جاباما
۴۴۷۸۷۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

حکم اعدام محکومان قاچاق مواد مخدر لغو نمی‌شود

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بیان اینکه مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: افرادی که در سطوح بالا قاچاق مواد مخدر مشارکت دارند بدانند که مجازات اعدام وجود دارد و این موضوع به احتمال بسیار قوی در بازنگری هم لغو نخواهد شد.

خبرگزاری میزان: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در پاسخ به این سئوال که مجامع حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران ایراداتی را مبنی بر مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر وارد می‌دانند، اظهار کرد: بدون شک مجازات قاطع و سنگین را برای جرائم مربوط به موادمخدر حتما خواهیم داشت.

وی افزود: بحث اعدام تحت عنوان فساد فی الارض است که بدون شک کسانی که شبکه‌های بزرگ پخش مواد مخدر را دارند، مصداق عینی این عنوان جرم هستند.

لاریجانی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد اعدام‌ها در کشور مربوط به جرائم ناشی از مواد مخدر است، یادآور شد: عمده مواد مخدری که در افغانستان تولید می‌شود، به سمت پایتخت‌های کشور غربی روانه می‌شود و مصرف عمده آن در پاریس، لندن، برلین و آمریکا است.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها با قاچاقچیان در تماس هستند و اجازه می‌دهند که قاچاقچیان مواد مخدرشان را ببرند و ما این موضوع را خلاف شرع و خلاف تلقی از اسلام می‌دانیم و مبارزه قاطع با مواد مخدر را برای بشریت انجام می‌دهیم.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه شبهه‌ای پیدا شده است که آیا سطح اعدام‌ها را می‌توان به سطوح بالاتر از قاچاق مواد مخدر اختصاص داد یا خیر؟ گفت: این قانون مجازات پیش از این در مجلس تصویب و به شورای نگهبان فرستاده شد؛ اما آن‌ها دراینکه چون این مسئله از باب تعزیرات است آیا این اعدام ضروری است یا خیر، شبه داشتند و اشکالاتی را وارد کردند، لذا به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در آنجا این مجازات تشدید شد ولی حالا می‌توان آن را بازنگری کرد؛ اما در این بازنگری موضع قوه قضائیه کاملا روشن است.

لاریجانی در تفسیر موضع دستگاه قضا در این زمینه توضیح داد: تمام کسانی که در امر قاچاق شرکت می‌کنند باید منتظر برخورد قاطع قوه قضائیه باشند و دستگاه قضا هرگز در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: افرادی که در سطوح بالا قاچاق مواد مخدر مشارکت دارند بدانند که مجازات اعدام وجود دارد و این موضوع به احتمال بسیار قوی در بازنگری هم لغو نخواهد شد؛ اما برای کسانی که دانسته یا ندانسته در ترافیک مواد مخدر، جابجا کردن و جرائم سطوح پایین تر نقش داشته‌اند ممکن است بازنگری صورت گیرد و کسانی که دخل وثیقی در گسترش نداشته‌اند یا بار اولشان بوده است مشمول یک تخفیفاتی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      در جوامع متمدن برخورد ملت با جانی نباید با برخورد وی با قربانیش برابر باشد زیرا او جانی است و ما ملت مطیع قانون پس ما نباید مثل جانی باشیم و همانند او رفتار کنیم.

    • بدون نام

      مرگ و زندگی فقط دست خداس وکسی نباید دخالت کنه توی گرفتن جان ادمی مخصوصا اگه نه متجاوزباشه نه قاتل معمولا قاچاقچی ها ازسر بی پولی به قاچاق رومیارن وبعضیاشون ادمای خوبین ولی متاسفانه کشورما بعد ازچین بیشترین اعدام رو داره کشورای دیگه حبس سنگین میدن که تاثیر گذار هم هس دیگه خانواده دیگه رو هم داغدارنمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج