۴۴۷۹۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پروژه جدید کارگردان «بلید رانر ۲»

دنی ویلنوو فیلمساز کانادایی و کارگردان فیلم‌های علمی-تخیلی «ورود» و «بلید رانر: ۲۰۴۹»، این روزها مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان استودیوی «لجندری» است تا در صورت رسیدن به توافق نهایی، برای بازسازی «تل ماسه» (Dune) ساخته ۱۹۸۴ دیوید لینچ پشت دوربین قرار بگیرد.

وب سایت آی ‌سینما: دنی ویلنوو فیلمساز کانادایی و کارگردان فیلم‌های علمی-تخیلی «ورود» و «بلید رانر: ۲۰۴۹»، این روزها مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان استودیوی «لجندری» است تا در صورت رسیدن به توافق نهایی، برای بازسازی «تل ماسه» (Dune) ساخته ۱۹۸۴ دیوید لینچ پشت دوربین قرار بگیرد. ویلنوو بعد از ساخت تریلرهای موفقی همچون «محبوسان» و «دشمن»، سه فیلم اوریجینال از جمله «سیکاریو» را در چند سال اخیر جلوی دوربین برده است که همگی علاوه‌بر کسب موفقیت تجاری در گیشه، واکنش تحسین‌آمیز منتقدان را هم به دنبال داشته و در زمره مدعیان مهم فصل جوایز قرار گرفته‌اند.
پروژه جدید کارگردان «بلید رانر 2»

به گزارش «ورایتی»، مدتی پیش استودیوی «لجندری» امتیاز اقتباس از رمان معروف فرانک هربرت را خریداری کرد تا نه تنها مجوز ساخت نسخه سینمایی «تل ماسه» را در دست داشته باشد، بلکه امتیاز انحصاری تولید پروژه‌های تلویزیونی بر اساس این داستان علمی-تخیلی را هم به کمپانی خود اختصاص دهد.

داستان «تل ماسه» در آینده‌ای دور می‌گذرد و روایتگر ماجراهای شخصیتی به نام «پل اتریدیز» است که خانواده‌اش می‌پذیرند کنترل سیاره‌ای متروک به نام «آراکیس» را به دست بگیرند. پل و خانواده‌اش با خیانت روبه‌رو می‌شوند و در ادامه، همزمان با شورش پل به منظور باز پس گرفتن کنترل آراکیس، مضامینی همچون سیاست، مذهب و رابطه انسان و طبیعت به چالش مطرح می‌شوند.

دیوید لینچ با اقتباس از رمان هربرت، فیلمی به همین نام را در سال ۱۹۸۴ با بازی کایل مک‌لاکلن روی پرده برد که در زمان خودش با واکنش منفی منتقدان روبه‌رو شد و شکستی سنگین را در گیشه تجربه کرد. این در حالی است که نسخه کلاسیک «تل ماسه» اخیرا به جمع آثار کالت سینمای جهان راه یافته و توانسته این‌بار نظر منتقدان را از منظری تازه به خود جلب کند.

هنوز معلوم نیست ویلنوو در ساخت پروژه‌های تلویزیونی که با اقتباس از این رمان تهیه و تولید خواهند شد، مشارکتی خواهد داشت یا نه. با این حال، به نظر می‌رسد حضور او به عنوان کارگردان نخستین فیلم سینمایی متعلق به جهان علمی-تخیلی «تل ماسه» قطعی باشد.

ویلنوو ۴۹ ساله، سال گذشته با تریلر «سیکاریو» در رقابت اسکار حضور داشت و امسال نیز، فیلم مدعی اسکار «ورود» با بازی امی آدامز را بر پرده سینماها داشته است. فیلم علمی تخیلی «ورود» که با بودجه‌ای ۴۵ میلیون دلاری تهیه و تولید شده، تا امروز بیش از ۹۴ میلیون دلار در گیشه سینماهای دنیا فروخته است.

فیلمساز کانادایی که از زمان ساخت «محبوسان» با بازی جیک جیلنهال و هیو جکمن به شهرتی بی‌سابقه دست یافت، به عنوان انتخاب اصلی ریدلی اسکات، پشت دوربین دنباله جدید «بلید رانر» قرار گرفت تا بازی بازیگرانی همچون رایان گاسلینگ و هریسون فورد را کارگردانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج