جاباما
۴۴۸۰۲۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ایمانی: ناطق وارد شود، حتما تاثیرگذار خواهد بود

ناصر ایمانی درباره رایزنی ها در جهت کاندیداتوری برخی از چهره ها از جمله جلیلی، قالیباف و ضرغامی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اکثر این صبحت ها در حد گمانه زنی است و کمتر واقعیت عینی دارد. البته برخی از اصولگرایان خود را برای انتخابات آماده می کنند ولی نه هر با شرطی.

پایگاه خبری انتخاب: ناصر ایمانی درباره رایزنی ها در جهت کاندیداتوری برخی از چهره ها از جمله جلیلی، قالیباف و ضرغامی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اکثر این صبحت ها در حد گمانه زنی است و کمتر واقعیت عینی دارد. البته برخی از اصولگرایان خود را برای انتخابات آماده می کنند ولی نه هر با شرطی.

این تحلیلگرا اصولگرا افزود: در این میان، برخی دیگر از شخصیت های سیاسی اصلا تصمیمی برای انتخابات ندارند مانند آقایان باهنر و ضرغامی.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان منتظرند که مرکزیت وحدت اصولگرایان شکل بگیرد چراکه هنوز ساز و کار آن مشخص نیست، قرار است تصمیم نهایی را آن مرکزیت بگیرد.

ایمانی ادامه داد: در این وضعیت برخی از طیف های اصولگرا مانند موتلفه کاندیدای خود را معرفی کرده اند، در این صورت اگر آن مرکزیت شکل بگیرد، آن محوریت تصمیم نهایی را می گیرد. این به این معنا نیست که اگر مرکزیت شکل بگیرد همچنان این کاندیدا باقی می ماند. از این رو هیچ فردی از اصولگرایان را نداریم که قطعا گفته باشد من در انتخابات دوره بعد کاندیدا هستم ولو اینکه مرکزیت اصولگرایان هم تشکیل بشود و اگر ان مرکزیت هم گزینه دیگری را انتخاب کند باز هم در انتخابات خواهد ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه میگویید شالکه مرکزیت اصولگرا مشخص نیست،آیا این مرکزیت اصولگرایان متفاوت از جامعتین است؟ بیان کرد: خیر، سازوکار این دوره شبیه انتخابات مجلس ۹۴ است، یعنی طیف های مختلف اصولگرایان به علاوه جامعتین خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره تکلیف جبهه پایداری و تمکین آن به تصمیم مرکزیت اصولگرایان گفت: پایداری سال ۹۴ تمکین کرد، امسال نیز همینطور خواهد بود، در این میان طیف آقای لاریجانی جدا شد، آنها از همان اول هم گفته بودند که به ائتلاف نخواهند پیوست.

وی همچنین درباره اختلاف اصولگرایان در حمایت از رئیس جمهوری فعلی عنوان کرد: هیچ کدام از تشکل های اصولگرا تا به الان اعلام نکرده اند که از اقای روحانی حمایت خواهند کرد، شخصا هم بعید میدانم که هیچ کدام از تشکل های اصولگرا اعم از جامعیت مبارز تهران تا بقیه اعضا و طیف های اصولگرا بخواهند رسما اعلام کنند که در انتخابات از اقای روحانی حمایت خواهند کرد. ممکن است برخی از افراد اصولگرا که وابسته به یکی از این طیف ها و احزاب و جریان های اصولگرا هستند و یا اصلا نیستند، اعلام کرده باشند که حمایت خواهند کرد.

ایمانی درباره حمایت ناطق نوری به عنوان یک اصولگرا از حسن روحانی و تاثیر آن بر بقیه همفکرانش در أین طیف گفت: اقای ناطق نوری متاسفانه از صحنه سیاست خود را دور نگه داشته اند و اکنون ارتباط محکمی با اصولگرایان و یا اصلاح طلبان ندارند. اگر ایشان برای انتخابات آینده وارد میدان شوند و بخواهند با تشکل های اصولگرا ارتباط برقرار کنند حتما اثرگذار خواهند بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که اگر اصولگرایان به کاندیدای واحد نرسد، تعدد کاندیدا را در دستور کار قرار دهند تا انتخابات دو مرحله ای شود، ادامه داد: اگر مرکزیت اصولگرایان تشکیل شود در این صورت یک کاندیدا معرفی میشود که با آقای روحانی رقابت کند. بنابراین اگر مرکزیت شکل گیرد قطعا این راهبرد در دستور کار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: اما اگر ان تشکل مرکزی شکل نگیرد به طور طبیعی با تعدد کاندیدای اصولگرا مواجهه خواهیم بود. تا آرای اقای روحانی شکسته شود و انتخابات به دوره دوم کشیده بشود.

ایمانی در پاسخ به سوال که چقدر کاندیدا شدن افرادی مانند محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی را به ضرر اصولگرایان میدانید و آنها را مهره سوخته قلمداد می کنید؟ بیان کرد: من تصور میکنم که هر انتخاباتی در کشور ما سازوکار خودش را دارد و این قابل تعمیم به انتخاباتهای قبل نیست . یعنی انتخابات ۹۲ یک سازوکاری داشت که ۸۸ کاملا با ان متفاوت بود ومردم در هر انتخاباتی نگاه به کاندیداها میکنند و در مقایسه این کاندیداها با همدیگر تصمیم گیری میکنند بنابراین هر انتخاباتی سازو کار خودش را دارد.

وی همچنین درباره حضور جریان احمدی نژاد در انتخابات سال ۹۶ گفت: بعید میدانم کسی از این طیف کاندیدا شود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روهام

      اگر ایمانی به عقب برگردد حرفش راحتما پس میگیرد جناب ایمانی چند سال تو برای شهر شیراز چه کردی

    • بدون نام

      ناطق نوری خنثی است و دیگر هرگز نمیتواند تاثیر گذار باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج