۴۴۷۸۷۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

دولت مراقب «سفره» ها باشد!

الان که این مطلب را می خوانید، شاید ساعتی قبل سوخته باشد! چرا که آخرین پیگیری های «قانون» از وزارت آموزش و پرورش حاکی از آن بود که حقوق آذرماه فرهنگیان، شنبه شب (دیشب) واریز می شود.

فرشید اسحاقی در قانون نوشت: الان که این مطلب را می خوانید، شاید ساعتی قبل سوخته باشد! چرا که آخرین پیگیری های «قانون» از وزارت آموزش و پرورش حاکی از آن بود که حقوق آذرماه فرهنگیان، شنبه شب (دیشب) واریز می شود.
حالا چه پیامک واریز حقوق برای فرهنگیان ارسال شده باشد و یا ارسال نشده باشد، فرقی در موضوع اهمیت توجه به حقوق و درآمد فرهنگیان نمی کند. چنانچه تجربه سال های قبل نشان داده که بی توجهی به حقوق و دریافتی های فرهنگیان، همواره هزینه های سنگینی برای دولت ها همراه داشته و دست اندازهای بزرگی را پیش روی اهداف‌شان گذاشته است. طی چند روز اخیر، تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان، که همه ماهه حداکثر تا ۲۷ام ماه پرداخت می شد، با اعتراض فرهنگیان مواجه شد و تا لحظه نگارش این مطلب (عصر دیروز) خبری از پرداخت حقوق نبود. همین مساله هم موجب شد تا در فضای پرقدرت مجازی و شبکه های اجتماعی، زمزمه اعتراض های فرهنگیان شنیده و پیام هایی از این دست منتشر شود: «حقوق آذرماه فرهنگیان با گذشت چهار روز از دی ماه ،هنوز پرداخت نشده است و این موضوع به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی خزانه است! یعنی باور کنم برای ایرباس و بوئینگ پول هست ولی برای فرهنگیان نیست؟! حالا اگر جور نشد از صندوق ذخیره‌فرهنگیان یک وام معوقه بگیرید». این یکی از چندین پیامی بود که در روزهای اخیر در اعتراض فرهنگیان به تاخیر در پرداخت حقوقشان، منتشر شد.
اعتراضی که از دید فرهنگیان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش و البته عموم مردم، کاملا به حق است و تاخیر در پرداخت شندرغاز حقوق معلمی پذیرفته نیست. آن هم در شرایطی که فرهنگیان به کفاف ندادن حقوق‌شان برای زندگی همواره معترض بوده اند و حال، همان شندرغاز نیز با تاخیر پرداخت می شود. این اعتراض‌ها در سال ها و دولت های قبل هم ،به طور دوره ای مطرح می شد و البته آن زمان چندان خبری از تاخیر نبود و میزان حقوق دست مایه اعتراض بود. همین موضوع سبب می شد تا دولت ها که حداقل برای اهداف انتخاباتی نیاز به فرهنگیان داشتند، در اصلاح حقوق فرهنگیان اقدام کنند تا اعتراض ها کمتر شود. حال اما در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور و درآمدهای نفتی تعریفی ندارد، اعتراض به تاخیر پرداخت حقوق، نگرانی هایی را میان فرهنگیان ایجاد کرده که باید دولت به آن توجه کند.
آن‌هم در شرایطی که کمتر از پنج ماه به انتخابات مانده است. از طرفی، حقوق حقه فرهنگیان برای آرامش در زندگی، می طلبد که دولت و وزیر جدید وزارتخانه، از زیر سنگ هم شده حقوق فرهنگیان را جور کرده و پرداخت کنند تا خدمت خود به مردم را ثابت کنند. اما از طرفی، آنطور که از گزارش های مالی بر می آید، محدودیت های جدی درآمدی در دولت وجود داشته و شوایع نیز حکایت از تامین پول یارانه ماه قبل از محل افزایش قیمت دلار دارد! اگر این شوایع صحیح باشد، توجه به فرامین ابتدای سال مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی بیش از پیش گوشزد می شود.

کلام آخر آنکه بی‌تردید، بی توجهی به وضعیت حقوق و دریافتی فرهنگیان، کارگران و کارمندان از سوی دولت آن‌هم در ماه‌های باقی مانده به انتخابات، نوعی خودکشی سیاسی در مسیر اهداف دولت است که احتمالا برنامه ریزان اقتصادی دولت به آن توجه داشته و اجازه نخواهند داد صندلی از زیر پای خودکشی دولت به زمین بخورد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه سفره ای هم مونده.ازشرم زن و بچه ام نمیتونم تو چشماشون نگاه کنم.پشت مان خم شد.ده سال است داریم نان باخون وشرمندگی میخوریم.خدایا دیگر پناهی نداریم

    • محمد

      سفره چمیدونه چیه ادم بیکار مستاجر.نا شکری نباشه . ولی بخدا به مرگم راضیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج