از حاشیه خلیج فارس

چند‌سال پیش بسیاری از بازیکنان ایرانی برای بستن قراردادهای مالی بالا و گاهی دیده شدن توسط تیم‌های اروپایی راهی لیگ‌های عربی می‌شدند. علی کریمی و جواد نکونام از همین لیگ‌ها به اروپا رفتند و افتخارات بسیاری را همراه بایرن‌مونیخ و اوساسونا به دست آوردند.

روزنامه شهروند: چند‌سال پیش بسیاری از بازیکنان ایرانی برای بستن قراردادهای مالی بالا و گاهی دیده شدن توسط تیم‌های اروپایی راهی لیگ‌های عربی می‌شدند. علی کریمی و جواد نکونام از همین لیگ‌ها به اروپا رفتند و افتخارات بسیاری را همراه بایرن‌مونیخ و اوساسونا به دست آوردند. در طرف مقابل هم بسیاری از بازیکنان پا به سن گذاشته مثل آدریانو در اواخر دوران بازی‌شان راهی لیگ ستارگان شدند تا درآمد خوبی از راه بازی در این لیگ کسب کنند. این روزها اما خبرهای جالبی از قطر به گوش هواداران فوتبال ایران نمی‌رسد، بازیکنان ایرانی لیگ ستارگان یکی پس از دیگری دیپورت می‌شوند و مجبورند تیم دیگری را برای خود انتخاب کنند.

فقط یک ایرانی دیپورت نشده

یکی از نخستین بازیکنانی که مجبور شده به دنبال تیم جدیدی باشد، اشکان دژاگه است. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران که روزهای خوبی در العربی نداشت با درخواست جراردو بیلوسو سرمربی سابق العربی از این تیم کنار گذاشته شد، البته گفته می‌شود او در تعطیلات ژانویه دوباره به لیست العربی برمی‌گردد اما برخی از رسانه‌ها هم خبر از حضور او در لیگ یک کشور دیگر یا بازگشت به لیگ ایران داده‌اند. پژمان منتظری دومین بازیکن ایرانی است که به احتمال فراوان از لیگ قطر جدا خواهد شد. او در نیم‌فصل اول به دلیل مصدومیت از لیست نفرات الاهلی کنار گذاشته شد و در برنامه ٩٠ ابراز تمایل کرد که دوباره به استقلال بازگردد. منتظری چند روز پیش دوباره در تمرینات الاهلی حاضر شد اما قطعا شنیده که منصوریان در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل پدیده درباره او گفت: «پژمان منتظری به خانه خود بازخواهد گشت». اما در چند روز اخیر، الکاس بارها اعلام کرده که مجتبی جباری به‌زودی از الاهلی جدا می‌شود. این شبکه معتبر عربی روز گذشته از تصمیم قاطع باشگاه برای کنار گذاشتن جباری گفت، اتفاقی که می‌تواند خبر خوبی برای هواداران استقلال باشد چون ممکن است این بازیکن دوباره به جمع آبی‌ها بازگردد، هرچند که او درست یکسال پیش گفته بود: «تا دو‌سال دیگر به ایران برنمی‌گردم». تنها بازیکن ایرانی لیگ قطر که وضع خوبی دارد، مرتضی پورعلی‌گنجی است. مدافع تیم‌ملی فوتبال همراه با السد روزهای خوبی را سپری می‌کند، او مدافع فیکس این تیم است و به‌زودی باید در مقابل استقلال قرار بگیرد، پورعلی‌گنجی احتمالا با ادامه روند فعلی در پایان فصل راهی لیگ‌های اروپایی شود.

ابراهیم قاسمپور: قطر به دنبال بازیکنان خلاق است

ابراهیم قاسمپور که سابقه حضور در تیم‌های الریان، السد و العربی قطر را در کارنامه دارد درباره بازگشت بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر به «شهروند» گفت: «در قطر به دنبال بازیکنان تکنیکی هستند و بازیکنانی که خلاقیت ندارند و فیزیکی بازی می‌کنند نمی‌توانند مدت زیادی در لیگ این کشور بمانند. آنها به دنبال گلزنانی هستند که بتواند تماشاگر به ورزشگاه‌شان بیاورد، به همین دلیل ترجیح می‌دهند قید مدافعان و‌هافبک‌های خارجی که قدرت بدنی بالایی دارند را بزنند.» سرمربی سابق حتا امارات درباره شرایط مرتضی پورعلی‌گنجی عنوان کرد: «شرایط این بازیکنان با پژمان منتظری، مجتبی جباری و اشکان دژاگه متفاوت است، او جوان است و جنگنده، در نبردهای هوایی اغلب ضربات اول را می‌زند بنابراین می‌تواند به یکی از ستارگان تیمش تبدیل شود و تماشاگر به ورزشگاه بیاورد.»

قاسمپور در پاسخ به این سوال که لژیونرهای ایرانی لیگ ستارگان قطر در بازگشت افت می‌کنند یا خیر، افزود: «ما می‌گوییم بازیکنان در لیگ‌های حوزه خلیج فارس افت می‌کنند ولی درنهایت به همین تیم‌ها در ایران می‌بازیم. شرایط مثل گذشته نیست و امارات و قطر پیشرفت خوبی کرده‌اند، بعید می‌دانم بازیکنان افت کنند.»

محبوبیتی که خریدار دارد

بازگشت احتمالی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر می‌تواند به جذابیت نقل و انتقالات نیم‌فصل اضافه کند، آنها ستارگانی هستند که هنوز هم هواداران زیادی روی سکوها دارند و حضورشان می‌تواند به محبوب‌تر شدن مدیران باشگاه‌ها کمک شایانی کند. بازیکنان هم امید زیادی دارند تا دوباره برای تیم‌های‌شان بدرخشند، آنها به دنبال خوشبختی در ایران هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول میگی بازگشت بعدمیگی دیپورت جالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج