۴۴۷۸۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اصولگرايان به دنبال دو قطبي كاذب هستند

عبدالرضا داوری، مشاور رسانه ای احمدی نژاد با بیان اینکه تا مشخص نشدن صحنه انتخابات نمی‌توان در مورد روند موجود تصمیم گیری کرد، روحانی را در برابر رقبای موجود از طیف اصولگرا پیروز قاطع دانست اما معتقد بود اگر احمدی نژاد در انتخابات ثبت نام می‌کرد و هیچ کار تبلیغاتی انجام نمی داد حداقل سی میلیون رای کسب می کرد!

قانون نوشت: عبدالرضا داوری، مشاور رسانه ای احمدی نژاد با بیان اینکه تا مشخص نشدن صحنه انتخابات نمی‌توان در مورد روند موجود تصمیم گیری کرد، روحانی را در برابر رقبای موجود از طیف اصولگرا پیروز قاطع دانست اما معتقد بود اگر احمدی نژاد در انتخابات ثبت نام می‌کرد و هیچ کار تبلیغاتی انجام نمی داد حداقل سی میلیون رای کسب می کرد!

این موضوع را كه اصولگرایان خود را انقلابی مي‌‌نامند چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

هر جریانی در فضای سیاسی این اختیار را دارد که برای خودش نامی انتخاب و طرف مقابل خود را نيز با ضد آن بخواند. به اصل این کار اشکالی وارد نیست اما این تقسیم بندی ها چه میزان با واقعیت های صحنه سیاسی کشور انطباق دارد؟ جریان انقلاب به چه معنا و داراي چه ویژگی‎هایی است؟ وقتی دوستان از یک کلیت به عنوان انقلابی استفاده می‎کنند و مرزبندی‎های آن را مشخص نمی‎کنند، در هویت خود دچار اشکال می شوند. لاریجانی و قالیباف و خیلی از دوستان اصولگرا در ماجرای برجام همراه دولت بودند و این موفقیت را تبریک گفتند پس مبنای انقلابی بودن یا نبودن چیست؟ نامگذاری به خودی خود هیچ اشکالی ندارد اما باید گفت منظور از واژگانی که مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟ آیا انقلابی فردی است که در زیر مجموعه آن تخلفات و فسادهای میلیاردی صورت می گیرد. مشکل از انتخاب نام نیست مشکل این است که می خواهند مجموعه ای از دو قطبی های کاذب را ایجاد کنند که با واقعیت صحنه اجتماعی و سیاسی مطابقت ندارد.

جریان فکری احمدی نژاد برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری سال آینده چه برنامه ای را دنبال می کند؟

احمدی نژاد در مجموعه باند بازی های اصولگرایان و اصلاح طلبان که بیشتر گروه های فشار قدرت هستند، حضور ندارد و خود ایشان هم اعلام کرده است که در سال ۹۶ در هیچ انتخاباتی حضور و فعالیت ندارد.

آیا مشایی بار دیگر در صحنه سیاست حاضر می شود؟

مشایی مدت هاست که فعالیت سیاسی ندارد و بازنشسته شده و در حال حاضر فعالیت های خود را به مطالعات و فعالیت فرهنگی و پژوهشی اختصاص می دهند.

جریان فکری احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ به کدام سمت و سو می رود؟

در حال حاضر اجماعی در این زمینه وجود ندارد و باید دید صحنه چگونه شکل می‎گیرد. در شرایط کنونی روند مشخص نیست باید دید روحانی می تواند تا آخر در صحنه حاضر شود یا خیر؟ که اگر این اتفاق بیفتد نتیجه مشخص است اما اگر روحانی نیاید شرایط به گونه ای دیگری رقم خواهد خورد.

منظورتان از نیامدن، بحث رد صلاحیت ريیس جمهور است؟

بحث رد صلاحیت ريیس جمهور جدیت ندارد و نمی توان روی این موضوع بحث کرد، منظور به وجود آمدن شرایط و اتفاقاتی است که با وجود آن‎ها روحانی ترجیح دهد در انتخابات کاندیدا نشود.

روحانی برای رقابت با اصولگرایان و گزینه‌های مورد نظر باید چه راهکاری را دنبال کند؟

روحانی به دنبال ایجاد یک دوقطبی در انتخابات ۹۶ هست و در این دو قطبی می خواهد خودش را رهبر تغییرات درون نظام و نیروهای مقابل خود را در موقعیت حفظ وضع موجود و محافظ کاران درون نظام نشان دهد. به نظر می رسد او با موضوعاتی نظیر منشور حقوق شهروندی و بحث های سیاست خارجه به دنبال ایجاد چنین دو قطبی است تا خود را مستقل از نیروهای حاکم در کشور نشان دهد و نیروهای مقابل خود را به عنوان نمایندگان قدرت نشان دهد. تجربه در دوره های قبل نشان داده با پیروی از این روش، کاندیدا ها رای بالایی داشتند. اگر روحانی تا آخر در صحنه بماند و با توجه به رقبای موجود موفق شود رای بالایی کسب کند. البته باید گفت این استراتژی که در حاضر در پیش گرفته در برابر رقبای موجود جواب می دهد و در صورت حضور فردی مانند احمدی نژاد این روند برای روحانی نمی‌تواند اثر بخش باشد. زیرا در صورت حضور احمدی‌نژاد این روحانی بود که نماینده قدرت و حاکمیت می شد و احمدی نژاد بر روی صندلی تغییرات قرار می گرفت اما با وضع رقبای موجود در صورت حضور روحانی تا لحظه آخر به طور قطع وی پیروز انتخابات خواهد بود.

پیش بینی شما از میزان رای روحانی در سال ۹۶ چیست؟

باید در نظر داشت كه رای، یک آماری نسبی است و نسبت به رقبای موجود در صحنه سنجیده می شود. روحانی در مقابل جلیلی و قالیباف و سایر اصولگرایان از این شکل، می تواند رای خود را تا بیست و پنج میلیون نیز افزایش دهد اما در صورت رقابت با احمدی نژاد به طور قطع رای وی زیر سیزده میلیون خواهد بود.

پس در رقابت احمدی نژاد و روحانی پیروز را احمدی نژاد می دانید؟

صد در صد! در رقابت احمدی نژاد و روحانی نیازی نبود احمدی نژاد کار تبلیغاتی کند و می توانست زمان برنامه های تبلیغاتی اش را به روحانی بدهد تا برای خود رای جمع کند. احمدی نژاد اگر در انتخابات ثبت نام می کرد سی میلیون رای داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج