۴۴۸۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

در سال های اخیر، سهل انگاری ها و یا حتی بلایای طبیعی مانند فوران آتشفشان، بسیاری از تیم ها را از جذب بزرگترین ستارگان دنیای فوتبال محروم کرده است.

ورزش سه: اخبار حاکی از آن است که ویکتور لیندلوف، مدافع جوان و سوئدی بنفیکا به زودی و با مبلغ ۳۸ میلیون یورو راهی منچستریونایتد خواهد شد و این در حالیست که این بازیکن در گذشته و چند بار در آستانه مهاجرت به انگلیس بوده است.

۵ سال پیش و زمانی که لیندلوف تنها ۱۷ سال سن داشت، استوک سیتی می توانست او را تنها با مبلغ ۲۶۰ هزار پوند به خدمت بگیرد. همچنین میدلزبورو نیز دو بار در آستانه جذب لیندلوف بوده که آخرین بار ژانویه سال گذشته بوده که این معامله تنها به خاطر ۵ میلیون یورو به سرانجام نرسیده است.

اما در سال های اخیر، به کرات شنیده ایم که ستارگان امروز دنیای فوتبال زمانی که هنوز به شهرت نرسیده بودند، در آستانه انتقال به تیمی دیگر بوده اند که به دلایلی منتفی شده است.

حالا قصد داریم ۱۰ انتقال معروف دنیای فوتبال که هرگز انجام نشد را بررسی کنیم؛

۱-زین الدین زیدان - بلکبرن سال ۱۹۹۵

در آن مقطع، بلکبرن دورانی درخشان را سپری می کرد و موفق به فتح لیگ جزیره نیز شده بود. کنی داگلیش، در تابستان سال ۱۹۹۵ بازی زیدان در بوردو را پسندید اما جک واکر، مدیر بلکبرن در آن مقطع معتقد بود که تا زمانی که تیم شروود در این تیم بازی می کند، نیازی به زین الدین زیدان نیست.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

حتی چند ماه بعد از این انتقال نافرجام، نیوکسل نیز این شانس را داشت تا زیزو را به خدمت بگیرد اما هواداران این تیم معتقد بودند او کیفیت بازی کردن در لیگ برتر را ندارد!

اما بعد از گذشت مدت کوتاهی زیزو تمام قله های فوتبال را فتح کرد و درنهایت تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شد.

2- اریک کانتونا - شفیلید ونزدی سال 1991

در سال 1991 ممکن بود مسیر زندگی اریک کانتونا به کلی تغییر کند. بعد از محرومیت یک ماهه ای که از سوی اتحادیه فوتبال فرانسه برای کانتونا به علت توهین به داور در نظر گرفته شد، کانتونا حتی در فکر خداحافظی از فوتبال بود اما پیشنهادی از انگلیس همه چیز را تغییر داد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

اما به علت شرایط بد آب و هوایی و عدم تمکین کانتونا به حضور در تمرین برای هفته دوم، این ستاره فرانسوی پیشنهاد شفلید را رد کرد و به لیدزیونایتد پیوست. این انتقال سرآغاز حضور در جمع شیاطین سرخ و تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه شد.

۳- گرت بیل - بیرمنگام سال ۲۰۰۹

در آن سال ها، شرایط برای گرت بیل بسیار دشوار پیش می رفت و او در تاتنهام شانس زیادی برای بازی کردن نداشت . دو سال بعد از جدایی از ساوتهمپتون، گرت بیل از بیرمنگام پیشنهادی دریافت کرد. در آن مقطع، بیرمنگام می توانست این ستاره تند و تیز را به خدمت بگیرد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

اما دوران درخشش گرت بیل کم کم آغاز شد و بعد از سال ها کش و قوس، رئال مادرید در سال 2013 او را در قامت گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال به خدمت گرفت و گرت بیل نیز از پایه گذاران اصلی افتخارات لوس بلانکوس در سال های اخیر و اضافه شدن 2 لیگ قهرمانان به تالار افتخارات این تیم لقب گرفت.

4- دیگو مارادونا - شفلید یونایتد سال 1978

هری هالسم، مدیر استعدادیابی شفلید در آن مقطع نام ستاره ای جوان و 17 ساله از فوتبال آرژانتین را شنیده بود و به همین دلیل، پیشنهادی 200 هزار پوندی را برای به خدمت گرفتن او ارائه داد. اما مارادونا در آن مقطع به دنبال قراردادی گران تر بود و شفلید نیز تصمیم گرفت آلخاندرو سایه‌با را به خدمت بگیرد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

گرچه سایه‌با نیز سال هایی درخشان و طولانی را در یورکشیر سپری کرد، اما بی شک شفلید یونایتد می توانست با کمی ولخرجی، یکی از بهترین بازیکنان همه ادوار فوتبال را به راحتی و در سن ۱۷ سالگی به خدمت بگیرد.

۵- روبرت لواندوفسکی - بلکبرن سال ۲۰۱۰

به نظر می رسد در بعضی از مواقع دست طبیعت مانع رخ دادن اتفاقات در دنیای بشریت می شود و این اتفاق حداقل در مورد لواندوفسکی صدق می کند. در سال ۲۰۱۰ و زمانی که لواندوفسکی در لهستان مشغول بازی کردن بود، سام آلاردایس علاقمند بود او را با مبلغ ۴ میلیون پوند به انگلیس بیاورد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

در حالیکه همه چیز مهیای این اتفاق بود، آتشفشان ایسلند فوران کرد و برای چند روز به علت وجود گرد و غبار، تمام پروازهای قاره اروپا لغو شد و در همین میان، باشگاه دورتموند این فوق ستاره گلزن را به خدمت گرفت.

لواندوفسکی دوران باشکوهی را در لانه زنبورها سپری کرد و دو سال قبل و در حالیکه تیم های بزرگی را خواهان خود می دید، با قراردادی گرانقیمت به جمع بازیکنان بایرن مونیخ پیوست.

6- رونالدینیو - لیدزیونایتد سال 2000

در اوایل هزاره جدید، لیدز یونایتد با دیوید اولری به عنوان تیمی رعب انگیز و یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان شناخته می شد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

در سال ۲۰۰۰، اخبار زیادی مبنی بر امضای قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون یورو توسط این باشگاه با ستاره برزیلی باشگاه گرمیو به نام رونالدینیو شنیده شد اما این انتقال هرگز رنگ حقیقت به خود نگرفت.

اما مدتی بعد، شاعر فوتبال به فرانسه و پاری سن ژرمن انتقال یافت و این اتقاق پایه گذار شکل گیری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و کسب افتخارات بی شمار برای او شد. رونالدینیو در سال ۲۰۰۳ به بارسا انتقال یافت و معمار تیم فوق العاده رایکارد در اوایل قرن معاصر شد.

۷- زلاتان ایبراهیمویچ - آرسنال سال ۲۰۰۰

ستاره این روزهای منچستریونایتد، می توانست سال ها پیش و در لباس رقیب آنها، آرسنال به میدان برود اما این انتقال منتفی شد.

زلاتان ۱۶ ساله در سال ۲۰۰۰ مورد توجه ونگر قرار گرفت و حتی لباسی با شماره ۹ و عکسی به یادگار نیز از او منتشر شد اما ستاره سوئدی معتقد است که ونگر هرگز برای جذب وی مصمم نبوده و تنها می خواسته شرایط او را بررسی کرده و از او تست بگیرد.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

به هر ترتیب اتفاقات به شکلی رقم خورد که زلاتان راهی آژاکس شود و این سرآغاز درخشش بی حد و حصر او در لیگ های مختلف و کسب افتخارات رنگارنگ شد. درخشش زلاتان در یوونتوس، اینتر، بارسا، میلان، پی اس جی و منچستریونایتد در سال های اخیر، بدون شک دل توپچی ها را به درد آورده است

8- کریستیانو رونالدو - آرسنال سال 2003

تصور اینکه کریستیانو رونالدو می توانست به راحتی به عضویت آرسنال درآید، بدون شک کابوس هواداران آرسنال در سال های اخیر بوده است.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

ونگر در سال ۲۰۰۳ تا آستانه امضای قرارداد با رونالدو پیش رفت و حتی شماره ۹ را برای ستاره جوان و تکنیکی آن روزهای اسپورتینگ لیسبون در نظر گرفته بود.

اما مداخله کارلوس کیروش، دستیار وقت و پرتغالی فرگوسن و اصرار سر الکس به جذب کریستیانو بعد از درخشش در بازی دوستانه در برابر شیاطین سرخ، یک بار دیگر دست توپچی ها را از یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال کوتاه کرد.

۹- آلن شیرر - منچستریونایتد سال ۱۹۹۲

بهترین گلزن تاریخ همه ادوار لیگ برتر، می توانست این افتخار را با پیراهن منچستریونایتد کسب کند زیرا در سال ۱۹۹۲، چیزی تا انتقال او به اولدترافورد باقی نمانده بود.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

بعد از درخشش با لباس ساوتهمپتون، سر الکس فرگوسن تصمیم گرفت او را به عضویت یونایتد درآورد اما طولانی شدن روند انتقال وی را منصرف کرد و بلکبرن توانست با 3.3 میلیون پوند این ستاره جوان را خریداری کند.

شیرر یک بار با بلکبرن فاتح لیگ برتر شد و در حالیکه یک بار دیگر در سال 1996 نیز در آستانه انتقال به من یونایتد بود، ترجیح داد به نیوکاسل ملحق شود.

10- آندری شوچنکو - وستهام سال 1995

هری ردنپ، سرمربی وستهام در سال 1995 اینگونه داستان عدم انتقال شوچنکو را تعریف می کند: "من و فرانک لمپارد (یکی از بازیکنان فوتبال انگلیس در دهه 70 و 80 میلادی) پیشنهادی از سوی دلالان دریافت کردیم و آنها از ما خواستند که بازیکنان جوانی که آنها در اوکراین شناسایی کرده اند را مشاهده کنیم و در صورت لزوم به خدمت بگیریم.


بزرگ ترین انتقال هایی که هیچ وقت انجام نشدند

یکی از آنها در برابر بارنت به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد و گل برتری را به ثمر رساند. اما لمپارد معتقد بود که قیمت او خیلی زیاد است و به همین دلیل ما او را به خدمت نگرفتیم. آن بازیکن جوان، آندری شوچنکو فوق ستاره فوتبال اوکراین بود".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید رحیمی

      خیلی جالب بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج